URL paraméterezés vagy UTM címkézés

Készíts a kampányodnak egyedi URL-t!

Az online marketingben fontos a mérés, a pontos mérés pedig elengedhetetlen.

Azért vagy tudatos online marketinges, mert tesztelsz és mérsz

Ennek az egyik legjobb módja, ha a hivatkozott aloldalakat felcímkézed úgy, hogy azt később nyomon tudd követni.

Miket is kellene felcímkézned?

  • A landing oldalaidat linkjeit
  • Blogbejegyzéseidet
  • Külső hivatkozásokat

De miért? Egyszerűen a beazonosíthatóság miatt. Hogy egy látogató nem csak úgy onnan, arról a honlapról vagy a Facebook-ról érkezett, hanem hogy konkrétan melyik szöveg, melyik képi anyagra kattintott rá.

Minden marketinges kicsit mániákusan méri az eredményeket, ezért vannak óriási statisztikáink egy-egy kampányhoz vagy szövegtípushoz.

Egy-egy ilyen paraméterezett link az Analytics-ben így már nem a “Minden hivatkozás” alatt, hanem a “Kampányok” alatt jelenik meg és elképesztő, milyen pontos visszajelzések érkeznek majd a kampányaidhoz vagy akár csak a blogbejegyzéseidhez. 

Egyszerűen hasznos. És használd az URL paraméterezést

Így csináld:

Keress rá a Google kersőjében: URL készítő

Vagy kattints erre Linkre: https://support.google.com/analytics/answer/1033867?hl=hu
Fontos, hogy be kell legyél jelentkezve a Google szolgáltatásaiba.

Ez a kép fog fogadni

URL-készítő - Google Analytics Súgó.png

Itt töltsd ki a legfontosabb adatokat (csillaggal jelölt) úgy, hogy az számodra egéyrtelmű legyen.

  1. Webhely URL - Ahova szeretnéd, hogy navigáljon a Link (a céloldalad linkje)
  2. Kampányforrás - Ahonnan rá fognak kattintani a hirdetésedre. (A tartalomszolgáltató neve pl. ahol a hirdetésed fut vagy)
  3. Kampánymédium - Milyen típusú kampányt futtatsz? (Banner, e-mail, PPC, stb)
  4. Kampánytartalom - a kép, a kreatív elnevezése (kiscicás kép vagy mosolygós cicás kép)
  5. Kampány neve - Ahogy elnevezed a kampányodat

Nyomj a “Küldés” gombra. Megjelenik egy hosszú URL cím. Ezt tesztelés képpen másold be a böngésződ címsorába, és klikkelj rá. Ha minden jól ment, akkor máris a céloldaladon vagy.
Ha azonnal tesztelnéd, akkor az Analytics rendszerében a “Valós idejű” lekérdezések alatt a “Forgalmi források” menü alatt tudod megnézni, hogy hogyan működik az URL készítő.

Miért jó Neked az URL paraméterezés?

Ez alapján tényleg pontosabb képet kapsz az adott linkről érkező látogatódról. Ismerni fogod a viselkedését, látod, hogy melyik kép zabálja a kattintásokat, javítani tudsz a szövegeken, egyszerűen hatékonyabban fogsz tudni marketingezni.

Ha nem vagy egy marketing-guru, akkor ha csak annyit csinálsz, hogy

  1. az egy kampányodhoz tartozó változatokat összehasonlítod, és
  2. a legrosszabbul teljesítőt kikapcsolod,
  3. az erre költött pénzt pedig átrakod a legjobbra,

akkor máris komoly százalékokkal javítottad a marketinged.

És még egy kis segítség, mert ez így elég bonyolult és lassú:

Van már hozzá Chrome bővítmény is, így még gyorsabban tudod legenerálni ezt a linket - UTM Tracking Url Builder for Google Analytics