Oldalon belüli linkek

Egy egyszerű keresőoptimalizálási lehetőség

Egy egyszerű, de nagyon kevesek által használt keresőmarketing-eszköz. Ha linkekről beszélünk, akkor valószínűleg mindenkinek a kék színnel és aláhúzással jelölt szövegek fognak eszébe jutni. Mert ezek az oldalon belüli linkek, amelyek egy általunk (a honlap tartalomfelelőse által) megadott oldalra mutatnak. Ez nagyban segíti a keresőoptimalizálást, ha okosan használjuk.

A linkek beépítésének több lehetőségét is ismerjük:

Amire a legtöbben gondolnak, az a külső linkek beépítése. Ilyenkor a link egy általunk (önzetlenül) meghatározott külső oldalra mutat. Okosan kell ezeket csinálni, majd megnézzük, hogy hogyan.

Ha ezt a linket már viszonozzák is, akkor már linkcseréről beszélünk. Veszélyes vizek ezek, majd el is mondom, hogy miért.

Az egyik legelterjedtebb lehetőség, ami valószínűleg a Te honlapodon is van, csak nem tudod, hogy az, az a menük, almenük elhelyezése és az aloldalakról a főoldaladra való hivatkozás. Neked is vannak menü-gombjaid, ahol navigálod a látogatót. Vagy van egy céglogót valahol az oldalad fejlécében, amire ha rákattintanak, akkor a kezdőoldalad jön be. Na ezek is linkek.

Egy negyedik, a legegyszerűbb és nagyon kevesek által használt megoldás a szövegeidben elhelyezett és a saját almenüidre irányító link. Tényleg kevesen használják, pedig óriási lehetőségek vannak benne mind a látogatód navigálásában, mind a keresőoptimalizálásban.

Akkor hogyan csináljuk az oldalon belüli linkeket?

Fontos szabály, mielőtt belekezdünk. Semmiképp se vidd túlzásba. Olyan ez, mint a kulcsszósűrűség. Használj belőle minél többet, de azért állj meg egy pontnál. Legyen minél több linked, de igyekezz megállni egy ponton (8-9). Te sem nézegetnél szívesen olyan oldalakat, ahol minden sorban van kékkel és aláhúzással jelölt szöveg, a Google sem olvassa szívesen. Másik, hogy ne feltétlenül főoldalakra hivatkozz, hanem keresd meg a releváns aloldalakat. A “Kattints ide” helyett használd a linkelt oldal tartalmát leíró kulcsszavakat.

Külső linkek viszonzás nélkül. Építs be néhányat, de csak okosan. Nem feltétlenül kell elnavigálnod a látogatódat más oldalakra. Hova navigálj? Ne a konkurensedre. Vagy ha nagyon muszáj, akkor tényleg csak ritkán. Keress olyan oldalakat, akiknek azonos a célcsoportja veled, és tudsz rá hivatkozni.  Vagy hivatkozz egy blogbejegyzésre. A lényeg az, hogy releváns legyen a témáddal.

Oda-vissza linkek. Nagyon óvatosan! Használd, de tényleg csak releváns oldalakkal, és lehetőleg minél kevesebbszer. A fentieken túl arra figyelj, hogy valóban releváns legyen a kapott link a Te tartalmaddal. Csak így lesz értelme, és a kereső is így fogja szeretni.

A menük. A honalopd felépítésénél ezek automatikusan jönnek majd. Arra figyelj, hogy a menük elnevezése releváns legyen a céloldallal. Ha azt írod fel, hogy “Fogtechnika”, akkor az oldal is fogtechnikáról szóljon.

Oldalon belüli hivatkozások szövegben. A legjobb. A weboldalad tartalmi részében helyezz el linkeket a saját aloldalaidra. A témák legyenek összefüggőek, és legyen meg az oda-vissza hivatkozás. Nagyon jó megoldás ez pl. blogbejegyzések esetében. Ha írsz blogot, akkor a bejegyzések hivatkozzanak a termékeidre vagy más bejegyzéseidre.

Gyakorlatban ez könnyűnek tűnik, de azért nem egyszerű. Ki kell választanod a megfelelő kulcsszavakat, ahhoz tartalmad kell, hogy legyen, és ezek még kapcsolódjanak is. Ha kifelé mutatsz, akkor meg kinek az oldalára mutass. Vannak gondok azért. Előny, ha már nagyon sok tartalmad van, tudsz válogatni. Erre jó pl. a blog, de erről majd később.