Online marketing eszközök a teljesség igénye nélkül

Online marketing eszközök a teljesség igénye nélkül

Van egy-két online marketing eszköz amivel mindenki tisztában van, és van jópár aminek az ismerete még a marketing szakemberek körében is ritka, de nem is lehet elvárni, és nem is szükséges az összeset használni a mindennapi munkához. Míg 2011-ben megközelítőleg 150 online marketing eszköz volt elérhető a piacon, 2018-ban már kb. 7000 eszköz áll a rendelkezésünkre. Ezek közül én most összegyűjtöttem nektek a legfontosabbakat. Nyugi ezeknek a száma még a 100-at sem éri el, mégis ki tudod közülük választani azokat amelyek a te célcsoportod eléréséhez a legszükségesebbek. 

Az online marketing eszközök csoportosítására több megközelítés is született már. Az egyik ezek közül  az olyan gyűjtőfogalmak alá rendezés mint például a keresőmarketing. Ez a fogalom egy keresési szituációra épít, melyben tudjuk, hogy milyen témában mit szeretnénk megtalálni. Ide tartozik többek között a SEO, a Google Ads keresési hirdetés, az apróhirdetés, az árukereső oldalak, a Google Maps, a Waze, de például egy olyan közösségi felület is mint a Trip Advisor, ahol rákereshetsz arra, hogy például hol van lehetőséged enni egy jót a környéken.

Egy másik módszer ezen eszközök csoportosítására a fizetős és ingyenes eszközök kettéválasztása, ami ha nagyon őszinték szeretnénk lenni, inkább azon alapszik, hogy közvetlenül vagy közvetve fizetsz a látogatókért, hiszen valójában egyik eszköz sem ingyenes. A tartalmakat meg kell írni, az email marketing rendszert meg kell vásárolni és az e-mailek kiküldésért is fizetnünk kell. Meg kell tanulni a webanalitikai eszközök használatát, valamint sok időt kell szentelni a rendszer beállítására. Ugyanakkor, ha hatékonyan tudjuk kialakítani az értékesítési rendszerünket, akkor jóval olcsóbban szerezhetünk ügyfeleket az “ingyenes” online marketing eszközökkel mint a fizetős hirdetésekkel.

Én most a teljesség igénye nélkül szeretném bemutatni neked azokat a fő online marketing eszközöket, amelyekkel ma Magyarországon egy kkv-nak érdemes dolgoznia és mindegyiknél megjelölöm, hogy fizetős e vagy sem. 

Átvesszük tőled: 

Teljeskörű online marketing kivitelezés olyan cégtulajdonosoknak, akik az online marketing feladatok helyett a cégük vezetésével szeretnének inkább foglalkozni

Érdekel, megnézem, mit ajánlotok

Közösségi Média vagy Közösségi Marketing

Az internetezők szokásai jelentős változáson estek át az utóbbi 2-3 évben, manapság már sokkal több időt töltenek a közösségi média felületeken így ezek az online marketing fontos eszközeivé váltak, hiszen egy közvetlenebb intimebb kapcsolatot tarthatunk fenn ügyfeleinkkel. Fontos, hogy ezekre az oldalakra feltöltött tartalmak rövidek és hatékonyak legyenek, hogy akcióra késztessük velük látogatóinkat. 

A legfontosabb közösségi média felületek: 

  •  Facebook oldal + Facebook csoport

Magyarországon a legnépszerűbb közösségi média felület a Facebook, amit kb 5,8 millió magyar használ aktívan. A céges Facebook oldalak remek eszközként szolgálnak a

partnereinkkel, ügyfeleinkkel, vagy cégünk, termékei iránt érdeklődő emberekkel való kapcsolattartásra, új ügyfelek szerzésére. 

A Facebook csoportok ugyanakkor egy privátabb kapcsolat fenntartására nyújtanak lehetőséget követőinkkel, megkülönböztethetjük, kiemelhetjük őket. Pl. VIP csoportok. 

