Nyereményjáték, mint marketing eszköz? Ha okosan alkalmazod, minimális befektetéssel könnyedén érhetsz el új, releváns követőket, aktivizálhatod a meglévőket, vagy csábíthatod vissza a régi vevőket… Egész jól hangzik nem?
Az olyan social felületek, mint az Instagram vagy Facebook elengedhetetlenek a vevőid érdeklődésének fenntartásában, edukálásában, a marketing funneled fontos csatornáin való végigvitelhez. Rendszeres és kitartó munkával jelentős közösséget építhetsz rajtuk, akár még apostolokat is szerezhetsz magadnak. Időközönként azonban nem árt egy kicsit felpezsdíteni ezeket a csatornákat. Erre pedig pont tökéletes marketing eszköz, a NYEREMÉNYJÁTÉK.
Mielőtt bármibe belefognál…
Mielőtt rátérnénk a konkrét ötletekre, összegyűjtöttem néhány infót, amit érdemes tudnod mielőtt nyereményjátékot indítasz, nehogy fordítva süljön el az igyekezet. Fontos leszögezni például, hogy a Facebook és Instagram nem támogatja ezeket a játékokat, így ezt feltétlenül tüntesd fel! Van néhány alapvető szabály, amit ha nem tartasz be a Facebook le is tilthatja az oldalaidat. Épp azért, hogy ezt elkerüld, minimum a törzsszöveg után írj egy rövid szabályzatot, de hosszabb távon érdemes egy alaposabb játékszabályzatot is kidolgoznod. Ezt. a verziót pdf formátumban, de link formájában csatolhatod a nyereményjátékhoz, beillesztheted a játék időtartamára az Instagram Bio-ba is.
Mindenképpen legyen benne, hogy:
- Hány éves kortól játszhatnak vele. Ha ez 14 év akkor, mindenképp emeled ki, hogy 18 éves korig kizárólag szülői engedéllyel lehetséges.
- A játékot a Facebook/Instagram nem támogatja, ezért minden felelősség alól mentesül.
- Mettől meddig tart. Ezt hónapra, napra, órára pontosan lebontva add meg!
- Mikor sorsolsz és milyen módszerrel.
- Milyen formában értesíted a nyertest.
Így építs fel egy profi nyereményjátékot:
Határozd meg a célt!
Az első és legfontosabb lépés, hogy eldöntsd mi a CÉLOD vele, hiszen ez fogja meghatározni a játék típusát.
Ez lehet:
- lead gyűjtés
- vásárló aktivizálás
- követő szerzés
- régi vásárlók visszaszerzése
- gyakori vásárlók apostollá konvertálása
- követőszám növelés
- az oldalad népszerűségének növelése stb…
Jelöld ki a célcsoportot!
A cél meghatározása után a következő lépés, hogy ki lesz a játék célcsoportja:
- új vásárlók
- egyszeri vásárlók
- régi vásárlók
- gyakori vásárlók
- vagy épp leszűkítheted valamelyik buyer personádra is
Készíts tervet!
Ezt követően jöhet a játék váza, vagyis dönts el, hogy hogyan fog FELÉPÜLNI a nyereményjátékod. /lásd lentebb/
Véglegesítsd a saját ötleteiddel!
Végül töltsd ki a vázat a saját termékeddel, ötleteiddel. Ide tartozik a nyeremény meghatározása is. Ha teheted ajánlj fel nagyobb értékű nyereményt. Hidd el megéri erre áldozni.
És akkor néhány ütős nyereményjáték sablon:
Gamifikáció
Mindegy, hogy gyerekről vagy felnőttről van szó, játszani mind szeretünk. Mégis gyakran a nyereményjátékokból marad ki pont a JÁTÉK rész. Invitáld egy ötletes játékra a közönségedet. Így amellett, hogy még többen vesznek majd részt a nyereményjátékodban, pozitív élményként marad majd meg bennük.
Hoztunk néhány példát, hogy hogyan csempészd bele a gamifikációt a nyereményjátékodba:
1. Elrejtettünk valamit a képen keresd meg… /ez lehet az egyik terméked, logód vagy az ünnephez kapcsolódó minta stb…

2. Keresd a különbséget a képen…

3. Labirintus: Találd meg a leggyorsabb kiutat a labirintusból… Ajánlj fel út lehetőségeket és szavaztasd meg a leggyorsabbat.

4. Szavazz a reakciógombok segítségével — Kérd ki vevőid véleményét. Pl: Melyik terméket választanád? stb…

UGC
Duplázd meg a hasznodat. Amellett, hogy sok új embert érhetsz el és aktivizálhatod eddigi követőidet, még segítséget is kérhetsz abban, hogy pl.: Milyen új terméket dobj a piacra, milyen vonásaidon erősíts stb.,
így hosszú távon növelheted a vásárlások számát.
- Tervezd meg a legjobb kombinációt / állíts össze egy (receptet/menüsort, csomagot…..) és a legjobbat elkészítjük, piacra dobjuk stb…
Készítsd is el a nyertesét ha van rá lehetőséged. A legjobb mód az apostollá konvertálásra.
- Szelfizz/készíts egy képet és küldd be nekünk
Ezeket a képeket később felhasználhatod a social felületeden, weboldaladon, blogodban. Kell ennél jobb social proof? (csak írd bele a nyereményjáték szövegbe, hogy a beküldött képeket felhasználhatod)
- Készíts a …./termékeinkből/ ….-t
Bízd meg vevőidet, hogy készítsenek valamit a termékeidből, így használják is és játszanak is.
- Használd a #….-et, tölts fel egy képet és nyerj….
Válaszd a saját #-edet, vagy találj ki egy újat a nyereményjátékra és kérd a játékosokat, hogy haszálják, ezzel nagyban tudod növelni az instagram oldalad népszerűségét.
2 Vásárlót egy csapásra
Ha szeretnéd megduplázni a játékosok számát kérheted a vásárlóidat, hogy osszák meg a nyereményt:
- Te kivel osztanád meg ezt az élményt….
- Jelöld be azt, akivel szívesen eljönnél…
Válassz egyet szolgáltatásaid közül, amit mindkét fő számára felajánlasz.
Egyszerű, de nagyszerű
Végül, hogyha inkább a mennyiségre mennél a kommentek, játékosokat illetően, akkor maradj inkább a bevált, egyszerűbb játékoknál, hiszen ezek feltételeit sokkal többen teljesítik majd.
- X válaszlehetőség… Küldd be a helyes választ
- Melyik a kedvenc terméked/ szolgáltatásod és miért?
- Szavazz, hogy melyik terméket szereted jobban/próbálnád ki?
Fontos, hogy okosan alkalmazd a nyereményjátékokat, egy kampány részeként vagy meghatározott időközönként. Semmiképp se indíts túl gyakran, mert pont az ellenkező hatást éred el vele. /havi maximum 2/
Remélem sikerült néhány jó sablont adni. Most már nincs más dolgod, mint kipróbálni a te webshopodhoz leginkább passzolót. Hajrá!