TikTok nyereményjáték ötletekcégeknek

A TikTok mára megkerülhetetlen szereplője lett a közösségi média világának, hiszen: világszerte több mint 1 milliárd aktív havi felhasználóval rendelkezik (Forrás: Backlinko). Néhány év alatt az egyik leggyorsabban növekvő platformmá vált, amit főként a rövid, pörgős videós formátumnak, a kreatív tartalmaknak és a könnyű felfedezhetőségnek köszönhet.

Ez a gyors terjedés óriási lehetőséget jelent a vállalkozások számára. Már évek óta sok márka használja tudatosan nyereményjátékokkal kombinált videókban a TikTokot, hogy erősítse a márkaismertségét, bővítse követőtáborát, vagy növelje termékei forgalmát. Hiszen valljuk be, a legtöbben egyszerűen nem tudnak ellenállni az ajándékoknak és az izgalmas nyereményekne

Ebben a cikkben megvizsgáljuk, hogy hogyan lehet kiaknázni a TikTok nyereményjátékokban rejlő lehetőségeket és bemutatunk néhány kreatív ötletet is! ✨

A tökéletes TikTok nyereményjáték megtervezése

1. Lépés 

Noha egy ütős ötlet elengedhetetlen az első lépésekben, a siker érdekében a legfontosabb mégis az, hogy alaposan tervezz és gondolj át mindent! Kezdd a céljaid meghatározásával, amik lehetnek például:

  • Brand ismertség növelése
  • Közösségépítés
  • Termék vagy szolgáltatás népszerűsítése
  • Interakció vagy követők számának növelése

A vállalkozásod számára kitűzött cél meghatározza azt is, hogy milyen típusú nyereményjáték lenne a legmegfelelőbb a számodra.

2. lépés: Kövesd a trendeket!

Ez után következhet a jelenlegi trendek nyomon követése, amely hasznos módja annak, hogy rájöjj, milyen típusú tartalmak népszerűek és generálnak a jelentős interakciót a felhasználók körében. Bár kidolgozott receptúra nincsen, van néhány dolog, amit érdemes szem előtt tartanod:

  • A feladat legyen egyszerű és érthető
  • Bátorítsd a résztvevőket kreatívitásra

Ezekkel a szempontokkal a felhasználók szabadon kifejezhetik önmagukat és új, izgalmas tartalmakat hozhatnak létre, amely segítheti vállalkozásodat.

3. lépés: Juttasd el a megfelelő emberekhez!


Az egyik legfontosabb lépés a nyereményjáték meghirdetése és népszerűsítése a lehető legtöbb ember számára. Ennél fogva a promóciós stratégiának jónak kell lennie, hogy minél több embert vonzzon be és rávegye őket a részvételre.

Ha szélesebb közönséget szeretnél elérni, népszerűsítheted a játékot más közösségi média platformokon is, mint például az Instagramon, a Facebookon, az X-en stb.

4. lépés: Értsd meg a működést!

Utolsó lépésként nem árt, ha megérted, hogyan működik a Tiktok algoritmusa, hiszen kulcsszerepet játszik abban, hogy mekkora lesz az elérése nyereményjátékodnak.

A TikTok algoritmusa ezeket veszi figyelembe:

– Felhasználói interakciók (pl.: kedvelések, kommentek)

– Hashtagek használata és relevanciája

– Zene használta ( Használd a jelenlegi legtrendibb zenéket a platformon! )

– Helyszín és nyelv ( Az algoritmus felismeri a felhasználók eszközének beállításait, tehát rálát a nyelv és a lokációra is. )

Végső soron az algoritmus célja az, hogy minél hosszabb ideig tartsa a felhasználókat a platformon és minél több olyan tartalmat láttasson velük, amelyek érdekesek és vonzóak számukra.

