Tanuljunk remarketinget - I. rész

Tanuljunk remarketinget I. rész - alapok, amiért kell remarketingezned

Elég sokat beszéltem már neked a remarketingről és ez az a téma, amiről nem is tudok keveset beszélni. Nagyon hatékony és rengeteg megoldás van benne, amikkel sokkal jobban fog működni a marketinged, mert kevesebb pénzből több bevételre tudsz szert tenni.

Fontos látnod, hogy miért működik jól és miért segít a cégedet.

Régen az volt a szemlélet, hogy csináljunk egy weboldalt, kerüljön fel a Google találati listájára, tegyük rá a szórólapra a címét, meg még ide-oda-amoda és majd jönnek a vevők. Meg hát amúgyis ismeri mindenki a cégedet.

Aztán rájöttünk, hogy ez kevés lesz, ezt a konkurens is tudja, és igazából nem is ismeri mindenki a céget. Elkezdtünk reklámozni, online hirdetéseket futtatni, hogy minél több helyen jelen legyünk.

Ez jó is volt, de egy idő után rá kellett jönni, hogy nagyon sok pénzt áldozunk egy-egy látogató kattintásának megszerzésére. Erre jöttek olyan technikák, amivel az oldalunkon belül jobban meg tudjuk ragadni az embereket. Ilyenek a feliratkozási lehetőségek vagy a sales funnelek.

És mellette “kifejlődött” a remarketing is, amivel már olyan látogatókat tudsz megmenteni, akik már jártak a te weboldaladon.

Ezekre a megoldásokra azért van szükség, hogy adott reklámköltésből minél több vevőt tudjunk generálni, tudjuk növelni a vevői értékünket. Vagyis ne azt csináljuk, hogy minél több pénzt költsünk el, mert akkor abból elvileg több vevőnk lesz, hanem inkább próbáljuk a konverziós arányunkat növelni.

Magyarországon átlagosan 1,5-2% körül mozog a konverziós arány vásárlásra, vagyis 100-ból 98 potenciális vevőt elvesztünk.

Ezen érdemes dolgozni, mit lehet tenni.

Egyrészt a fentiek alapján kitalálhatsz alternatívákat a weboldalad felépítésében vagy rendszerében:

  1. Javíthatod (vagy készíthetsz) landing oldalt

  2. Először egy kisebb elköteleződést igénylő célt állítasz be, pl. feliratkozást

  3. Összeállíthatsz Sales Funnel-t

  4. Bevezethetsz egy CRM rendszert, ami a vevő életútját követi és kiosztja neked a feladatokat, hogyan csinálj vevőt az érdeklődőből

  5. Vagy kipróbálod a remarketinget, és beállítasz olyan kampányokat, amik az interakció nélkül oldalt elhagyóknak fut

Egy egyszerű remarketing kampány is rengeteg minőségi vevőt meg tud neked menteni.

 

Ezt csináltuk egy utazási irodánál:

Az utazási irodáknak kemény élete van, sok a konkurens vagy helyettesítő szolgáltatás, és a vevők sem egyszerűek. Sokan “csakúgy” kéregetnek be ajánlatot és álmodoznak egy-egy útról. Bele sem gondolnak, hogy minden egyes ajánlattal rengeteget dolgozik egy-egy iroda.

Ezért már a potenciális látogatók minőségét is válogatni kell, szerencsénk volt, hogy a tapasztalatok szerint az AdWords keresési hálózata erre tökéletesen alkalmas, mind az organikus, mind a fizetett kampányok.

Ezért ennél a csatornánál maradtunk:

2017-05-21_1023

Sajnos a sok versenytárs, a viszonylag új fiók és a rossz minőségű landing miatt 1,9%-os a mért ajánlatkérések aránya durván 3470 Ft költség melett.

 

És erre rádobtunk egy Facebook remarketing kampányt:

Kis kiegészítés: a kampány azoknak fut, akik a landing oldalt 15 napon belül megtekintették, de nem kértek még ajánlatot.

2017-05-21_1021

Itt már azért sokkal szebbek a számok: Kb 6% az ajánlatkérések konverziós aránya és ezek kb. 1000 Ft-összegért érkeznek be. Számszerint 58 db.

Az utazási irodánál (elmondásuk alapján) az adwords-ből érkező ajánlatkérések kb. 40%-ából lett utas, míg a korábbi Facebook kampányukból csupán 10-15% fizette be az utazását.

A Facebook remarketing kampány hatására az összes érdeklődő durván 30%-a befizette az utat, ami 27,6 utazást jelent. Egy-egy ilyen egzotikus utazás kb. 800.000 és 1.200.000 Ft között van, számolj.

Nyilván egy ilyen utazás sok pénz, valóban elkötelezettnek kell lenni miatta. Ha neked alacsonyabb értékű, kisebb elköteleződést igénylő terméked van, ezek a számok másképp működnek.

 

De miért működik így a remarketing?

Egyszerű. A remarketing azoknak a potenciális vevőidnek jelenik meg, akik már jártak a weboldaladon, esetünkben az adwords kampány landoló oldalán. Vagyis a látogató egyszer már járt azon az oldalunkon, ahol egy olyan ajánlatot jelenítettünk meg neki, ami érdekelheti - adwordsben a keresett kifejezésére jelenítettünk meg releváns tartalmat. Utána visszahirdettünk neki egy a korábban talált ajánlathoz egy hasonlót, mert már tudtuk (hiszen járt ott), hogy ez érdekelni fogja.

 

A legrelevánsabb célközönségedet a weboldalad látogatóiból fogod kinyerni, ezek az adatok már rendelkézesedre állnak, már csak használnod kell.