Nyereményjáték ötletek marketingesektől webshopoknak - Avagy, ha lenne egy webshopom, ezeket a nyereményjátékokat biztos kipróbálnám

Nyereményjáték ötletek marketingesektől webshopoknak - Avagy, ha lenne egy webshopom, ezeket a nyereményjátékokat biztos kipróbálnám

Nyereményjáték, mint marketing eszköz?  Ha okosan alkalmazod, minimális befektetéssel könnyedén érhetsz el új, releváns követőket, aktivizálhatod a meglévőket, vagy csábíthatod vissza a régi vevőket… Egész jól hangzik nem?  

 

Az olyan social felületek, mint az Instagram vagy Facebook elengedhetetlenek a vevőid érdeklődésének fenntartásában, edukálásában, a marketing funneled fontos csatornáin való végigvitelhez. Rendszeres és kitartó munkával jelentős közösséget építhetsz rajtuk, akár még apostolokat is szerezhetsz magadnak. Időközönként azonban nem árt egy kicsit felpezsdíteni ezeket a csatornákat. Erre pedig pont tökéletes marketing eszköz, a NYEREMÉNYJÁTÉK.

Mielőtt bármibe belefognál…

Mielőtt rátérnénk a konkrét ötletekre, összegyűjtöttem néhány infót, amit érdemes tudnod mielőtt nyereményjátékot indítasz, nehogy fordítva süljön el az igyekezet. Fontos leszögezni például, hogy a Facebook és Instagram nem támogatja ezeket a játékokat, így ezt feltétlenül tüntesd fel! Van néhány alapvető szabály, amit ha nem tartasz be a Facebook le is tilthatja az oldalaidat. Épp azért, hogy ezt elkerüld, minimum a törzsszöveg után írj egy rövid szabályzatot, de hosszabb távon érdemes egy alaposabb játékszabályzatot is kidolgoznod. Ezt. a verziót pdf formátumban, de link formájában csatolhatod a nyereményjátékhoz, beillesztheted a játék időtartamára az Instagram Bio-ba is.

Mindenképpen legyen benne, hogy:

  • Hány éves kortól játszhatnak vele. Ha ez 14 év akkor, mindenképp emeled ki, hogy 18 éves korig kizárólag szülői engedéllyel lehetséges.
  • A játékot a Facebook/Instagram nem támogatja, ezért minden felelősség alól mentesül. 
  • Mettől meddig tart. Ezt hónapra, napra, órára pontosan lebontva add meg!
  • Mikor sorsolsz és milyen módszerrel.
  • Milyen formában értesíted a nyertest.

Így építs fel egy profi nyereményjátékot:

Határozd meg a célt!

Az első és legfontosabb lépés, hogy eldöntsd mi a CÉLOD vele, hiszen ez fogja meghatározni a játék típusát. 

Ez lehet:

  • lead gyűjtés
  • vásárló aktivizálás
  • követő szerzés
  • régi vásárlók visszaszerzése
  • gyakori vásárlók apostollá konvertálása
  • követőszám növelés
  • az oldalad népszerűségének növelése stb…

Jelöld ki a célcsoportot!

A cél meghatározása után a következő lépés, hogy ki lesz a játék célcsoportja: 

  • új vásárlók
  • egyszeri vásárlók
  • régi vásárlók
  • gyakori vásárlók
  • vagy épp leszűkítheted valamelyik buyer personádra is

Készíts tervet!

Ezt követően jöhet a játék váza, vagyis dönts el, hogy hogyan fog FELÉPÜLNI a nyereményjátékod. /lásd lentebb/

Véglegesítsd a saját ötleteiddel!

Végül töltsd ki a vázat a saját termékeddel, ötleteiddel. Ide tartozik a nyeremény meghatározása is. Ha teheted ajánlj fel nagyobb értékű nyereményt. Hidd el megéri erre áldozni. 