2 király nyereményjáték ötlet, amivel leveheted az embereket a lábukról

Most, hogy már megnéztük a tervezés alapjait, nézzünk meg néhány ötletet a nyereményjátékodhoz, amik működtek más vállalkozásoknál:

1. Ösztönözz kreativitásra! 🌟

A legtöbb TikTok felhasználó szereti megmutatni a kreativitását, ezért ha arra ösztönzöd őket, hogy a termékedet valamilyen izgalmas módon mutassák be vagy használják, garantált sikert fogsz avatni! Ez szuper módja annak, hogy növeld a márkád és a célközönséged közötti interakciót és annak is, hogy a termékeid organikus módon terjedjen a platformon. 

Erre a tökéletes példa a Univer “Pistázd meg!” versenye volt, ami 10 millió megtekintést generált! A verseny lényege az volt, hogy a már jól ismert Erős Pistát, szokatlanabbnál szokatlanabb ételekkel próbálják ki a résztvevők. Az Univer ezzel az üzenetével arra bíztatott mindenkit, hogy az emberek tegyék életüket izgalmasabbá és játékosabbá ételeik megfűszerezésével és „Pistázzák meg” bátran!

Példa: https://www.tiktok.com/@edinalujza/video/7140276996663250182?is_from_webapp=1&sender_device=pc&web_id=7515046668397643265

Eredmény: A verseny célja az volt, hogy megmutassák, hogy egy ilyen régi, legendás márka is, mint az Erős Pista is tud újat mutatni, még a fiatalabb generációnak is. Ezzel több ezer tizen -és huszonéves felhasználót ösztönzötek a kreatív videók készítésére, így a Univer sikeresen növelte követőbázisát és közösséget is épített.

2. Táncoltasd meg a közönségedet! 🕺

Ez az ötlet magáért beszél. Ha megkérdeznénk néhány járókelőt, hogy mi jut eszükbe a TikTokról, a legtöbben valószínűleg a táncot említenék. Nem véletlen: a táncos tartalmak a platform egyik legnépszerűbb műfajai közé tartoznak. Gyakran ez a forma szolgál alapul a kihívásokhoz és nyereményjátékokhoz is. A legjobb módja egy ilyen versenynek, ha a résztvevőknek egy adott zenére, egy már kész koreográfiát kell elsajátítaniuk és előadniuk.

Az ilyen típusú tartalmak népszerűségére alapozva, az amerikai gyorsétterem, Chipotle is elindította 2019-ben a #GuacDance kihívást, amelyben arra kérték a résztvevőket, hogy egy ingyenes adag guacamole-ért cserébe találjanak ki egy saját „guacamole-táncot”. 

Eredmény: A Chipotle ezen kampánya, azért működött olyan jól, mert arra ösztönözte az embereket, hogy lépjenek ki a szürke hétköznapokból és szórakozzanak jól egyet. Ennek eredményeként, az étterem rendelései a verseny ideje alatt 65%-kal nőttek meg és #guacdance hashtag jelenleg is 1,1 milliárd megtekintéssel rendelkezik.

Látszik, hogy a TikTokon jól működő tartalmak, nagyon mások, ahhoz képest amik a Facebook-on vagy Instagram-on hódítanak. Habár lehetetlen megjósolni, hogy a jövőben, akár pár nap múlva, éppen mi lesz a trend, hiszen a TikTok világa folyamatosan változik és fejlődik, a fenti ötletek és példák felhasználása a következő nyereményjátékod kiindulópontjaként nagyban megnöveli az esélyét annak, hogy egy olyan versenyt hozz létre, amely magával ragadja az embereket és sikeres lesz.

Összefoglalva a fentieket, a TikTok nyereményjátékok fantasztikus lehetőséget kínálnak arra, hogy a vállalkozásod új szintre emelje az online marketingjét, növelje az ismeretségét, brandet, illetve közösséget építsen és még sorolhatnám. Remélem, hogy ez a cikk inspirációt nyújtott a TikTok nyereményjátékod tervezéséhez és megvalósításához. Ne feledd, ne félj kreatívnak lenni és használd ki a TikTok nyújtotta lehetőségeket a vállalkozásod számára!

Még nem késő felugrani erre a hajóra! Ugorj fel te is rá! 🛥️

Jól jönne egy segítő kéz a témában?

Hasonló bejegyzések