Online eszközök rendszere

Hogyan építjük fel a marketingedet_Az előző cikkekben elkezdtem neked bemutatni azt a módszert, amivel egy új partneremnél elkezdjük felépíteni az online marketing koncepciót. 

Ezt először egy elemzéssel kezdjük, átvizsgáljuk teljesen a céget és a piacot. Elemzünk, rávilágítunk hiányosságokra. Utána megnéztük, hogy mikre kell fókuszálj a marketingedben, ha több bevételt akarsz elérni. Erre azért van szükség, hogy tudd finanszírozni majd a további marketingedet. 

Ebben a cikkben pedig:

Összeszedjük az online marketing eszközöket, felületeket és folyamatot építünk belőle

Segíteni szeretnék benne, hogy a legismertebb online marketing eszközök és felületek a helyükre kerüljenek, jó helyen és jó pillanatban tudd őket alkalmazni. 

Sokszor kapom meg a kérdést, hogy ugyan minden eszközt és több felületet is használunk a marketingünkben, mégsem áll össze valahogy a teljes folyamat. 

  • Kell Facebook-ozni, mert azt mondták
  • Kell blogolni, mert a tartalommarketing mostanában menő
  • Van e-mail listám, de bizonytalan vagyok, hogy életképes-e ez a felület és egyáltalán az akciókon felül mit küldjek ki
  • Az AdWords-öm jól megy, folyamatosan hozza a vevőket, érdeklődőket - akkor minek a többi?
  • stb.

Itt fog kicsit összeállni, hogy a feltett kérdések, az elemzés és a bevételek felépítése hogyan kapcsolódik össze. Összerakunk egy teljes rendszert a rendelkezésre álló eszközökből és felületekből.

Fontos: Ez egy kicsit általánosabb leírás lesz, neked az lesz a dolgod, hogy személyre szabd a céged, termékeid és célcsoportod alapján.

Miért kell ez?
Szituáció: Ha te autómentéssel foglalkozol és én lerobbanok az úton, akkor nem szeretnék feliratkozni a weboldaladon a "Hogyan mentsünk autót 10+1 lépésben" ebook-odra, hanem azt szeretném, hogy segíts. 
Szintén nem fogok reagálni egy Facebook hirdetésedre, amiben az autómentést hirdeted, mert nagy valószínűséggel nem robbantam le abban a pillanatban.
A példa sarkos, de így talán jobban érthető. Az eszközrendszereket nem azért használjuk, mert az most menő, hanem azért, mert onnan lesz bevételünk.

Online marketing eszközök és felületek, amikkel érdemes kalkulálnod:

Ez a lista nem teljeskörű, még rengeteg megoldás létezik, igyekeztem azokat összeszedni, amik a legáltalánosabbak. Ezeket én is alkalmazom a partnereimnél.

És a végére látni fogod, hogy melyik elem hol tud elhelyezkedni a folyamatodban. Valahogy így:

20180123_1143342

A weboldalad

Ez szinte alap, minden vállalkozásnak kell legyen. Ide irányatjuk a látogatókat, itt értékesítünk. Itt vannak a termékeink feltöltve, ide írjuk a blogcikkeinket és innen indítjuk a hírlevél automatizmusunkat is. A remarketing technikáknak az alapja, tényleg azt lehet mondani, hogy az egyik legfontosabb eleme a marketingednek.

Kivéve akkor, ha te pl. a vendéglátásban dolgozol, mert ebben az esetben a weboldalad inkább egy másodlagos eszköz lesz a Google Cégem és Facebook profilod mögött.

Fontos kiemelni, hogy ez a saját eszközünk, nem igazán hat(hat) rá semmilyen külső hatás (pl. egy Facebook algoritmus frissítés), olyan tartalmat teszünk rajta közzé, amit akarunk. 

