TikTok titkok a követő szerzéshez

A TikTok az egyik leggyorsabban növekvő közösségi média platform – nem véletlenül. A rövid formátumú videók futótűzként hódították meg a közösségi média világát, és mind a márkák, mind az egyéni felhasználók meglátták a benne rejlő potenciált. Ha pedig ezt a blogcikket olvasod, valószínűleg te is szeretnél a TikTok egyik központi figurájává válni. Ennek érdekében elhoztuk neked a legfontosabb tippeket és stratégiákat, amelyek segítségével megnövelheted a követőid számát.

Ezért fontos a követők számának növekedése TikTok-on

„Minek nekem a sok követő?” – Merülhet fel benned a kérdés. Hiszen, egyszerűen meg is hirdethetnéd a videóidat és alig pár nap alatt, akár több százezres megtekintést is elérhetnél. Azonban TikTokon ez nem ilyen egyszerű. Muszáj márkaismertséget építened.

Gondolj csak bele, minél több követője, like-ja, kommentje van egy márkának, annál megbízhatóbbnak tűnik, nem? Ez a social proof (társadalmi bizonyíték) elve alapján működik. Az emberek hajlamosak követni a tömeget, különösen akkor, ha nem biztosak a saját döntéseikben.

Ráadásul, a TikTok algoritmusa előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek magas szintű elköteleződést mutatnak. Tehát, minél több követőd van, annál nagyobb az esélye annak, hogy a videóid megjelennek a „For You” oldalon, így még több emberhez eljutva.

1.tipp: Határozd meg a célközönségedet

Az első, és legfontosabb lépés bármely közösségi média platformon, a célközönség meghatározása. Különösen fontos ez a TikTok esetében, ahol a tartalmaid villámgyorsasággal érhetnek el több ezer embert.

Ahhoz, hogy a márkaismertség építése és a követőid számának növelése sikeres legyen, meg kell tudnod határozni, hogy kik azok a felhasználók, akiket érdekelhet a tartalmad. Ha ez megvan, próbálj meg a fejükkel gondolkodni. Képzeld el, milyen típusú videók kötik le a figyelmüket, milyen trendeket követnek, és milyen problémákra keresnek megoldást.

Pro tipp: Vedd használatba a TikTok analitikai eszközeit, hogy még pontosabb képet kapj a célközönségedről, és ennek megfelelően alakítsd a tartalmaidat.

2.tipp: Figyeld a trendeket

Ha akár már pár percet is eltöltöttél a platformon, észrevehetted, hogy néhány tartalom ugyanarra az alapra, stílusra vagy éppen zenére épül. Ez azért van mert egy adott típusú videó éppen “trendingel”, tehát népszerű. Ahhoz, hogy releváns maradj, és folyamatosan növeld követőid számát, elengedhetetlen, hogy figyelemmel kísérd ezeket a trendeket.

Egy jó stratégiával és ötlettel egyszerűen készíthetsz a trendhez és márkádhoz hű videókat, hiszen akár az is elég hogy, ha egy éppen népszerű zenét használsz.

A jelenlegi trendek meghatározásának legegyszerűbb módja, ha sok tartalmat fogyasztasz TikTokon. Azonban, ha erre nincs időd a ,,Keresés” szekcióban is rátalálhatsz a legnépszerűbb videókra.

3.tipp: Használd a megfelelő hashtageket

Járatos vagy Instagramon és Twitteren? Akkor már biztosan találkoztál a hashtagekkel. Ehhez a 2 közösségi platformhoz hasonlóan, a TikTokon is a hashtagek is segítenek a felhasználóknak megtalálni a tartalmaidat.

Az összes népszerű hashtag használata helyett, érdemes csak azokat használnod amik valóban relevánsak a videódhoz. (Ha csak nem akarod, hogy spam-nek tűnjön a tartalmad?!)

4.tipp: Nem mindegy, hogy mikor posztolsz

„Nem mindegy, hogy mikor posztolsz”. Ez a mondat szinte minden közösségi média platformon érvényes, és a TikTok sem kivétel. Az algoritmus működése és a felhasználók aktivitása jelentősen befolyásolja a videóid népszerűségét.

Ha vannak már tartalmaid, akkor a legjobb időpontot könnyedén meghatározhatod. Lépj be a TikTok analytics-be, majd válaszd ki a “Követők” fült. Görgess lefelé a követői aktivitáshoz, ahol megnézheted, hogy követőid mely napokon és időpontokban a legaktívabbak.

Ha nincsenek még tartalmaid, akkor érdemes kísérletezned az elején. Szerencsére van azonban néhány nap és időpont, amik általánosságban véve a legideálisabb időpontok a posztolásra:

– kedd, csütörtök, péntek (kora reggel, ebéd időben és késő éjjel)

5.tipp: Adj valamilyen értéket a felhasználóknak

Ha csakis a követő szerzés a célod, akkor ezt mindenképpen jegyezd meg: az emberek mindig akarnak valamit. És miért mennek fel az emberek Instagramra, Facebookra vagy TikTokra? Mert szórakozni vagy tanulni akarnak!

Ezért az értéket adó, edukatív vagy akár szórakoztató videók a leghatékonyabb ebből a szempontból. Minél jobban ki tudod elégíteni a nézőid igényeit, annál lojálisabbak lesznek, és annál nagyobb eséllyel osztják majd meg a tartalmaidat másokkal is.

Kezdd el alkalmazni ezeket a tippeket!

Összességében a TikTokon való sikeres jelenlét kulcsfontosságú az online márkaépítés szempontjából. Reméljük, hogy ezek a tippek segítettek közelebb kerülni ahhoz, hogy még hatékonyabban és sikeresen építsd a TikTok közösségedet. Te mikor kezded? 

Jól jönne egy segítő kéz a témában?

Hasonló bejegyzések