Minden, amit érdemes tudnod a Performance Max kampányról

A Google Ads évek óta finom, apró léptekkel helyezi át a hangsúlyt az algoritmus által vezérelt hirdetésekre. Az már más kérdés, hogy ennek örüljünk-e vagy sem, viszont most nem is célunk erre részleteiben választ adni. Egy biztos, a Performance Max itt van, teljes mértékben automatizált és egyelőre az eredményei alapján mi mégis nagyon örülünk neki.

Mi is az a Performance Max?

Ha eddig gondban voltál, hogy Shopping, Display, Keresési, Gmail, Discovery vagy épp YouTube kampányt indíts, akkor a Performance Max biztosan megoldja a dilemmádat. Ugyanis ez a kampánytípus az összeset egybe tömöríti és egy intelligens algoritmus segítségével teljesen önállóan dönti el, hogy melyik hirdetést, mikor, hogyan, milyen hálozaton és kinek jelenítse meg. De ha teljesen automatizált, akkor rám hol van szükség?!

via GIPHY

 

A megfelelő beállításon múlik a Performance Max kampány sikere!

Na jó ezt azért bátorság volt kijelentenünk… Viszont, ha azt nézzük, hogy nagyjából rendben van a weboldalad/webshopod, terméked/szolgáltatásod és mondjuk még a termék feeded is részletesen ki van töltve, akkor már sokkal inkább lehetünk bátrak. Feltételezzük, hogy ezek most mind jók, mi pedig cserébe adunk pár tippet, szempontot, hogy mikre érdemes odafigyelned, ha Performance Max kampányt indítanál:

Ha webshopod van…

akkor nagyon jól teszed, hogy ilyen kampánytípusban gondolkozol, ugyanis a Performance Max abban az esetben működik a leghatékonyabban, ha tud konkrét vásárlást és mellé konverziós értéket is mérni. Fontos, hogy amennyiben jelenleg futó Shopping kampány(ok) mellé indítanád és azonos termékekre futtatnád, abban az esetben biztosan a Performance Max kampánytípus fog prioritást élvezni. 

Éppen ezért azt javasoljuk, hogy…

  1. opció: Szüneteltesd a futó Shopping kampányokat és próbálj ki egy minden terméket lefedő Performance Max kampányt.
  2. opció: Válassz ki egy jó megtérüléssel futó termékkategóriát és célzottan erre indíts Performance Max kampányt. (Viszont érdemes ezt a kategóriát a Shopping kampányodból addig kizárni)
  3. opció: Nagy valószínűséggel ez az opció fog a legkevésbé hatékonyan működni, de egy tesztet ez is megérhet. Ezzel ugyanis teljes mértékben ki tudod hagyni a Performance Max kampányból a Shopping hálózatot, amennyiben rögtön az első beállításoknál kiveszed a termék feedet az X-re kattintva. 

Ajánlattételi stratégia webshopoknak

Mielőtt megfogadnád a következő tanácsunkat fontos, hogy ellenőrizd, hogy a konverziós értékek mérése biztosan megfelelően és pontosan működik-e a Google Ads rendszerén belül. Ha igen, akkor azt javasoljuk, hogy ajánlattételi stratégiának a “konverziós érték maximalizálása” lehetőséget válaszd:

Ha most először indítasz Performance Max kampányt és még nincsenek adataid az elérhető megtérülés mértékével kapcsolatban, akkor azt javasoljuk, hogy a “Hirdetési kiadások célzott megtérülésének beállítása” részt hagyd üresen. Amennyiben tudod, hogy az adott termékeknél, kategóriáknál mekkora mértékű az átlagos megtérülés, akkor érdemes lehet bepipálnod és tesztelned az esetlegesen elérhető cél-ROAS százalékokat. Viszont ezt a későbbiek során is bármikor megteheted.

Ha most először indítasz Performance Max kampányt és még nincsenek adataid az elérhető megtérülés mértékével kapcsolatban, akkor azt javasoljuk, hogy a “Hirdetési kiadások célzott megtérülésének beállítása” részt hagyd üresen. Amennyiben tudod, hogy az adott termékeknél, kategóriáknál mekkora mértékű az átlagos megtérülés, akkor érdemes lehet bepipálnod és tesztelned az esetlegesen elérhető cél-ROAS százalékokat. Viszont ezt a későbbiek során is bármikor megteheted.

FONTOS: A döntés, hogy áttérsz a Performance Max kampányokra nem csak rajtad áll

Amennyiben most is intelligens Shopping kampányokat futtatsz, abban az esetben “sajnos” már nem tart sokáig a kiváltságod. Áprilistól kezdődően lehetőséged nyílik egy frissítési eszköz segítségével egy kattintásra átalakítani az intelligens Shopping kampányaidat Performance Max kampánytípussá. Ha önállóan vagy a frissítési gomb segítségével ezt nem teszed meg, abban az esetben a  Google 2022. július és szeptember között automatikusan át fogja állítani ezeket a kampányokat. 

via GIPHY

 Ha szolgáltatást értékesítesz…

akkor is mindenképp megéri a Performance Max kampánytípus tesztelése. Itt is ugyanazokon a lépéseken fogsz végigmenni, mint egy webshop esetében annyi különbséggel, hogy…

Ebben az esetben másik ajánlattételi stratégiát érdemes választanod

Mégpedig konverziós érték maximalizálás ajánlattétel helyett itt a darabszámra érdemes fókuszálnod.