Keresőoptimalizálás / SEO

Hozzátartozik a weboldaladhoz, hiszen azt szeretnénk a keresőben megmutatni (elsősorban - később mutatom, hogy nem is biztos). Célunk az, hogy a weboldal tartalmaink minél előbb kerüljenek a Google listáján. Többféle megoldást is alkalmazunk itt: Igyekszünk a termékeinket, szolgáltatásainkat is optimalizálni, hogy aki arra keres, azt meg tudjuk ragadni, de egyre nagyobb szerepet kap a tartalmaink optimalizálása.

Kis kitekintés: Meg kell ismerjük a keresőmarketing logikáját és azt, hogy miért is jó. A keresőmarketing a nevéből is adódik a keresőkre fókuszál, azokra, akik keresnek. Aki keres, arról pedig azt tudjuk, hogy tudatosabb, tudja, mit szeretne, mire van szüksége, ezért fordul pl. a Google-höz. És ez okozza a hatékonyságát, ezek a látogatók sokkal jobban viselkednek az oldalunkon, könnyebben rávehetőek vásárlásra, jobban elmélyülnek a cikkeinkben.
Ha a keresőmarketinget, mint tágabb fogalmat nézünk, akkor ide tartoznak pl. az apróhirdetési oldalak is, amikre legtöbbször azért megyünk fel, hogy megvegyük azt, amire vágyunk. De a Youtube-ot is ide lehet sorolni, hiszen ez a felület a világ második legnagyobb keresője, csak itt picit másképp keresgélünk. De egy hétvégi példámból adódódan a TripAdvisor is besorolható ide, amikor is Hollandiában kerestem éttermet.

Mikor nem használjuk?
Ha olyan terméked, szolgáltatásod van, amire alacsony a keresés, vagyis nincs rá igény, akkor nem fogjuk tudni alkalmazni. Ilyenkor mindig okosabban kell eljárni, olyan tartalmakat létrehozni, ami kicsit tágabb értelemben kapcsolódik hozzád. Figyelni kell viszont, hogy releváns maradjál.
Egy másik eset (amikor nem is az a helyzet, hogy ne használjuk a SEO-t, inkább az, hogy gondoljuk át, használjuk-e), amikor a piacodon már mindenki SEO-zik és nagyon erős a verseny. Ilyenkor nagyon nehéz dolgod van és nagyon meg kell vizsgálni, hogy be tudsz-e kerülni a találati listára és milyen áron. A BeOnWeb-nél én például nem SEO-zom az oldalt, mert sok a versenytárs, szinte esélyem sincs bekerülni az első oldalra. Nagyobb meló lenne, mint amennyit hozna. De van alternatíva rá - lentebb.

Mit SEO-zzunk? Az egész oldalad tartalmát, a termékeiddel, a szolgáltatásaiddal és cikkeiddel együtt. Mivel innen jönnek a legjobb látogatóid, ezért mindenképp fektess rá energiát.

Hova helyezzük el a folyamataidban?
A fentiek alapján igazából két helyre is betehető a SEO. 

  1. Egyrészt ugye, ha termékekre, szolgáltatásokra optimalizálsz, akkor már egy tudatos közönségre fókuszálsz. Ők valahol a vásárlási szándék előtt helyezkednek el.
  2. Másrészt, ha a cikkeidet is optimalizálod, akkor olyanokat érsz el, akik a témád iránt aktívan érdeklődnek, rákeresnek leírásokra, véleményekre. Egyfajta tudást keresnek, de még nem elkötelezettek. Gondolj bele, te mennyi mindenre keresel választ a Google-ben.

Oldalon belüli blogcikkek

Szintén egy nagyon fontos eleme az online marketingednek. Köztudott, hogy a tartalommarketing elég jól pörög már évek óta, és még nem érte el a csúcsot. A tartalommarketingbe sok felület eszköz beletartozik, pl. a Facebook oldalad, Youtube csatorna, Instagram, a blog vagy az e-mail marketing. 

Mi a tartalommarketing? Tartalmak előállítása a célcsoportod számára, relevánsan. Olyan tartalmakat jelent, ami érdekli a közönséged. A cicás Facebook poszt nem a tartalommarketing része, kivéve, ha cicákkal foglalkozol.

