Mi az a keresőhirdetés, és hogyan hozhat valódi ügyfeleket a vállalkozásodnak?

A keresőhirdetés napjaink egyik leghatékonyabb online marketing eszköze, ha gyorsan és célzottan szeretnél elérni olyan embereket, akik épp az általad kínált terméket vagy szolgáltatást keresik. Legyen szó egy helyi szolgáltatásról, webshopról vagy akár B2B cégről, a keresőhirdetések lehetőséget adnak arra, hogy ott legyél a potenciális ügyfeleid szeme előtt, pontosan akkor, amikor a leginkább nyitottak a vásárlásra.

De mit is jelent pontosan a keresőhirdetés? Hogyan működik, mennyibe kerül, és hogyan tudod kihasználni a benne rejlő lehetőségeket? Ebben a cikkben lépésről lépésre bemutatjuk a keresőhirdetések működését, előnyeit, gyakori hibákat és azt is, hogyan érdemes elkezdeni, ha nem akarsz pénzt égetni feleslegesen.

Mi az a keresőhirdetés, és miért működik ennyire jól?

Képzeld el, hogy van egy standod egy forgalmas piacon. Az emberek jönnek-mennek, mindegyikük keres valamit: friss zöldséget, házi szörpöt, fűszeres szalámit stb. és te ki tudnád szolgálni őket. A kérdés csak az: meglátnak-e téged a rengetegben, vagy elsétálnak melletted?

A keresőhirdetést úgy kell elképzelni, mintha a standod közvetlenül a piac bejáratánál lenne, és a hangosbemondóban is a te ajánlatodat mondanák be először. Nem kell kiabálnod, sem tukmálnod, hiszen egyszerűen ott vagy, amikor az emberek keresnek valamit, és te nyújtod rá az első megoldást.

Ez a keresőhirdetés lényege csak épp nem egy piacon, hanem a Google-ben zajlik minden. Ott áll a vállalkozásod a digitális “piac” bejáratnál, és te az elsők között vagy, akit észrevesznek, amikor valaki beírja, mire van szüksége.

És nem utolsósorban: csak akkor fizetsz érte, ha tényleg kattintanak.

Most joggal merülhet fel benned a kérdés:
„De hát egy jól felépített SEO nem ugyanezt eredményezi?”

Valóban a cél hasonló, az út viszont egészen más. Ha érdekel, hogy mikor éri meg inkább keresőoptimalizálásban gondolkodni, és mikor jobb döntés a fizetett hirdetés, itt találsz egy részletes összehasonlítást, ami segíthet dönteni.

Hogyan működik a keresőhirdetés és miért nem mindegy, milyen kulcsszót használsz?

A keresőhirdetés működésének alapja, hogy akkor jelenjen meg a hirdetésed, amikor valaki egy olyan kulcsszóra keres rá, ami kapcsolódik a te ajánlatodhoz. Viszont nem elég csak megadni pár szót, azt is szabályoznod kell, milyen pontosan kell egyeznie a keresésnek az általad megadott kulcsszóval. Ezt nevezzük kulcsszavak egyezési típusának.

3 fő kulcsszótípus van, amit be tudsz állítani a Google Ads-ben:

  1. Általános egyezés
    Ez a legszélesebb típus. Ha például megadsz egy kulcsszót pl. cipő.  Akkor megjelenhetsz olyan keresésekre is, mint „férfi futócipő”, „női sportcipő bolt”, vagy akár „márkás lábbeli akció”. Ez sok kattintást hozhat, de sok lehet benne a „félrement” érdeklődő is.
  2. Kifejezésegyezés (idézőjelbe téve: pl. „futócipő bolt”)
    Ilyenkor csak akkor jelenik meg a hirdetésed, ha a keresés tartalmazza ezt a kifejezést ebben a sorrendben, esetleg más szavakkal bővítve. Pl. „férfi futócipő bolt Budapesten” esetén igen, de „futócipő akció bolt” esetén már nem biztos.
  3. Pontos egyezés ([szögletes zárójelben]: pl. [futócipő bolt])
    Ebben az esetben a hirdetésed csak akkor jelenik meg, ha valaki szinte pontosan azt írja be, amit te megadtál. Ez sokkal célzottabb, viszont kevesebb megjelenéssel járhat.

Miért fontos ez?

Mert nem mindegy, kiknek jelenik meg a hirdetésed. Ha túl tág kulcsszavakat használsz, sok pénzt költhetsz el olyan kattintásokra, amikből nem lesz vásárló. Ha viszont túl szűken célzol, lehet, hogy nem érsz el elég embert. Ezért a kulcsszavak egyezési típusának beállítása kulcsfontosságú része minden jól működő keresőhirdetésnek.

