Mindig kutass és kérdezz

Amiért a kutatásokra szüksége van

És néhány piackutatási lehetőség

Akármilyen helyzetben is vagy, akármilyen kampányt vagy akár vállalkozást is indítasz, mindenképp kell egy rövid kis piackutatást készítened.
Erre azért van szükséged, mert így tudod meg, hogy amit csinálsz, az jó-e illetve így rengeteg mindent megtudsz a potenciális vevőidről (vagy pont azt tudod meg, hogy az elképzelt vevőid mégsem annyira potenciálisak).
Online Piackutatás
Ne gondolkozz nagy piackutató cégekben, ezt Te is meg tudod csinálni, néhány tipp:
 
Kutass a neten, hasznald a Google-t
Kevés olyan piac vagy célközönség van, amit még nem használtak ki más cégek. Rengeteg cikket, tanulmányt, blogot, Facebook oldalt és Facebook csoportot találsz, amikből rengeteg mindent megtudhatsz.
 
gyakorikerdesek.hu
Most lehet, hogy mosolyogsz, és azt mondod, hogy ez azért már merész, de meg fogsz lepődni, hogy mennyi mindent meg tudsz nézni és össze tudod írni, hogy milyen kérdései vannak a célpiacodnak
 
Google kérdőív
Erről már sokat beszéltem. Pillanatok alatt tudsz kérdőívet készíteni és a saját vevőiddel kitöltetni.
Ezen felül a Facebook hirdetésekkel egy választott közönséggel is kitöltetheted, beteheted Facebook csoportokba.
 
A saját Facebook oldaladon
Rengetegszer csináltam. Ha valamiben bizonytalan voltam, de nem akartam egy teljes kérdőívet készíteni, akkor csak egy-egy posztban megérdeklődtem a követőimnél a dolgot. Itt érdemesebb LIKE vagy egy-két szavas választ kérni, mert arra könnyebben reagálnak az emberek.
 
A barátok
Ha olyan terméked vagy szolgáltatásod van, amit igazából a barátaid is megvesznek, akkor beszélgess velük is. Ugyanolyan gondolatok merülnek fel bennük is, mint a Te potenciális vevőidben. Csak pár sör és máris sok válasszal vagy beljebb.