Ennek az egésznek lesz része a blogod, amit a weboldaladon kezelsz. Persze máshol is kezelhetsz, külső oldalon (van ilyen ügyfelem is). Hogy miről is kell ennek szólnia, nem fogom részletezni, inkább nézzük, hogy hogyan tudod használni a blogcikkeidet.

  1. Fentebb említettük a tartalmak keresőoptimalizálását. Ilyenkor a cikkeid különböző kifejezésekre megjelennek a Google találati listájában.
  2. Mivel tartalmat állítasz elő, érdemes ezt terjesztened: Facebook és hírlevél formájában. A tartalommarketing fontos eleme, hogy rendszeresen jó tartalmakat szolgáltass a közösségednek. Így fenn tudod tartani a figyelmüket és később vásárlásra tudod bírni őket. Ha pedig már vásároltak nálad, akkor utána újravásárlásra bírhatod őket.
  3. A cikkeket felépítheted úgy, hogy egy termékedre vagy szolgáltatásodra fókuszáljanak, akár több cikket is és azt máris beépítheted egy e-mail automatizmusba, aminek a vége a vásárlás.
  4. Egyes cikkeidet külön meghirdetheted a Facebook-on (érdemes a jó statisztikákkal rendelkezőket) annak a célközönségnek, aki nem ismer még téged. Így újabb követőkre tehetsz szert.
  5. Építhetsz rájuk remarketing kampányokat. Egy nagyon jól teljesítő modell, amit használunk, hogy a jobb cikkeket meghirdetjük, és az azt olvasóknak jelenítjük meg a termékhirdetést. Ez nagyon jól megy, egy következő cikkben leírom a részleteket.

A blogod az egyik legjobb marketing eszközöd lesz. Abba még senki sem bukott bele, ha tartalmat szolgáltatott volna. De terjesztened kell a cikkeidet hozzá.

Facebook oldal és a Facebook posztolás

A magyarországi tartalommarketing másik alapvető eleme. Van, amikor mikroblognak is nevezem. Egy olyan felület, ahol posztokon keresztül tudsz kapcsolatot tartani a meglévő követőiddel. 

Annyiban más azért a blogcikk és a Facebook, hogy egyrészt itt a rövidebb tartalom jobb, másrészt itt sokkal több személyességre van szükség, hogy közösséget építs. Itt nem csak szakmázni kell, hanem egy kicsit be kell engedd az embereket az irodádba, a személyes teredbe. Egy kicsit más hozzáállást igényel.

Látni kell, hogy az oldaladon keresztüli posztoknál főleg azokhoz tudsz szólni, akik már kedvelik az oldaladat. Ennek feltétele, hogy legyen elég oldalkedvelőd. A dolgot az nehezíti, hogy a Facebook-nak van egy algoritmus nevezetű dolga, ami rangsorolja a követőid hírfolyamában megjelenő posztokat. Ha unalmas posztjaid vannak, nem fognak megjelenni. Ezért itt keményen meg kell dolgozz egy-egy bejegyzésaktivitiásért.

Hogyan tudod mégis használni?

  1. Itt tudsz kapcsolatban lenni azokkal, akik követnek. Ilyenek lehetnek például a már vásárlóid vagy olyanok, akiket érdekel a témád, de még nem vásároltak. Ha nekik folyamatosan tartalmat szolgáltatsz, akkor egy idő után egy kampány során vásárlásra tudod bírni őket.
  2. Ahogy a blogcikkek esetében itt is meg tudod csinálni azt, hogy egyes, jobb posztjaidat meghirdeted a potenciális közönség felé és ezzel növeled a bázisodat. 
  3. Szintén tudsz rá remarketing kampányokat építeni, de ezt majd egy másik cikkben írom le.

A tartalommarketinged másik alap felülete, de csak akkor érdemes bele nagy energiát fektetni, ha sok követőd van és a piacod használja a Facebook-ot.