  • Messenger+Chatbot

A Messenger mint alkalmazás nemrégiben különvált a Facebooktól. A marketingesek számára mivel még aránylag friss és kiaknázatlan felületnek mondhatjuk, rengeteg lehetőséget nyújt. A Messenger talán a legintimebb formája a közösségi médiának hiszen ezt minden felhasználó beszélgetésre használja. Megközelítőleg 4,7 millió fiatal használja itthon. A saját chatbotoddal pedig lehetőséged nyílik egyéni beszélgetések kezdeményezésére a listádon levő emberekkel. Elérheted őket előre beállított üzenettel, almenükkel vagy át is irányíthatod a közönséged a weboldaladra. Az átirányításhoz pedig hozzá tudsz rendelni egy cselekvést. Akárcsak a hírlevél küldőben, a Messengerben ugyanúgy lehetőséged van egy automatizált kampány létrehozására.

  • Youtube

 A YouTube a Facebook után a második legnépszerűbb közösségi oldal itthon. Közel 4 millióan tipikusan fiatalok használják aktívan zene, vicces videók nézésére, Youtuberek követésére. Emellett viszont már itthon is egyre több Influencer használja a Youtube csatornáját marketing célokkal. Közepes vállalkozásként talán meg is éri egy ilyen csatorna indítása, hiszen az emberek már sokkal szívesebben néznek videókat, minthogy olvasással töltsék az idejüket. Viszont csak akkor vágj bele egy YouTube csatornába ha rendszeres tudsz publikálni és érdekes tartalmakkal tudod fenntartani a követőid figyelmét. 

  • Instagram

Itthon a második legnépszerűbb közösségi oldal a Facebook családjában. Az Instagram megközelítőleg 1,2 millió magyar aktív felhasználóval rendelkezik, átlagban 30 alatti jómódúak és tinédzserek. Manapság a social media felületein belül ebben van a legnagyobb lehetőség, hiszen gyorsan növekszik, gyorsan tanul és napról napra meg tudja lepni a marketingeseket.

  • Pinterest

Itthon kb. 950 ezren használják aktívan, főleg nők 15-35 év körül. Ha a célcsoportodat hölgyek és pont ez a korosztály alkotja, akkor mindenképp vedd fel az online marketing eszköz listádra. Felhasználói főleg ötletgyűjtésre használják. Ha céges Pinterest profilt hozol létre, nyomon tudod követni a statisztikákat is. Kisebb cégként tökéletesen használható mint termék katalógus, de fontos, hogy minőségi képeket használj és a képekhez rendelt linkek mindig vezessenek a weboldaladra. A Pinterest-el, magasabb elérést érhetsz el, mint a követőid száma. ezért alkalmas forgalom és lead generálásra weboldalad számára.

  • Linkedin

A legtöbb social media oldalhoz hasonlóan a Linkedin is feltörekvőben van. Tavalyi mérések szerint kb 750 ezer magyar regisztrált felhasználóval rendelkezik az oldal. Főként a gazdasági elit, közép és felső vezetők valamint ambíciózus fiatalok használják nagyrészt munkakeresés céljából. Cégként érdemes kiaknázni az általa nyújtott lehetőségeket. Készíts céges oldalt vállalkozásodnak, másrészt ösztönözd dolgozóidat, hogy saját magánfiókjaikon is tüntessék fel munkahelyüket . Ezen felül pedig dolgozóid az első követőid is lehetnek egyben, rajtuk keresztül pedig további követőkre is szert tehetsz.

  • Snapchat

A Snapchat mobil eszközre letölthető kép - és videóküldő alkalmazás. Elsősorban a fiatal korosztályt vonzza, de segíthet  a céged üzleti céljainak elérésében is, amennyiben a fiatalabb korosztályt célzod meg.  

  • Twitter

Megközelítőleg 600.000 magyar regisztrált, de az aktív posztolók aránya csupán 2%. Itthon nem sok lehetőséget rejt egyelőre. 

  • Viber

Releváns tartalmakat juttathatunk az alkalmazás felhasználói felé. 

Keresőoptimalizálás/SEO + egy kis Linkmarketing  (Ingyenes)

Úgy tűnhet, hogy a közösségi média térhódítás után a hagyományos webmarketing visszaszorult, de ehelyett inkább szegmentálódott. A Google továbbra sem veszítette el jelentőségét, az online marketing fontos eszköze maradt a keresőoptimalizálással együtt.

