SEO vs. AdWords

Keresőoptimalizálás vagy keresőhirdetés?

Egy örök kérdés. Számtalan választ fogsz rá találni. Ahogy mindenre, erre is csak azt tudom mondani, hogy ki kell próbálni mind a kettőt. De kicsit tegyük tisztába a dolgokat.

Mi a keresőoptimalizálás? Érthetően a keresőoptimalizálás egy olyan folyamat, mely során a weboldalunk tartalmát és szerkezetét valamint a weboldalra irányuló tartalmakat úgy optimalizáljuk, hogy az a megadott kulcskifejezésekre előkelő helyen szerepeljen a kereséskor.

Mi a keresőhirdetés? A keresőhirdetés az a néhány találat a találati lista elején, amely csak bizonyos kifejezések esetén jelenik meg és fizetnek érte.

Az optimalizálás egy hosszabb és folyamatos munkát igénylő feladat. Vannak olyan esetek, amikor ez egy rövid és gyors munka, mert már maga a weboldal felépítésével is első helyeken lehetünk. Viszont vannak olyan piacok (online marketing és a BeOnWeb), ahol ez egy nagyon hosszú folyamat, és lehet, hogy soha nem leszel az első oldalon. Igen, egy olyan piacon, ahol mindenki keresőoptimalizálással foglalkozik, nehéz még az első oldalra is kerülni. Most a két végletet mutattam be, a legtöbb vállalkozás valahol a kettő között helyezkedik el. Folyamatosan optimalizálni kell a jó eredményekért, és ez egyszer csak meghozza az eredményt is. De majd csak egyszer. Ezért szükséged lehet a keresőhirdetésekre. Ezzel nem felgyorsítod a keresőoptimalizálás folyamatát, hanem kiváltod annak az eredményét egy időre, amíg a honlapod dolgozik. Vagyis pénzért megvásárlod az első helyeket a találati listában, amíg mondjuk a weboldalad nem éri el a számodra jó helyezéseket.

Melyiket válaszd?

Először nézd meg, hogy a weboldalad belső optimalizálásával hol is helyezkedsz el a találati listában bizonyos szavakra. Válaszd ki a jó kulcsszavakat, és egy inkognitóablakban ellenőrizd a helyezésedet. Ezen felül nézd azt is meg, hogy van-e fizetett keresőhirdetés arra a szóra (de ezt is néztük már a táblázatodban).

Ha jó helyezésed van és nincs hirdetés, akkor szerintem csak folytasd az optimalizálást.

Ha jó a helyezés, de van hirdetés, akkor tesztelj. Először ne hirdess, csak mérd, hogy így mennyi látogatásod és eladásod lesz. Majd 1 hónap múlva futtass keresőhirdetéseket, és nézd meg mennyire változnak az adatok. Utána mérlegelj, hogy megéri-e hirdetned. Meg fogja érni.

Ha nincs jó helyezésed, és rövid időn belül bevételt kell szerezned, akkor hirdess. Csak a látogatókért kell fizetned, és optimalizálhatod a hirdetéseket a vásárlásokra, ajánlatkérésekre.

Te döntesz, mérlegelned kell. Én egy olyan piacon dolgozom, ahol mindenki a keresőoptimalizálásból él, muszáj hirdetnem a keresőben, hogyha látszani akarok. Többek között ezért sem foglalkoztam annyit a keresőoptimalizálással, mint Te.