Szálloda marketing tippek

Legyen hoteled, szállásod vagy akár egy kis kiadó szobád, egy biztos: az olyan óriások, mint a Booking vagy az Airbnb letarolják a szálláshely piacot, ráadásul jelentős jutalékkal dolgoznak, és hirdetésekben szinte verhetetlenek. Éppen ezért, ha több foglalásra és törzsvendégekre vágysz, akkor érdemes mindezek mellett alternatív eszközöket is alkalmazni a szálloda marketing piacon. 

Most megmutatjuk, hogy melyek azok a szálloda marketing eszközök, amelyek gondos stratégiával és alapos munkával pozitív változást hozhatnak szálláshelyed marketingjében.

A szálloda marketing és a célcsoport kérdése

A legtöbb szállásadó pontosan tudja, hogy a célcsoport meghatározásánal semmi sem fontosabb. Azonban sok kisebb panzió nem feltétlenül mérlegeli megfelelően a célcsoport fontosságát, vagy egyáltalán nem is határozza meg azt.

Vegyünk például egy Balaton melletti panziót, ami rendelkezik egy pici wellness részleggel, és a közelében van egy strand is. Vajon magyarok vagy külföldiek érkeznek majd ide túlnyomó többségben? Kisgyermekes családok vagy inkább párok, akik a csöndet kedvelik? Szezonon kívül fog vajon bevételt termelni wellness szállodaként? Esetleg a helyiek is vásárolhatnak fürdőjegyet vagy eljöhetnek egy masszázsra, amikor éppen nincs teltház? 

Ezek mind-mind olyan kérdések, amelyekre egy nagyobb hotel üzemeltetője már tudja a választ. Azonban kisebb szálláshelyek esetén is mindenképp érdemes átgondolni ezeket a szempontokat. Így tisztább kép alakul ki mind a célcsoportról, mind pedig a bevételi forrásokról.

Abban a pillanatban, hogy kikristályosodik a célcsoportunk, már sokkal könnyebb őket targetálni mind hirdetésekkel, mind pedig a közösségi médiában.

Weboldal, avagy a szálloda marketing alapja

A mai világban egy keresőoptimalizált, reszponzív weboldal online foglalási rendszerrel alapvetés (lenne) minden vállalkozás számára. Így, ha ez esetleg még hiányzik, akkor első lépésként mindenképp érdemes létrehozni, mielőtt még bármilyen hirdetésben gondolkodnánk.

A szálláshelyed weboldala az online jelenléted központja – ez az első hely, ahol a potenciális vendégek tájékozódnak a szobáidról, szolgáltatásaidról és áraidról, így érdemes minden fontos információt (az árakat is beleértve) feltüntetned. 

Ha több szobatípusod van, akkor mindegyikről kerüljenek fel képek, hogy a vendégeket ne érjék meglepetések. Illetve a szállás környékét, wellness részleget, éttermet, fogásokat és lehetséges programokat is jelenítsd meg.

Az online foglalási rendszer esetében fontos lehet, hogy a potenciális vendégek lássák, hogy mely szobák szabadok, és hogy azonnal visszaigazolást kapjanak a foglalásukról, illetve akár azonnali kártyás fizetésre is legyen lehetőség. Az Airbnb és a Booking gördülékeny rendszere is remek példa a felhasználóbarát online foglalásra. 

Ha gyűjtöd a vendégvéleményeket (és remélhetőleg gyűjtöd) akár Tripadvisoron, akár a Google cégem profilodban, akkor ezt is bekötheted a weboldaladba. Érdemes feltüntetned a közösségi média csatornákat ahol jelen vagy, illetve pár írásos vendégvéleményt és fotót is megjeleníthetsz az oldalon.

Szálláshely marketing a közösségi médiában

A nulladik pontban meghatároztad a célcsoportodat, most pedig hozzájuk passzoló közösségi média platformokat kell választanod, hiszen nem minden felület egyformán fontos minden szállás számára.

Lássuk most a legfontosabb szálloda marketing platformokat:

  • Facebook: Alkalmas promóciók megosztására és események létrehozására, valamint közvetlen kommunikációra az érdeklődőkkel és vendégekkel.
  • Instagram: Ideális vizuális tartalmak, például szobák, étkezési élmények, wellness-szolgáltatások és helyi látnivalók bemutatására.
  • TikTok: Ha kreatív, szórakoztató, vizuálisan érdekes tartalmakat tudsz készíteni, akkor mindenképp érdemes lehet a TikTokban gondolkoznod, ráadásul itt még viszonylag magas az organikus elérések száma is, így könnyedén juthatsz el új közönséghez.
  • Pinterest: Ideális inspirációs tartalmak megosztására, például esküvői helyszínekről, romantikus utazásokról vagy különleges szálláshelyekről.
  • YouTube: Látványos videós tartalmak, például virtuális túrák, vendéginterjúk vagy helyi programok bemutatása.

Alapvetően legalább egy platformot minden szálláshelynek érdemes használnia, ezen felül pedig határozd meg azt, hogy hol van jelen a Te célcsoportod. 

Minden platformra igaz, hogy érdemes megválaszolnod a kommenteket és üzeneteket minél gyorsabban és minél professzionálisabban. Ez egyaránt érvényes mind a pozitív, mind pedig a negatív visszajelzésekre. 

Végül – de nem utolsó sorban – ne hagyd figyelmen kívül az influencereket és a trendeket. A TikTok első körben talán nem tűnhet a legfontosabb platformnak, azonban 1-1 jól időzített influencervideóval könnyedén szerezhetsz pár új vendéget vagy követőt. Figyeld és használd ki a trendeket, és építs kapcsolatokat a környéken akár más vállalkozásokkal is, akik szintén aktívan jelen vannak a közösségi médiában.