Facebook hirdetések

Sokan a Facebook-ra egy közösségi felületként tekintenek, pedig ami igazán jó benne, az a hirdetés. És igen, költened kell rá. A Facebook egy nagyon jó hirdetési felület, olyasmi, mint a Google Display hálózata vagy bármelyik weboldalon egy Banner hirdetés. Ami nagyon jó benne, hogy rengeteg célzási megoldást ad a kezedbe és szinte mindenkit elérsz rajta, aki aktívan internetezik.

Pont amiatt, mert rengeteg célzási lehetősége és marketing célja van egy-egy hirdetésnek, nagyon széles körben tudod alkalmazni. És alkalamznod is kell, mert a számok azt mutatják, hogy megtérül.

Lehetőségeid a Facebook hirdetésekkel a teljesség igénye nélkül:

  1. Beterelhetsz új vevőket a weboldaladra, a termékedre vagy szolgáltatásodra. Tudod mérni a konverziókat, tudod, hogy ki és mennyit vásárol. A korábban meghatározott Buyer Persona alapján tudsz targetálni, és futtathatod a kampányt addig, ameddig csak akarod. Akkor javaslom ezt a megoldást, ha egyszerűbb, olcsóbb termékkel vagy szolgáltatással foglalkozol, amit akkor is megvesznek az emberek, ha éppen nincs rá komoly igényük. Vagy használhatod akkor, ha mindennapra szükséges dolgokat árulsz, péládul élelmiszer webshopod van.
  2. Hirdetheted a blogcikeidet, hogy minél több releváns követőd legyen.
  3. De a cikkekre építhetsz remarketing kampányt is, így inkább új vevőket tudsz szerezni. Érdemes akkor használnod, ha a vevőknek kell egy kis előmelegítés a vásárlás előtt. Mivel a vevőd ismeretlenül találkozik a cikkeddel, ezért könnyebb rávenned egy olvasásra, mint vásárlásra. Ha már olvasta, akkor mehet a cikkre a termékhirdetés. De erről beszélünk a remarketing témánál.
  4. Szerezz minél több követőt egy LIKE gyűjtő hirdetéssel. Tudod növelni a bázisodat, ha folyamatosan futtatsz nekik egy hirdetést, amiben arra kéred őket, hogy LIKE-olják be az oldaladat.
  5. Gyűjts feliratkozókat az e-mail automatizmushoz. És mellette egy másik saját csatornát is ki tudsz építeni magadnak. Mivel ismeretlenül hirdetsz, érdemes feliratkozói kampányokat is futtatni, mert könnyebben megadjuk az e-mail címünket, mint vásároljunk valamit.
  6. A posztjaidat emeld ki a követőidnek, hogy minél több emberhez juss el. Az algoritmus nem a barátunk, ezért hogy minél több követődhöz eljuss, meg kell hirdesd egy-egy posztodat.
  7. Időközönként indíts kampányt egy-egy szolgáltatásodra vagy termékedre. Ilyenkor azoknak hirdess, akik már találkoztak veled, követik a Facebook oldaladat, jártak a weboldaladon vagy fel vannak iratkozva a listádra. Ez is kicsit a remarketing része, később beszélünk róla.
  8. Ha rendezel eseményeket, akkor azt külön meghirdetheted. Ezt több célzással is beállíthatod, új közönségnek vagy a meglévő követőidnek. 

Facebook csoportok

A Facebook-on belül tudsz különböző csoportokat létrehozni. Ma sokkal nagyobb jelentősége van, mint korábban. Ezekben a csportokban beszélgetések indulnak, ezért az algoritmus támogatja. 

Ilyen csoportot bármikor létrehozhatsz, de érdemes átgondolni, hogy milyet is csinálj és abból következik a felhasználási módja is.