És akkor néhány ütős nyereményjáték sablon:

Gamifikáció 

Mindegy, hogy gyerekről vagy felnőttről van szó, játszani mind szeretünk. Mégis gyakran a nyereményjátékokból marad ki pont a JÁTÉK rész. Invitáld egy ötletes játékra a közönségedet. Így amellett, hogy még többen vesznek majd részt a nyereményjátékodban, pozitív élményként marad majd meg bennük.

Hoztunk néhány példát, hogy hogyan csempészd bele a gamifikációt a nyereményjátékodba:

 

 

 

1. Elrejtettünk valamit a képen keresd meg... /ez lehet az egyik terméked, logód vagy az ünnephez kapcsolódó minta stb…

fackelmann-tojaskereso-nyeremenyjatek

 

 

 

 

 

2. Keresd a különbséget a képen… 

20220130_tisztitoszerdepo_5kulonbseg

 

 

 

 

3. Labirintus: Találd meg a leggyorsabb kiutat a labirintusból… Ajánlj fel út lehetőségeket és szavaztasd meg a leggyorsabbat.

20220227_tisztitoszerdepo_poszt_jatek_lab

 

 

 

4. Szavazz a reakciógombok segítségével --- Kérd ki vevőid véleményét. Pl: Melyik terméket választanád? stb…

Fackelmann_-_FB_posztok_(100)

UGC

Duplázd meg a hasznodat. Amellett, hogy sok új embert érhetsz el és aktivizálhatod eddigi követőidet, még segítséget is kérhetsz abban, hogy pl.: Milyen új terméket dobj a piacra, milyen vonásaidon erősíts stb., 

így hosszú távon növelheted a vásárlások számát.

  • Tervezd meg a legjobb kombinációt / állíts össze egy (receptet/menüsort, csomagot…..) és a legjobbat elkészítjük, piacra dobjuk stb... 

Készítsd is el a nyertesét ha van rá lehetőséged. A legjobb mód az apostollá konvertálásra.

  • Szelfizz/készíts egy képet és küldd be nekünk  

Ezeket a képeket később felhasználhatod a social felületeden, weboldaladon, blogodban. Kell ennél jobb social proof? (csak írd bele a nyereményjáték szövegbe, hogy a beküldött képeket felhasználhatod)

  • Készíts a …./termékeinkből/ ….-t    

Bízd meg vevőidet, hogy készítsenek valamit a termékeidből, így használják is és játszanak is. 

  • Használd a  #....-et, tölts fel egy képet és nyerj…. 

Válaszd a saját #-edet, vagy találj ki egy újat a nyereményjátékra és kérd a játékosokat, hogy haszálják, ezzel nagyban tudod növelni az instagram oldalad népszerűségét.

2 Vásárlót egy csapásra

Ha szeretnéd megduplázni a játékosok számát kérheted a vásárlóidat, hogy osszák meg a nyereményt:  

  • Te kivel osztanád meg ezt az élményt….   
  • Jelöld be azt, akivel szívesen eljönnél...

Válassz egyet szolgáltatásaid közül, amit mindkét fő számára felajánlasz.

Egyszerű, de nagyszerű

Végül, hogyha inkább a mennyiségre mennél a kommentek, játékosokat illetően, akkor maradj inkább a bevált, egyszerűbb játékoknál, hiszen ezek feltételeit sokkal többen teljesítik majd. 

  • X válaszlehetőség... Küldd be a helyes választ 
  • Melyik a kedvenc terméked/ szolgáltatásod és miért? 
  • Szavazz, hogy melyik terméket szereted jobban/próbálnád ki?

Fontos, hogy okosan alkalmazd a nyereményjátékokat, egy kampány részeként vagy meghatározott időközönként.  Semmiképp se indíts túl gyakran, mert pont az ellenkező hatást éred el vele. /havi maximum 2/

Remélem sikerült néhány jó sablont adni. Most már nincs más dolgod, mint kipróbálni a te webshopodhoz leginkább passzolót. Hajrá!

Horkay László BeOnWeb

Horkay László

2021. óta dolgozik nálunk, először gyakornokként, most pedig juniorként. Besegít a Facebook és Google kampányokba, de részt vesz a social oldalak kezelésében is.  

e-mail: horkay.laszlo@beonweb.hu