A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimazition) egy folyamatosan változó online marketing eszköz. Komplex módszerként szolgál, arra, hogy az olyan webes keresők mint a Google megtaláljanak és az organikus találati listán minél előbb soroljanak, figyelembe véve az emberek keresési szokásait. Amelynek kiemelt szerepe van, hiszen jelentős forgalom visszaesést tapasztalhatunk ha a keresőben weboldalunk hátrébb kerül. 

Ha már weboldalakról beszélünk akkor fontos megemlíteni a link marketinget, vagy más néven linképítést, ami magába foglalja minél több az oldalunkra mutató hivatkozás megszerzését. Erre két módszer áll rendelkezésünkre. Abban az esetben ha a tartalmunk elég jó minőségű akkor más weboldalak, közösségi média oldalak hivatkozni fognak a miénkre.  Kerülhet így a weboldalunk hivatkozása más fórumokra, bolgokba így új látogatókat szerezhetünk és a Google szemszögéből is értékesebb lesz az oldalunk, vagyis előrébb sorolja a találati listán. A másik módja a linképítésnek ha fizetünk érte, de ezeket nagyrészt bünteti a Google.  A linképítés kb. 10 évvel ezelőtt élte a virágkorát de még ma sem elhanyagolható marketing eszköz. 

Blog

A blog marketing alatt szakmai bejegyzések, cikkek megírását értjük. Fontos eszköz hiszen ha releváns tartalommal töltjük meg őket ügyfeleink megismerik hozzáértésünket, szakmai képességünket és ezáltal bizalmat építhetünk és közvetlen kapcsolatot alaktíhatunk ki látogatóinkkal, vásárlóinkkal. A minőségi tartalom amellett, hogy látogatókat hoz a linképítést is elősegíti hiszen más oldalak is hivatkozni fognak a mi tartalmunkra így a Google orgainkus találatai között is előrébb kerülhetünk valamint a közösségi médiából  is számíthatunk újabb látogatókra. 

PR cikkek

Az online marketing eszközök közé sorolhatjuk a PR cikkeket is. Ahhoz, hogy igazán sikeresen tudd alkalmazni, határold körül a célcsoportod, tudd meg hogy milyen típusú oldalakat, újságokat vagy bloggereket követnek és vedd fel a kapcsolatot a média tulajdonosokkal. Helyezd el a saját tartalmaidat szakmai felületeken.  

E-mail marketing, Hírlevél, Adatbázis építés

Ha egy látogató érkezik a weboldalunkra, akkor könnyen lehet, hogy néhány perc múlva távozik és a jövőben nem lesz lehetőségünk rá, hogy kommunikáljunk vele. Így kiemelten fontos, hogy kialakítsunk egy olyan rendszert, amellyel minél több látogató kapcsolati adatát (legtöbbször e-mail címét) szerezzük meg. A hírlevél mellett ez jelentheti akár a Facebook oldalunk követését is. Ezután pedig a téma iránti potenciális érdeklődőkből adatbázist alakítunk ki, amivel  későbbiekben dolgozhatunk.

A profi értékesítési tölcsér egyik legfontosabb eleme továbbra is az e-mail marketing. Célja a potenciális vagy meglévő ügyfelekkel e-mailben történő  kommunikáció, kapcsolattartás különböző hírlevél küldő alkalmazásokon keresztül. Ezek között vannak komplexebb és egyszerűbb rendszerek is, a választásnál érdemes figyelembe venni, hogy mennyi jelentősége van a hírleveleknek a te cégednél. Törekedj arra, hogy minőségi tartalommal töltsd meg a hírleveleket, hogy minél kevesebb kerüljön a spam könyvtárba. Így a feliratkozók nagyobb valószínűséggel olvassák el és konvertálnak. 

Weboldal

Az egyik leghagyományosabb és legrégibb online marketing eszköz, ami szinte minden cég esetében alapvető kell, hogy legyen. A weboldaladra tudod átvezetni a látogatóidat, itt tudod bemutatni részletesen a szolgáltatásaidat, termék katalógusodat stb. Ahhoz, hogy ez jól működjön számos más online marketing eszközt is be kell vonnod. Most ezek következnek.