  1. Készíthetsz csoportot a VIP tagjaidnak, azoknak, akik premium vevők, felhasználók. Képzeld el, hogy van egy klub, ahol tudnak beszélgetni, eszmét cserélni a tagok. Mindenki kicsit elitebbnek érzi magát, mert oda nem mindenki kerülhet be. Egy elit klub a vevőidből.
  2. Lehet egy kicsit általánosabb csoportod is, azokból, akik már vásároltak nálad valamikor. Őket meghívhatod egy csoportba és a termékekről beszélgethettek kötetlenül. Te adhatsz tanácsot nekik hozzá, ők meg kérdezhetnek, megoszthatják tapasztalataikat. Ezzel növelni tudod az elköteleződésüket.
  3. Aztán ott van a tágabb csoport, amibe beleveheted a követőidet, vásárlóidat, VIP tagokat és még külsős, számodra potenciális vevőket is. Egy ilyen csoportot érdemes a témád vagy valamilyen cél köré építeni. Rengeteg ilyen csoport van, te is csinálhatsz ilyet. Egy balatoni étterem esetében lehet egy balaton gasztro csoportot indítani, ahol a te éttermeden kívül mások más étteremről is posztolhatnak. De mivel a tiéd a csoport, megvan a jogod arra, hogy bármikor ingyen (!) promózz benne.

Időigényes a csoportokat megcsinálni és kezelni, de érdemes vele foglalkozni, mert a Facebook oldalad eléréseivel szemben jelenleg a csoportok elérései sokkal jobbak. 

E-mail marketing

Haldoklik. Nem.
Még mindig az egyik legjobb online marketing eszköz és ami a legjobb benne, hogy a sajátod. Ha már megszereztél egy e-mail címet, akkor az a tied, nem vehetik el tőled. (Leiratkozni leiratkozhatnak, de ez ne zavarjon.)

Ezzel kiépíthetsz magadnak egy követőbázist és rendszeres tartalommal fenn tudod tartani a figyelmet, hogy később nálad vásároljanak. Tulajdonképpen ez a tartalommarketing alapja.

Mégis hogyan tudod használni?

Gyűjts felratkozókat kampányokkal, popup ablakokkal, cikkekbe ágyazott űrlapokkal, bárhogy, hogy később tudj nekik e-mailt küldeni. Ez az alapja. Nincs e-ail címed, nincs bázisod, kevés esélyed van.

  1. Elhelyezheted az egész rendszert a folyamat elejére. Az új potenciális vevőidnek adj valamit az e-mail címért cserébe és iratkoztasd fel őket. Utána elindíthatsz neki egy automata sorozatot, ami bizalmat kelt benne, és ezt lezárhatod egy értékesítéssel.
  2. Ha vett nálad valamit, ha nem, akkor is tudod vele folyamatosan a kapcsolatot tartani, fenntartani a figyelmét és később vásárlásra bírni.
  3. A feliratkozókra is tudsz időszakos kampányt csinálni, amikor egy-egy termékedet vagy szolgáltatásodat meghirdeted nekik. Ha már fent vannak a listán, akkor érdemes megfelelő időközönként "learatni" őket. Költsenek nálad.

Messenger

Sokan azt gondolják, hogy a Messenger egy chat alkalmazás, pedig a második legnagyobb közösségi felület lett mára. A Facebook nem elég menő, az e-mail meg "haldoklik", ma már az új generáció csak chat-el. És ezt felismerve te is használhatod. 

Klasszikus formában Chatbotként ismerheted meg. Ide is gyűjthetsz feliratkozókat és kommunikálhatsz velük rendszeresen. Ez lehet automata, lehet egy kicsit "okos", hogy válaszoljon is a bot, de használhatod a régi módszer szerint is: néha kiküldesz rajta egy cikket vagy valami érdekes tartalmat.

Ha a te célcsoportod főleg fiatalokból áll, akkor érdemes ezzel foglalkoznod, mert ők szinte már csak chat-et használnak.

Hova illeszd be?

Fentebb is írtam, hogy feliratkozásra, vagyis az adatbázisod növelésére használhatod. Itt tudsz aztán automatizmusokat beállítani, vagy csak egyszerűen terjesztheted a tartalmaidat a meglévő feliratkozóidnak. 

  1. Beillesztheted a Messenger-t az ismerkedési fázisba, amikor még bizalmat kezdesz ébreszteni a látogatókban, hogy később vásároljanak tőled.
  2. Aztán beillesztheted a vásárlás utánra, hogy a régi vevőiddel kapcsolatban maradj, tartalmat adj nekik, hogy később megint nálad vásároljanak.