És a jó hír? Ezeket bármikor finomhangolhatod, tesztelheted és javíthatod, ahogy gyűlnek az adatok.

Miért éri meg keresőhirdetést indítanod?

Ahogy látható, a keresőhirdetés működése nem ördöngösség, de rengeteg finomhangolási lehetőséget rejt, pontosan ez teszi igazán hatékonnyá. Ha jól van beállítva, képes valódi, releváns érdeklődőket hozni, nem csak látogatókat.

De miért választják ezt a hirdetési formát egyre többen, a kisvállalkozóktól a nagyobb cégekig?

1. Azonnal ott vagy, ahol a vevő keres
Míg a keresőoptimalizálás (SEO) hónapokat vesz igénybe, a keresőhirdetésnél akár már másnap a Google találati lista élén lehetsz. Ha most van szükséged új ügyfelekre, nem érdemes hónapokig várni.

2. A hirdetésed akkor jelenik meg, amikor a vásárló készen áll dönteni
Ez nem Facebook-hirdetés, ahol az emberek görgetés közben találkoznak a hirdetéseddel. A keresőhirdetés akkor jelenik meg, amikor a felhasználó maga keres egy megoldást. Ezzel időt és pénzt spórolsz, hiszen nem kell meggyőznöd valakit arról, hogy szüksége van rád, hisz ő már tudja.

3. Pontosan célozható és jól kontrollálható
Csak azoknak jelenik meg a hirdetés, akik tényleg számítanak: egy adott városban, időszakban, keresőszóra, akár csak mobilon vagy számítógépen. Ráadásul előre meghatározott napi vagy havi keretből dolgozik, tehát nem szaladnak el a költségek.

4. Csak akkor fizetsz, ha tényleg kattintanak
Nem az elérésért fizetsz, hanem a konkrét érdeklődésért. A Google Ads alapja a kattintásalapú (PPC) rendszer, így minden forintért látható eredményt kapsz.

5. Minden mérhető, visszakövethető és optimalizálható
Ha egy kampány nem hozza a kívánt eredményt, azonnal látható, hol lehet javítani. Így egy tapasztalt szakértő folyamatosan finomítani tudja a kampányokat, hogy a lehető legtöbbet hozza ki a hirdetési büdzsédből.

A leggyakoribb hibák keresőhirdetéseknél és miért nem éri meg egyedül belevágni

A keresőhirdetés hatékony eszköz, de csak akkor, ha jól van beállítva. Ellenkező esetben könnyen előfordulhat, hogy a pénz fogy, de nem jönnek az eredmények. Íme néhány tipikus hiba, amit gyakran látunk, ha valaki egyedül próbálkozik:

1. Túl általános kulcsszavak
Sokan olyan kulcsszavakat céloznak meg, mint például „fodrász”, „webshop”, „marketing”. Ezek túl tág keresések, és bár sok kattintást hozhatnak, az érdeklődők nagy része nem lesz valódi ügyfél. A kattintásokat ugyan kifizeted, de konverzió nélkül ez csak pénzégetés.

2. Nincs beállítva konverziókövetés
Ha nem méred, hogy a kattintásból lett-e vásárlás, hívás vagy ajánlatkérés, akkor csak találgatni tudsz. A konverziókövetés alapvető ahhoz, hogy tudd, mi működik és mi nem, enélkül nem lehet valóban eredményesen optimalizálni a kampányt.

3. Gyenge hirdetésszöveg
A hirdetés szövege gyakran túl általános, semmitmondó, vagy nem emelkedik ki a konkurencia közül. Ha nem szólítja meg a keresőt egyértelmű üzenettel, nem fog rákattintani, és ami még rosszabb esetben mást választ.

4. A céloldal nem illeszkedik a keresési szándékhoz
Hiába jó a kulcsszó és a hirdetésszöveg, ha a kattintás után egy zavaros, lassú vagy irreleváns weboldalra kerül az érdeklődő. Ilyenkor egyszerűen bezárja az oldalt, és el is veszett a lehetőség. A hirdetés csak akkor tud működni, ha a céloldal tényleg választ ad arra, amit a felhasználó keresett.

Ezek a hibák jól mutatják, hogy a Google Ads nem csak arról szól, hogy „beállítok egy kampányt, aztán megy az magától”. Éppen ezért érdemes olyan szakemberre vagy csapatra bízni, aki tudja, hogyan lehet elkerülni ezeket a buktatókat, és kihozni a legtöbbet a hirdetésből időben, költségben és eredményben is.

Ha érdekel, hogyan nézne ki ez a gyakorlatban a te vállalkozásod esetében, keress minket nyugodtan, szívesen megnézzük együtt a lehetőségeidet.

Ha nem csak égetnéd a pénzt hirdetésekkel...

Hasonló bejegyzések