Tanuljunk remarketinget - II. rész

Tanuljunk remarketinget II. rész - Meg tudod-e tanulni a remarketinget?

Érdekesnek tűnhet a cím, pedig igazából valóban elég nagy kérdés, hogy meg tudod-e tanulni a remarketinget? Meg. De nem egyszerű, vagyis nem könnyű a helyzetünk.

Előtte azonban nézzünk egy idegesítő esetet.

Valószínűleg jártál már a booking.com vagy az aliexpress.com oldalon, vagy itthon a Tchibo.hu oldalán. Egyszer érdemes körbenézned, már csak azért is, hogy lásd, miről is szól ez a remarketing. Meglátod, hogy milyen idegesítő is tud lenni. Tulajdnképpen ha felmész ezekre az oldalakra, böngészed a termékeket vagy egy-egy városban szállást nézel, utána elkezdenek jönni neked a remarketing hirdetések és mindenhol Booking, Aliexpress és Tchibo bannereket és Facebook hirdetéseket fogsz látni.

Ezek az egyszerűbb kampány verziók, ami valóban tud nagyon idegesítő lenni, ha nem vállalkozóként nézed. Amint mögé látsz, látod a számokat, egyből azt fogod gondolni: Ilyen neked is kell!

Valahogy magánemberként nem hiszünk a marketingben, a remarketingben vagy az idegesítő popup ablakokban. Viszont amint elkezdjük használni, rájövünk, hogy működik és akarjuk!

Meg is tudjuk csinálni, szerencsére már nem űrtechnikáról beszélünk.

Ezt egyszerűen megtanulhatod, hiszen rengeteg lehetőséged van már. Ha csak beütöd a Google-be, hogy “remarketing beállítása”, több cikket, útmutatót, tréninget vagy kivitelezőt is fogsz találni. Ezekre rákattintva lehet, hogy elkezdesz egy kicsit elbizonytalanodni, mert nem feltétlenül azt kapod, amit vársz:

  • A cikkekben, útmutatókban általános beállításokat találsz, mit és hova írj be, de nem feltétlenül adnak ötleteket, hogy hogyan használd.

  • Tréningekre szívesen járunk, a legtöbb hirdetéskezelői oktatás (legyen az Facebook vagy AdWords) keretein belül általában csak egy-egy rész szól a remarketingről. És általános beállítások vannak benne. Meg ha el is megyünk rá, másnap már nem szoktunk nekiállni a megvalósításnakk.

  • A kivitelezők ügyesen megcsinálják neked, amit kérsz tőlük. Ha viszont nem írod le neki pontosan, mit szeretnél, nem fogja neked megcsinálni. Leírni pedig azért nem fogod tudni, mert te is csak az alapbeállításokkal találkoztál eddig, igazából nem tudod, hogy mikre képes a technika. Meg egyébként is az egy-két személyes kis vállalkozásod nem biztos, hogy megengedhet magának egy kivitelezőt, de az is lehet, hogy el se vállalják a cégedet, mert "kicsi" vagy nekik.

Egy rövid sztori

Egyelten egy workshopon voltam eddig, ahol valóban lépésről lépésre mentünk végig a megvalósításon - nincs elmélet, csak gyakorlat

Elég sok tréningre, előadásra és expóra jártam 2016-ban és 2017-ben.

Ez idő alatt 596.000 Ft-ot költöttem saját magam fejlesztésére.

Elhiheted, mennyi helyen voltam, mennyi mindent akartam megismerni. A mi szakmánkban mindig van valami, ami új és azonnal meg akarom ismerni. Nekem kicsit könnyebb, mint neked, mert amire elmegyek, utána egy napot arra szánok, hogy átgondoljam és átültessem a saját vagy ügyfeleim cégébe. Utána pedig egyszer megvalósítunk.

Egyetlen egy olyan workshopon voltam, ahol ezzel nem kellett foglalkoznom, mert ott lépésről-lépésre megcsináltuk, amit ígértek. Kiscsoportos volt, de valóban megcsináltuk azt, amit tanítani akartak. Úgy mentünk haza péntek este 6-kor (kora nyáron - gondolhatod, mit jelenthet ez), hogy készen voltunk, futtathattuk a kampányt.

Egy ilyen workshop volt a durván 1,5 év alatt. 

A többi tréning is hasznos volt, de az alapbeállításokon felül és néhány kicsi ötleten vagy a szünetekben történt kapcsolatépítésen felül sokat nem adtak hozzá.

 

Ezért el kell kezdened magad is kitanulni, utánanézni a dolgoknak. De egyrészt nincsen a hétköznapokon annyi időd, hogy ezzel mélyebben foglalkozz, másrészt sokkal egyszerűbb lenne, ha ezt kézhez kapnád.

A legtöbb marketing technikában a legfontosabb szerintem az lenne, hogy lásd át, ismerd meg a technikát, a benne rejlő lehetőségeket, aztán a megvalósítást majd csak megoldod valahogy:

  • megcsinálod magadnak
  • megkérsz valakit, hogy rakja össze neked.

Én egyedül dolgozom, emiatt kevesebb időm van sok mindenre, de gondolom te sem vagy idő milliomos. Ezért neked is valami hatékonyabb megoldásra lesz szükséged, mint egynapos tréningekre járni. Félre ne értsd, ezeknek is megvan a maga szerepe és helye, de szükséged van valami gyakorlatiasabb, ötletekkel teletűzdelt akármire, amiből inspirációt tudsz szerezni. Ezek alapján el tudsz indulni vagy el tudsz indítani valakit, hogy csinálja meg neked.

Marketingezni is akkor és úgy kezdtél el, amikor valaki már kipróbált valamit, elmondta, hogy miért és mit kellene csinálni. Utána jött a megvalósítás.

A remarketing is ilyen. Megvan a technika, tudod, hogy használnod kellene, mert jó, több helyről is hallottad, de kicsit gondban vagy vele:

  • Nem tudod pontosan, hogy milyen esetekben érdemes használnod.

  • Hogyan fogod tudni te ezeket beállítani?

  • És egyáltalán hogyan állj neki - keress tréninget, ismerőst, google-ben keress rá vagy mi legyen?

Van lehetőséged kitanulni a remarketinget:

Kikeresheted a Google-ből, marketinges facebook oldalakon is találsz ezzel kapcsolatban néhány bejegyzést, egyszóval összevadászhatod magadnak az információkat.

Elkezdhetsz weboldalakat böngészni (booking.com, aliexpress.com, tchibo.hu), kattintgatni, vásárolgatni, utána átmenni a Facebookra vagy egy-két videómegosztó oldalra és figyelni, milyen hirdetések jelennek meg. Utána ezt össze tudod rakni egy kis excel táblázatba: “ezt néztem meg, utána ez jelent meg”. 

Tréningre is elmehetsz (és el is kell), itt elmondják (vagy a facebook marketing tréningemen én elmondtam), hogy mi ez, hogyan működik és hogyan tudod beállítani - persze gyorstalpalóban: a 8 órás tréningből 1-1,5 órában.

 

Gondolom, most tele lehetsz kérdésekkel ezzel kapcsolatban, hogy akkor most meg tudod-e megfelelően tanulni vagy nem. És hogyan fogod tudni ezt elsajátítani akkor? A remarketing tanulós sorozat holnapi részében ehhez is kapsz egy kis segítséget és máris neki fogsz tudni kezdeni a remarketing kitanulásához.