AdWords keresési kampányok

Kicsit kapcsolódik a keresőmarketing témaköréhez. Itt ugye azt csináljuk, hogy meghatározott kulcsszavak alapján a termékeinket vagy szolgáltatásainkat a Google lista tetejére pénzzel betoljuk. Fizetünk azért, hogy jó helyen legyünk.

Akkor tudod jól használni, ha van elegendő kereslet a te termékedre, szolgáltatásodra. Mivel tudjuk, hogy a keresőből érkező forgalom jó, ezért ezt érdemes kihasználni. 

Én sokkal több pénzt elköltenék ilyen kampányokra, ha lenne elegendő kereslet, de nincs. Az egyik legjobb marketing csatornám, majdnem 12%-os konverzióval.

  1. Mivel keresőről van szó, ezért a folyamatban a tudatos vevőknél helyezzük el, amennyiben termék vagy szolgáltatás hirdetéséről beszélünk. Meghirdeted a terméked azoknak, akik keresik a terméked. Ha nem rossz a weboldalad, tuti a konverzió.
  2. Másik lehetőség, ha cikkeket hirdetsz (ezt is lehet, én is csinálom), ilyenkor ugyan a témában tudatos embereket érsz el, de olyanokat, akik még nem feltétlenül nyitottak a vásárlásra. Őket később felirathatod az e-mail listádra, vagy hirdethetsz nekik remarketing kampányon keresztül.

AdWords Display kampányok

A Facebook hirdetési lehetőségei előtt ez a megoldás adta azt, hogy nagyobb tömegben elérjük a potenciális vevőinket. Ezek a banner-típsú hirdetések, amik különböző weboldalakon vagy applikációkban jelenhetnek meg különböző célzási beállítások alapján. Többek között a Youtube csatornán is. (Külön nem térek ki a videós hirdetések használatára, kb. ugyanez a folyamat lényege)

Én még ma is nagyon szeretem, mert sok esetben sokkal olcsóbb a Facebok-nál és megfelelő beállításokkal sokkal jobb eredményt hozhat.

Pár célzási lehetőséged, amikkel variálhatsz:

  • Demográfia
  • Érdeklődési kör
  • Téma
  • Elhelyezés
  • Kulcsszó
  • Remarketing (erről később)

Ha ezeket a beállításokat végignézed, látod, hogy ezt is többféle módon, több helyen alkalmazhatod. Az egyszerűség kedvéért én kicsit a Facebook hirdetésekhez hasonlítom, hiszen az elv ugyanaz: Olyan embereknél jelenhetsz meg, akik a beállításaidnak megfelelően a célcsoportodba tartoznak. Mivel nem tudatosan keresnek a termékedre, csak azzal kapcsolatban böngésznek, így itt is érdemes kicsit mást hirdetned a terméked, szolgáltatásod helyett. Például cikket vagy feliratkozási lehetőséget vagy egy alacsony árú, ellenálhatatlan ajánlatot.

Hova helyezd el a folyamatban?

Az elejére, amikor még az emberek nem tudják, hogy a te terméked kell nekik, de a téma iránt érdeklődnek. Ezzel kapcsolatos weboldalakat látogatnak meg, böngésznek. És egyszer csak ott vagy te nekik. 

  1. Hirdetheted a témához tartozó blogcikkedet, onnan pedig feliratkoztathatsz.
  2. Hirdetheted a feliratkozási ajánlatodat, ami után beindul az e-mail automatizmus.
  3. A remarketing pontban ejtünk róla szót, de hirdethetsz egy időszakos kampányt is, amivel a korábbi látogatóidat bírod vásárlásra.

Youtube csatorna

Egy újabb tartalommarketing felület és egy újabb eszköz. Szeretjük a videókat és egyre többet fogyasztunk belőle, nem véletlen, hogy a Youtube és a Facebook óriási harcban van a videós piacon. És még az a faktor is ott van, hogy a Youtube a világ második legnagyobb keresője. Ha a facebook-on, hírlevélen túl vagy, akkor a következő lépésed a Youtube legyen (vagy az Instagram). 