Webanalitika

A webanalitika tulajdonképp honlapunk elemzését foglalja magába olyan eszközökkel, programokkal, melyek abban segítenek, hogy megértsük mi történik a honlapunkon. Mérni tudjuk a változások hatásait és olyan összefüggéseket ismerhetünk fel, melyek később segíthetnek az oldal fejlesztésében. A webanalitika segítségünkre lehet a konverzió mérés során, de a keresőben elért eredményeink kimutatásában is. Ilyen eszköz pl. a Google Analytics, amely a legelterjedtebb webanalitikai eszköz, mellyel olyan információhoz juthatunk, ami segít  honlappal kapcsolatos marketing feladataink megtervezésében  és marketing stratégiánk kialakításában.

Webergonómia

Egy online marketing eszköz ami a felhasználói kényelem, az internetes világra értelmezett formája, amely az internet felhasználók szokásait és a weboldalak használhatóságát vizsgálja. A célja, a kezelhetőség egyszerűsítése, a weboldal hatékonyságának és a látogatók elégedettségének növelése. A webergonómia segítségével kizárhatjuk a rossz színválasztású és bonyolult navigációval rendelkező oldalakat. Ha jól alakítjuk akkor a  keresőmotorok is perferálni fogják az oldalunkat.

Webszövegírás - tartalom készítés

Nem is gondolnád, hogy a webszöveg a legfontosabb online marketing eszközök közé tartozik. A jó szöveg az a sarkalatos pont ami összetartja marketinged. Felkelti a látogatóid érdeklődését, megreagadja a figyelmüket, informálja őket és akár elősegíti a konverziót is. 

Vírusmarketing

A vírusmarketing célja, hogy rövid idő alatt minél több potenciális vásárlóhoz jusson el az általunk fontosnak tartott információ. Vírusmarketingnek hívják mert hasonló elven működik mint egy vírus: a hordozók, az emberek megfertőzve másokat, hordozóvá teszik azokat az embereket akiknek átadták a infót, akik aztán ugyanúgy továbbadják azt. 

Meta kereső oldalak - Meta Searchangine

Meta Searchengine minden olyan oldal ami az adatot más kereső oldalakból nyeri ki. Egyszerűbben egy olyan kereső oldal amely más kereső oldalakon lévő ajánlatokat hasonlít össze. Pl. Google Hotel Ads, Trivago stb. Ehhez hasonló és legalább olyan hasznos rendszerek az árösszehasonlító oldalak pl arukereso.hu.

Influencer marketing

Az influencerek a social media oldalakon népszerű kiemelkedően magas követő számmal rendelkező személyek, vagy sztárok akik óriási tömegeket képesek megszólítani minimális erőfeszítéssel. A követőkkel bizalmi kapcsolat áll fenn hiszen az influencerek betekintést engednek a saját életükbe így a követőik hamarabb megvásárolják azokat a termékeket amiket ők használnak. Ha egy influencer használja a termékeidet vagy szolgáltatásaidat, vagy csak ellátogat  hozzád, jelentős forgalom növekedésre eladásra számíthatsz.  

(Inteligens) Popup

Egy weboldalon elsődleges, hogy ott tartsuk a látogatókat főleg ha azok fizetős kampányokból érkeztek és ha már ott vannak ne csak olvassák és nézegessék a tartalmaidat, de lehetőleg minél nagyobb számban konvertáljanak is. Ehhez tudod felhasználni az inteligens popupokat. Elsősorban generálj leadeket vagyis érdeklődőket, akik megadják az adataikat. Amiket később fel tudsz használni a marketing folyamataid során és figyeld, hogy javulnak a számok.

Mobil marketing

Egy promóciós tevékenység, amely interaktív módon, többcsatornás kampányon keresztül kapcsolatot teremt a látogatókkal. A leggyakoribb mobil marketing eszközök közé sorolható az sms, mobil keresőmarketing és a mobilhirdetés. Ez az ágazat hihetetlenül gyorsan fejlődik hiszen egyre több ember hasznàlja csak internetezésre a telefonját, így újabb és újabb lehetőségek jelennek meg.

Facebook hirdetés

Jelenleg az egyik legjobb lehetőség a Facebook-on hirdetni. Tökéletes arra célra, hogy megismertesd termékedet, szolgáltatásodat azokkal az emberekkel akik érdeklődési körébe az beletartozik.  Nagyon szép eredményeket lehet vele elérni ha elég időt szánsz rá vagy rábízod hozzáértő személyre.  De félig meddig nem szabad mert nagyon sok pénzt fel tud emészteni ha nem céltudatosan hirdetsz.Tudd, hogy kinek, mikor és melyik hirdetést szeretnéd megmutatni. Készíts vevőszerző hirdetéseket.