Szerezz értékeléseket szállásod számára

A mai utazók döntéseit nagyban befolyásolják más vendégek tapasztalatai, ezért elengedhetetlen, hogy aktívan kezeld ezeket, és a szálláshelyed hiteles képet mutasson az online térben. 

Ha jól kezeled az értékeléseket, nemcsak a vendégek bizalmát nyerheted el, hanem fontos tanulságokat is levonhatsz a szállásod működéséről, hiszen az emberek bíznak a többi utazó véleményében. 

Mi is támaszthatná alá ezt jobban, mint a Tripadvisor létezése?

Elégedett vendégtől vendégvéleményt kérni könnyebb, mint elsőre gondolnád. Akár egy apró kedvezménnyel, emlékeztető levéllel, ajándékkal vagy nyereményjátékkal könnyedén ráveheted őket, hogy írjanak pár kedves szót távozás után az általad választott platformra. Azt azonban érdemes meghatároznod, hogy melyik lesz az a fő platform, ahol a véleményeket gyűjtöd.

A kiemelkedően pozitív véleményeket akár közösségi médiában is megoszthatod ídőről-időre, így növelve szálláshelyed hitelességét.

Dolgozz ki szállásod számára hűségprogramokat és gyűjtsd az e-mail címeket

E-mail címeket többféle módon is gyűjthetsz, például időről – időre nyereményjátékokkal, illetve a már nálad megszállt vendégeket is mindenképp érdemes megkérdezni, hogy a továbbiakban kommunikálhatsz-e velük hírlevél formájában. Ha egy e-mail címet megszereztél, akkor az (visszavonásig) a tiéd, és bátran felhasználhatod akciók esetén, vagy akár hűségprogramot is kialakíthatsz.

Pár példa, hogy mi mindenben gondolkodhatsz hűségprogram kidolgozása esetén:

  • Pontgyűjtés: Minden foglalás után pontokat kap a vendég, amelyeket kedvezményekre vagy ingyenes éjszakákra válthat be.
  • Exkluzív kedvezmények: Hűségprogram tagjai számára kínálj különleges ajánlatokat, például ingyenes reggelit, spa belépőt vagy késői kijelentkezést.
  • Személyre szabott élmények: A törzsvendégek számára kínálj egyedi élményeket, például üdvözlőajándékot vagy helyi élmények ingyenes szervezését.
  • Hűségprogram e-mailek: Tájékoztasd őket az összegyűjtött pontokról és az elérhető kedvezményekről. Példa: „Gyűjtött pontjaid most egy ingyenes éjszakára válthatók!”
  • VIP ajánlatok: Küldj exkluzív ajánlatokat a hűségprogram legaktívabb tagjainak. Például: 20% kedvezmény a nyári foglalásra!
  • Éves születésnapi meglepetések: Küldj különleges születésnapi ajánlatokat vendégeidnek.

Bizonyos leveleket könnyedén automatizálhatsz, például állíthatsz be értesítőt a vendégek számára mielőtt a foglalásuk időpontja eljön, illetve a pihenésük után arról is, hogy írjanak véleményt szálláshelyedről. Később kaphatnak promóciókat, akciókat vagy akár személyre szabott ajánlatokat is. 

Fogj össze helyi vállalkozásokkal

Minden cégvezető tudja, hogy a személyes kapcsolati hálónál semmi sem fontosabb. Ráadásul a helyi vállalkozások gyakran előszeretettel támogatják egymást egy ajánlással, termékkapcsolással vagy közös szolgáltatással. 

Keress fel helyi éttermeket, élményprogramokat, fürdőket, múzeumokat vagy bárkit, akinek a szolgáltatása értékes lehet a közelbe érkező turisták számára. Ajánlj vendégeidnek túraútvonalakat, városnéző sétákat és természetesen hoteleden belüli, helyi szolgáltatásokat is.

A szálloda marketing és az online hirdetések kérdése

Nem meglepő, ha azt mondjuk hogy a Google keresőben olyan hatalmas hirdetők vannak jelen, mint a booking, a szállás.hu vagy az Airbnb. Ha szeretnéd felvenni a versenyt ezekkel az óriásokkal, akkor tűpontos stratégiára és gondosan kidolgozott kampányokra lesz szükséged. A Google és a Meta hirdetések, ezen belül is a remarketing kiemelt fontosságú lesz számodra, azonban mindenképp érdemes észben tartanod, hogy ésszel, és nem erővel kell kidolgoznod hirdetési stratégiádat.

Ez is érdekelhet:

A hatékony szálloda marketing alapja a stratégiai gondolkodás és a vendégközpontú megközelítés. A közösségi média erejét kihasználva vizuális, hiteles és rendszeresen frissített tartalmakkal vonzhatjuk be a potenciális vendégeket, miközben a vendégértékelések gondos kezelése építi a bizalmat és az online hírnevet. Az e-mail marketing és a hűségprogramok révén fenntarthatjuk a kapcsolatot az érdeklődőkkel és vendégeinkkel, személyre szabott ajánlatokkal növelve az elköteleződést.

A sikeres szálloda marketing lényege nem ér véget az első foglalásnál: a hosszú távú kapcsolatok kiépítése és az elégedett vendégek biztosítják a fenntartható növekedést. Ha a vendégek élménye felejthetetlen, biztos lehetsz benne, hogy nemcsak visszatérnek, de másoknak is ajánlják a szálláshelyedet!

Jól jönne egy segítő kéz a témában?

Hasonló bejegyzések