A videós tartalmak a legnépszerűbbek, ezért érdemes neked is elkezdened vele foglalkozni (meg nekem is). Az emberek egyre inkább nem szeretnek olvasni, ezt váltja ki a videó. Ez lehet profi stúdióvideó is, de lehet egyszerűbb, okostelefonnal felvett videó is. Ha a Facebook hírfolyamot végig görgeted, rengeteg videót fogsz találni. Miközben ezt a cikket írom, a háttérben a Youtube szól. Ha egy beállítási útmutatót keresek, már a Youtube-hoz nyúlok. Azt kell belátnunk, hogy ezt a felületet rengetegen használják több dologra.

Azt viszont tudni kell, hogy a Youtube is több helyen használható.

  1. Ha van saját csatornád, arra megoszthatod a videóidat. Erre a csatornára feliratkozhatnak emberek és utána értesítést kapnak, ha új tartalom jelenik meg. Ezért használhatod arra, hogy adatbázist építs, itt folyamatosan fenntartsd a figyelmet, majd a megfelelő pillanatban kampányolj. 
  2. Aztán használd ki a benne rejlő keresőt. Optimalizáld a videóidat kulcsszavak alapján és kerülj be a találati listákra ingyenesen. Ezzel kicsit megkerülheted a Google keresőoptimalizálást (nem teljesen) és egy újabb lehetőséget adsz magadnak arra, hogy a témádat vagy a termékedet, szolgáltatásodat keresőkre rámenj.
  3. Itt is tök jó hirdetési lehetőségeid vannak, fentebb említettem neked a Google Display hálózat esetében a célzásokat. Így videós tartalmakkal szerezhetsz új vevőket, vagy új feliratkozókat, érdeklődőket, akiknek később remarketing kampánnyal tudsz terméket vagy szolgáltatást eladni.

ReMarketing megoldások

Az egyik személyes kedvencem a remarketing és a különböző megoldásai. Habár az Adwords és Facebook hirdetési rendszerén keresztül fut, azért is vettem külön, mert a célzási beállításai miatt kicsit máshol és máshogy alkalmazzuk ezeket a kampányokat.

Mi is ez a remarketing? A remarketinggel olyan embereknek tudsz újra marketingezni, akik már egyszer valamilyen módon interakciót váltottak ki az irányodba. Milyen interakciók lehetnek ezek?

  1. Jártak a weboldaladon vagy a weboldalad egy-egy oldalán
  2. Kattintottak a Facebook vagy Instagram oldaladon
  3. Üzenetet küldtek neked Messenger-en
  4. Megnézték a videód X%-át a Facebook-on
  5. Megnézték a videód a Youtube-on
  6. Megadták neked az e-mail címed vagy más elérhetőségüket

Ezeket az adatokat, személyeket ún. remarketing listákba tudod gyűjteni. A fenti beosztásokon felül  van még egy időfaktor is, ami alapján (mennyi ideig tartózkodjanak a listában) különböző kombinációkat tudsz létrehozni a listákból. Szinte a végtelenségig variálhatod.

Pár remarketing kampányötlet és elhelyezése a marketingedben:

  1. Szerezz új követőket a Facebook oldaladra azokból, akik nemrég jártak a weboldaladon. Később posztokon keresztül kezeled őket, hogy aztán majd egy kampányt indíts.
  2. Iratkoztasd fel a hírleveledre azokat, akik már jártak a weboldaladon. Utána küldj nekik tartalmat és egyszer csak kampányolj nekik.
  3. Hirdesd meg a blogcikkedet, majd a cikk olvasóinak hirdesd meg a cikkhez tartozó terméket, szolgáltatást.
    Ha van egy cikk-sorozatod, akkor hirdesd meg az egymásra épülő cikkeket.
  4. Aki megnézte a termékedet, de nem vásárolt, annak hirdesd újra a terméket.
  5. Aki betette a kosárba a terméket, de nem rendelte meg, hirdesd meg neki, hogy fejezze be a vásárlást.
  6. Aki vásárolt, egy napig hirdess neki egy drágább vagy egy kiegészítő terméket, szolgáltatást.
  7. A Facebook oldaladon egy ideje aktívak (pl. 30 napja) számára hirdesd meg egy szolgáltatásodat vagy termékedet.
  8. Ha olyan terméked van, amire mondjuk minden hónapban szüksége van a célcsoportodnak, akkor hirdesd meg azt a vásárlóidnak 20-30 naponta.
  9. A feliratkozóidnak hirdesd meg a belépő ajánlatodat, ami a következő lépés lesz a termékpiramisodban.
  10. A weboldal látogatóknak és a feliratkozóidnak készíts időszakos kampányokat, hogy vásároljanak
  11. Készíts videót egy-egy terméked használatáról vagy előnyeiről, ezt hirdesd meg és a videód megtekintőinek hirdesd meg a kapcsolódó terméket.

És még tényleg rengeteg mindent sorolhatnék, ez csak pár ötlet volt.  A fentiekből látszik, hogy több helyen is használhatod ezt a megoldást attól a pillanattól fogva, hogy interakcióba kerültél a potenciális vevőddel.

Tehát,

  • ha megnézte a blogcciked,
  • ha találkozott egy Facebook posztoddal,
  • ha vásárolt nálad,
  • ha megnézett egy videót,
  • stb.

Lehetőségek tárháza, csak győzzük beállítani.

Instagram

Egy itthon még marketing szempontból annyira nem ismert lehetőség az Instagram. Ez a felület főleg a vizualitásra megy rá, így például hasznos tartalmakat nehéz átadni benne, csak videós formában lehet. Ezért is egyelőre úgy tűnik, hogy azon piacoknak kedvez, akiknél fontos a vizualitás (pl. fotósok) és emellett még ott van jelentősége, ahol személyes márkaépítés van. Szeretünk belenézni mások életébe, erre pedig ideális az Instagram. 

Az ilyen tartalmakkal bizalmat tudsz kiépíteni a követőiddel, akik ezt meg fogják hálálni. Itt tényleg az látszik, hogy márkaépítést lehet csinálni KKV módra.

Hova helyezd el?

Azt kell mondjam, hogy ne ez legyen az első felület, amivel elkezdesz dolgozni, mert még tényleg nem forrott ki a használata. Ha elkezded használni, akkor az ösztönös lesz, és így fognak jönni a követőid.

Itt főleg a követőidet tudod ellátni tartalommal. Tehát akik bekövettek már, annak tudsz posztolni. Fenn tudod tartani a figyelmét és utána kampányolni tudsz nekik.

 

Ha mindent összeteszel, mindent használsz és mindent több helyre építesz be a folyamatodba, akkor valahogy így fog kinézni a marketing folyamatábrád:2018-01-24_1806

Na persze ez elég komplex, és nagyon kevés cégnél van lehetőség az összes megoldást alkalmazni, de nem lehetetlen. (Egyébként elsőre rosszabbnak néz ki, mint amit valójában létrehozunk). 

Pont azért, mert ez elég komplex, ezért szerenék segíteni összeállítani.

  1. A következő cikkekben összeszedtem pár olyan modellt, ami könnyen és gyorsan másolható és még jól is működik (teszteltük). Ezek a megoldások már-már rendszerek, amikkel el tudod kezdeni az építkezést.
  2. Tudlak támogatni és teljesen személyre szabott megoldást adni neked: A Te Marketinged program abban segít neked, hogy ezeket a lépéseket, amiket itt átvettünk lépésről lépésre megcsináljuk és személyre szabjuk. Azt gondolom, hogy úgy lenne a legjobb, ha egyrészt elmondanám a módszerant és utána segítenék a megvalósításban is. Ezért a A Te Marketinged program több elemből áll, lesz benne csoportos workshop és személyes konzultáció is. 3 hónap alatt összerakjuk a te személyre szabott online marketing folyamatodat és beleteszünk mindent, ami kellhet neked. Ha érdekel, akkor olvass bele, hogy mit is tud a program.