Google Ads hirdetés

A Facebook hirdetésekkel szemben a Google Ads kereső hirdetési forma, vagyis kizárólag azoknak jelenik meg akik rákeresenek, érdeklődnek a szolgáltatásunk iránt ezért a lehető legminőségibb forgalmat terelik a weboldalunkra. A keresőhirdetések a mai napig a legjobban célzott online marketing eszközök itthon. Számos felületen hirdethetsz a Google Ads-el: Display, Search, Youtube, GooglePlay, Gmail,  Applikációk stb.

Bannerek és display hirdetés

Ugyan az átkattintási arányok évről évre csökkennek a display hálózaton, még mindig remek image építő eszköz. Amennyiben minőségi, jól célzott tartalmakkal és profi landing oldalakkal rendelkezel a dispaly hirdetésekkel is remek eredményt érhetsz el.

Abban az esetben ha nincs lehetőséged display hálózaton hirdetni, akkor a banner hirdetés is jó választás számodra. Az egyik legnépszerűbb módja az interneten való hirdetésnek, mivel számos formát ölthet. Lehet animált grafika, vagy egy meghatározott méretű és formátumú állókép, amelyre kattintva eljutunk egy landing oldalra vagy a termék oldalára.

Remarketing hirdetés

A Remarketing hirdetést használhatod mind a Facebook hirdetéskezelőjében, mind a Google Ads-ben. Szerintem az egyik legütősebb online marketing eszköz, hiszen megszólíthatod azokat akik már meglátogatták a weboldalad, akik már vásároltak egyszer, akik már a kosárba tettek valamit de mégsem konvertáltak. 

Dinamikus hirdetés

Manapság már elvárás, hogy releváns hirdetések érjenek el minket. Például miért szeretnék én a fogászati segédeszközökről hirdetést kapni ha semmi közöm a témához. Hogy elkerüljük az ilyen bakikat alkalmazzunk dinamikus remarketinget. A dinamikus hirdetések, az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, amellyel tanulmányozni tudjuk a fogyasztók érdeklődését. Ez a hirdetési forma hasznos lehet webshopok számára, mert a böngészési előzmények alapján, láthatjuk, hogy ki milyen termékeket nézegetett, így célzottan tudunk hirdetni neki. 

Shopping Ads

Ha kerestél már rá online, termékekre, akkor biztosan találkoztál már Google Shopping hirdetéssel. Magyarországon 2019 június óta érhető el ez a hirdetési forma, amely szinte azonnal felforgatta a hirdetési piacot és az online kereskedők életét.A Google Shopping hirdetéseknek köszönhetően a találati lista a legjobb ajánlatokat mutatja meg neked képpel, árral és a boltok nevével. Amellett, hogy vásárlóként a képek és az árak megkönnyítik számodra a szűrést, hirdetőként is nagy előnyt jelenthet számodra ez a hirdetési forma.

 

Nincs elegendő időd vagy szakértelmed a kampányaid kezelésére?

A fentiek hiányában biztos van a marketingköltésednek egy 10-20%-a, amit feleslegesen dobsz ki az ablakon. Képzeld el, ha ezt mind új vevőre fordíthatnánk...

Segítünk neked a Google és Facebook kampányaid kezelésében, keress fel minket és kérj ajánlatot!

Érdekel, megnézem az ajánlatot

 

Waze hirdetés 

Végül egy feltörekvőben lévő hirdetés forma, a Waze hirdetés. Az online marketingesek még csak most kezdik felismerni milyen hatalmas lehetőségeket nyújt ez a hirdetési felület. A Waze egy közösségi navigációs app, amely felületet nyújt számunkra, hogy megszólítsuk a közelben autózókat. A weboldalunkra valószínűleg nem fognak átkattintani vezetés közben, de a hatékonyan tudjunk építeni vele a márkánkat.

 

Dióhéjban ennyit a legfontosabb és legnépszerűbb online marketing eszközökről, amit a kkv szektorban érdemes alkalmazni. Ha valamelyikről szeretnél többet megtudni, vagy segítségre lenne szükséged a megfelelő eszközök kiválasztásában, keress minket bátran.