Webshop marketing tipp: Tartalmi ötletek a Facebook és Instagram oldalakra webáruházaknak

Először is fontos, hogy minden potenciális vevődnek a megfelelő üzenetet közvetítsd és mindezt a megfelelő időpontban. Ha egy újdonsült érdeklődőt rögtön egy sales ajánlattal lepsz meg, (főleg ha nagyobb értékű termékről van szó) nem valószínű, hogy abból konverzió lesz. 

 

Annak érdekében, hogy ezt elkerüld  állíts össze egy tartalmi naptárat a vásárlói útvonal alapján. Így könnyedén átláthatod, hogy milyen témákkal fogsz dolgozni. Ne legyen benne túl sok a sales poszt, ne legyen unalmas és minden fázisban lévő érdeklődő megkapja a neki érdekes információt.

Ebben segítségedre lehet a TOFU, MOFU, BOFU felosztás. 

Ezt a felépítést követve hoztunk néhány ütős téma ötletet a tartalmi naptáradhoz:

 

TOFU /top of funnel/ 

Ezek a tartalmak kifejezetten a hideg közönségednek szólnak. Azoknak, akik még nem ismernek téged, de már érdeklődnek a terméked szolgáltatásod iránt. Őket legkönnyebben értékadással, edukálással tudod tovább vinni a funneledben. 

  • Ha készítettél ebookot (ha még nem, érdemes megtenned), akkor erről posztolj rendszeresen. Ezzel értékes információkat adhatsz át az érdeklődődnek, növeled a bizalmat benned és nem mellesleg még hírlevél feliratkozót is tudsz gyűjteni. 
  • Posztolj edukáló videókat, a termékedről, folyamataidról.  
  • Hogyha vannak blogok a webshopodon, ne félj őket használni! Ha nincsenek, akkor pedig keress releváns cikkeket a témádban és oszd meg őket a Facebook oldaladon. Arra figyelj, hogy ezek még ne legyenek túl mély tartalmak, hiszen itt még csak érdeklődőkről van szó, nem biztos, hogy profik a témában.  
  • UGC /User Generated Content/ - vagyis a felhasználóid által készített tartalom. Az egyik legjobb poszt a bizalom erősítésére. Kérd meg követőidet, hogy küldjenek a termékedről, terméked használatáról képet és ezeket használd fel a social felületeiden. 
  • Amennyiben van szociális szerepvállalásod, mindenképp készíts erről is egy-két posztot, hiszen így is növeled az érdeklődők bizalmát.
  • Amennyiben a piacodnak egy égető problémáját oldod meg, úgy erről a problémáról és persze megoldási lehetőségeiről is posztolhatsz bátran, hogy felkeltsd az érdeklődést.

Nem kell marketingesnek lenned ahhoz, hogy sikeres legyen a webáruházad marketingje. Elég, ha megbízol egy online marketingest. 

Klikk ide

MOFU /middle of funnel/

Itt már egy lépéssel közelebb vannak az érdeklődők a vásárláshoz, de a tartalmaidban még mindig az értékadáson legyen a fókusz. Viszont itt már belefoglalhatod a posztjaidba, hogy MIÉRT nálad éri meg vásárolni.  Ez a funneled leghosszabb szakasza, így ide éri meg  a legtöbb tartalmat készíteni.

  • Használd a témádhoz kapcsolódó saját vagy külső blogcikkeket. Itt viszont már mélyebb témákba is belemehetsz. Valamint, belecsempészheted a mondandódba, hogy te hogyan tudsz segíteni ebben a helyzetben.
  • Indíts a témádhoz kapcsolódó érdekességekről egy poszt sorozatot. Például, ha kerti grilleket és kiegészítőket árusítasz, jöhet egy grill töri sorozat. Minden héten csöpögtetsz egy kis részletet abból, hogy hol alakult ki a grillezés és hogy érte el a mai formáját. 
  • Ha már valaki érdeklődik a terméked iránt, csinálj neki kedvet a használatához. Adj tippeket, ötleteket a használathoz.  Például, ha élelmiszert forgalmazol, jöhetnek recept ötletek; ha dekor elemeket, akkor pedig lakberendezési tippek.
  • Behind the scenes- Vagyis engedj egy kis betekintést a színfalak mögé. Ezzel még inkább növeled a bizalmat és a kíváncsiságot is a terméked felé. Jöhetnek képek, videók a dolgozóidról, irodáról, folyamatokról stb.
  • Ide kerülhet még a referencia. Gyűjtsd össze a már nálad vásároltak véleményeit a Facebookról, webshopodból, Google Cégemből és oszd meg őket. Így azok a potenciális vásárlók, akik még csak ismerkednek veled, mástól is hallhatják, hogy miért téged válasszanak.
  • Ha dolgozol influencerekkel, híres emberekkel, akkor jöhetnek az általuk készített tartalmak, promóciók is. 

Ezzel azonban óvatosan bánj! Ha úgy döntesz, hogy együtt működsz valakivel, akkor ne csak a követő számot nézd,  próbálj valóban hiteles influencert találni!

 

BOFU /bottom of funnel/

Erre a szintre már csak a valódi érdeklődők jutnak el, ők már végigmentek minden lépésen. Megismertek téged, mérelgeltek, összehasonlítottak, így nekik jöhetnek a direkt ajánlatok. Ebben az esetben ügyelj a 80-20 arányra. Vagyis, hogy a sales posztok aránya ne legyen több 20%-nál, hiszen akkor azt érezheti az érdeklődő, hogy ráerőlteted a terméked. 

  • Mutasd be az új termékeidet izgalmasan. Emeld ki a termékelőnyöket és adj hozzá egy-két felhasználási tippet. 
  • Ne felejtsd el kitenni az aktuális akcióidat, ajánlataidat sem. 

Ezeken felül mindig posztolj:

  • Az aktualitásokról:  ünnepek, világnapok, rendelési infó stb. 
  • Néha pedig érdemes bevetni egy-egy nyereményjátékot is. Ennek a miértjéről és hogyanjáról olvass tovább itt.  

Ha ezek alapján összeállítottad a tartalmi naptárad, akkor már nincs más dolgod, mint elkészíteni a posztokat. Eközben figyelj a változatos megjelenésre. Ne félj használni a social felületek nyújtotta lehetőségeket. Posztolj videókat, vetítést, 360- as képeket, 3D-s képeket, szavazást, story-t stb. Közben pedig figyelj az egységes kép méretre (álló/négyzetes).

Amikor pedig a szöveget írod, mindig gondolj arra, hogy a posztjaiddal a közösségedet is építed. Épp ezért igyekezz bevonni őket is a kommunikációba. Kérd ki a véleményüket, kérdezz tőlük. Ha ezt mint betartod, akkor egyenes az út az izgalmas social felület és a vásárlási számok növekedése felé. 

Hajrá!