ReMarketing és/vagy ReTargeting alapok

remarketing, retargeting, adwords, facebook ads, facebook hirdetések

Egy király hirdetési lehetőség: a ReTargeting vagy ReMarketing

De mi is ez?

A keresőotpimalizálás miatt, a keresőhirdetésekre, a direkt e-mailedből vagy a Banner kampányodból rákattint a potenciális vevőd a weboldaladra. Ott fogadja őt egy Landing Page, ami a hirdetések témájával összefügg. Tetszik a dolog a látogatódnak, végigolvassa a céloldalad, sőt, még más menüpontokat is megnéz (ami, ha Landing oldalra viszed a látogatódat, nem történhet meg).

DE,

nem kér ajánlatot, nem vesz semmit és nem iratkozik fel egy sorozatodra sem. Akkor ez egy elvesztett érdeklődő?
A válaszod az, hogy …

Akkor csináljuk azt, hogy megmentjük ezt az érdeklődőt Neked. A hirdetési szituációkban van egy olyan opció, hogy a potenciális érdeklődőidet, látogatóidat visszacsábítsd valamilyen formában. Ugye vannak olyan helyzetek, amikor nem szívesen költünk százezreket első "találkozásra". Tök normális dolog. Ilyenkor kell valami kisebb értékű, apró dolgot adni a vevőknek és lassan, folyamatosan becsábítani őket.

 

Ha nem vett semmit a vevőd és fel sem iratkozott, akkor is van lehetőség arra, hogy visszarántsd.

Ez pedig a ReMarketing.

Úgy néz ki tulajdonképpen, hogy a rendszer megcímkézi a potenciális látogatód és a weboldal elhagyása után hirdetni tudsz ennek a látogatónak. Más a befogadási szituáció, mert már érdeklődött a témád iránt, de nem nálad. Ezzel a megoldással megfoghatod, adhatsz neki egy lökést.

Kérd meg, hogy LIKE-olja az oldalad, iratkoztasd fel a hírleveledre, adj neki kedvezménykupont. Valahogy próbáld magadhoz kötni (itt van pár ötlet és hozzá egy segédlet) és utána okos facebook vagy e-mail kommunikációval adj el neki. Próbáld ki.

És ezt a ReMarketinget úgy tudod cifrázni, ahogy csak akarod.

Akkro működik a leghatékonyabban, ha már a beérkező látogatóidat is szegmentálod, csoportba szeded őket és az alapján készítesz nekik ReMarketing hirdetéseket.

Csak néhány egyszerű példa:

  1. Aki "csak böngészget" az oldaladon, annak érdemes felajánlanod valamit az e-mail címéért cserébe vagy egyszerűen meghívni a Facebook oldaladra, hogy LIKE-oljon.
  2. Aki a blogjaidat olvassa, azoknak érdemes egy blogértesítőt felajánlani.
  3. Ha valaki egy termékedet a kosárba tette, de nem fizette ki, akkor érdemes őket visszahívni a kosár oldalra
  4. És még tényleg rengeteg ötlet van hozzá, egészen pontosan én 13-at szedtem össze és hozzá odaírtam az URL beállításokat is.

És még egy dolog: Borzasztóan fejlett ez a technika, így már azt is meg tudod csinálni, hogy a korábbi vevőid e-mail címét feltöltheted a Facebook és AdWords rendszerébe és külön nekik is hirdethetsz. És közöttük is szegmentálhatsz... Valami hihetetlen jó :)

Képzeld csak el, hogy van egy nagyobb és egy kisebb értékű terméked, amiknek most jönnek ki az új változatai. Fogod, és előveszed a régi termékeid vásárlóit, akik a kisebből és akik a nagyobból vettek. Ezt külön feltöltöd a hirdetési rendszerbe és már hirdeted is Nekik az új vátozatot. Annak, aki már vásárolt a régebbi változatból. Zseniális!