Ennek is ugyanúgy előfeltétele, hogy megfelelően mérd a szolgáltatásod értékesítését, legyen az egy űrlap kitöltés, feliratkozás, letöltés, ajánlatkérés, telefonszámra kattintás stb..

Amennyiben tisztában vagy az átlagos konverziós költségekkel, viszont most először indítasz Performance Max kampányt, akkor ebben az esetben is azt javasoljuk, hogy a “Műveletenkénti célköltség beállítása” részt hagyd üresen. A későbbiekben ezt ugyanúgy be fogod tudni állítani, amikor már kapsz egy átfogóbb képet a Performance Max kampányaid eredményeiről.

Ha szolgáltató vagy, ha webshopod van, ezt az 5 tippünket mindenképp érdemes megfogadnod

1. Fektess kellő hangsúlyt a kreatívokra

A Google Ads hirdetésekben egészen eddig nem kapott akkora teret a látványos, vizuális hirdetés. Elegendő volt egy pár frappáns címsor, leírás vagy egy jól kitöltött termék feed, ha eredményeket akartunk. A Performance Max kampány esetében viszont már mélyebbre kell nyúlnod a kreativitásodat tekintve. 

Fontos odafigyelned, hogy a képeket a Google által előírt képformátumban és minőségben töltsd fel. 3 típusú képformátumot is használhatsz, - mindegyikből kötelező használnod - és összesen 15 verziót jeleníthetsz meg egy elemcsoporton belül. Azt javasoljuk, hogy élj ezzel a lehetőséggel és válassz a webshopodat, termékkategóriádat vagy épp márkáidat megfelelően bemutató képeket, informatív szövegekkel és CTA üzenetekkel ellátva. 

2. Ébreszd fel a benned rejlő operatőrt és vágót

A Performance Max kampány a YouTube hálózatokon is meg tud jeleníteni videós hirdetéseket, amelynek következtében elvárás lehetne, hogy tölts fel egy szuper videós anyagot a termékeid bemutatásáról, de sajnos nem az. Éppen ezért, ha ezt nem teszed meg, akkor a Google egy egyedi sablonba helyezi a képeidet és üzeneteidet, ezáltal pedig generál neked egy videót. És hogy miért sajnos? 

A legtöbb hirdető lusta élni a videó megadás lehetőségével, így a YouTube megtekintők rendszeresen futhatnak bele ugyanazon felépítésen, zenén, kinézeten alapuló videós hirdetésekbe, ami hát hogy is mondjuk… Idegesítő? Unalmas? Ingerszegény? Még egyelőre keressük a megfelelő szót rá, de a lényeg, hogy élj a saját videó lehetőségével! 

3. Szegmentáld a hirdetéseidet

Legalább egy elemcsoportot létre kell hoznod, azonban javasoljuk, hogy itt se a minimumra törekedj! Hozz létre akár kategóriánként, márkánként különböző elemcsoportokat, azokra illő releváns képekkel és szövegekkel. Ezzel nem csak a hirdetések célba érésének a hatékonyságát segítheted elő, hanem a hirdetésed pontszámát is jelentősen növelheted.  

4. Figyelj az URL beállításokra

Alapértelmezés szerint a Google saját maga határozza meg a végleges URL-címeket, amely az eddigi tapasztalataink alapján sokkal hatékonyabban működik, mintha korlátozzuk a rendszert. 

Viszont itt érdemes lehet felvenned például olyan kizáró URL-eket, amelyekre nem szeretnéd a hirdetést véletlenül sem megjeleníttetni, például a nem értékesítés célú aloldalakat úgy mint ÁSZF.

5. Adj megfelelő iránymutatást a rendszernek

Az intelligens algoritmus elemez, tesztel, tanul, általában elég hatékonyan, viszont még a legjobbaknak is elkelhet néha egy kis segítség. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy a “közönségjel”-et a lehető legrészletesebben töltsd ki. Azaz használd ki az olyan lehetőségeket, mint:

  • Egyéni közönség létrehozása
  • Aktív keresők célzása
  • Remarketing adatok figyelése
  • Google beépített közönségek használata 
  • Demográfia
  • Hasonló közönségek

Ez volt minden, amit első körben érdemes tudnod és egyben alkalmaznod a Google Ads Performance Max kampány indítása előtt, közben vagy épp után. 

Hajrá! Ha pedig szívesen kérdeznél tőlünk a témában, akkor keress minket bizalommal! 

 

Pintér Laura - BeOnWeb

Pintér Laura

Projektmenedzser, Google Ads és keresőoptimalizálási szakértő

e-mail: pinter.laura@beonweb.hu