Webshop marketing tippek (32 db) 2020-ra

 

Az elmúlt években töretlenül fejlődik az e-kereskedelem. Szinte naponta nyitnak új webáruházakat, amihez már szerencsére könnyen hozzá is lehet férni. Egy-egy webáruház motor már havi pár ezer forintért is elérhető, ami még könnyebbé teszi a webáruház nyitást.

Egy megnyitott áruház azonban ma már kevés lesz. Az egyre több konkurencia, a nagyok versenye és még egy csomó tényező miatt muszáj leszel online marketinggel is foglalkoznod. Meg kell ismerjenek téged, el kell juss a célcsoportodhoz.

Én első lépésként mindenképp azt javasolnám, hogy készíts egy átfogó webshop marketing stratégiát, Ebben térj ki a célcsoportodra, pozícionáld magad és készíts egy webshop marketing tervet, ami tartalmazza a legjobb online marketing megoldásokat rendszerben.

Gondolhatnád, hogy a webáruházad látogatottságát kell növelned, és akkor jönni fog a bevétel. Ez igaz is: ha a nagy számok törvénye alapján dolgozunk, akkor ez teljesen megállja a helyét - több látogató esetén több bevételed lesz. A látogatottság növelése egy külön téma, egy külön cikket is szentelünk neki.

De gondolj csak bele:

Mi lenne, ha a látogatottsg növelése mellett a vásárlások arányát is növelnénk. 10 vásárlás helyett mondjuk 12 vásárlás jönne 1000 látogatóként. 

Vagy mi lenne, ha egy vásárlásod kosárértéke 10.000 Ft helyett 12.000 Ft lenne. 

A fenti példákban 20%-kal és megint 20%-kal növekedhet a bevételed úgy, hogy nem feltétlenül kellett több látogatót szereznünk. 

És ezután nézhetjük azt, hogy honnan és milyen költséggel jönnek a látogatóink. 

Azt gondolhatod, hogy ez űrtechnika, nem megoldható, pedig sok kicsi apró webshop marketing technikával el tudsz érni ilyen változást.

Webshop marketing tippek 2020 | BeOnWeb

Összegyűjtöttünk webshopoknak 32 marketing tippet, amivel növelni tudjátok az eredményességet

Néhány elemet külön kiemeltem, amit nagyon sokan nem használnak. Ha csak ezeket a tippeket kezded el használni, máris jobb leszel sok webáruháznál.

#1 Folyamatosan legyen látogatottsága a webshopodnak

Vásárló nélkül nem fogsz életben maradni, a vásárlókhoz pedig látogató kell. Folyamatosan jó minősgű látogatót kell beterelned a webshopodra, hogy ők ott vásároljanak. Erre a legklasszikusabb eszközök:

  • keresőoptimalizálás
  • Google Ads kampányok
  • közösségi oldala
  • Facebook és Instagram kampányok
  • Saját hírlevél
  • Árösszehasonlító oldalak
  • Külső hiívatkozások
  • stb

#2 SEO, azaz a keresőoptiamlizálás

Minden felmérés azt mutatja, hogy a webshop tulajdonosok a keresőoptimalizálást szeretik a legjobban a marketing eszközök között. Nem véletlenül, hiszen ebben az esetben ingyen* tudsz látogatókat terelni a weboldalra, nem is akármilyet. A keresőből (Google-ből) érkező látogatók mindig értékesek lesznek, mert náluk már megvan a termék vagy problématudat, amit meg akarnak oldani - ezért keresnek a Google-ben.

*Azért nem feltétlenül ingyenes, mert sokat kell dolgozni vele, inkább az időddel fizetsz érte.

#3 Optimalizálás képekre

Ez egy titkos tipp 2020-ra webshopoknak: A Google-ben egyre többen használják a képkeresőt egy-egy termék keresésekor. A megszokott találati lista helyett már képeket is nézünk - ezt igazolhatja a Google Shopping képes kampánya is -, ami új lehetőségeket nyit meg számodra is, mert még kevesen használják. A képeid megfelelő optimalizálásával beelőzheted a konkurensedet és több kattintást érhetsz el ingyenesen a Google-ből.

#4 Videók használata SEO-ra

Egy extra tipp, amivel biztos, hogy kevesen foglalkoznak még: A Youtube csatornád, a videóid SEO-zása. Ahogy a képekre, videókra is egyre többen keresnek a Google-ben, ezt pedig érdemes lenne kihasználnod. Egy-egy terméket bemutató vagy unboxing videóval még nagyon jó helyezést érhetsz el a Youtube-on, ezzel pedig az organikus forgalmad is tudod növelni.

#5 Google Ads (korábban AdWords) kampányok futtatása

Nem mehetünk el a fizetett kampányok mellett, ennek pedig egyik főszereplője a Google Ads. A Google kampányok esetén elsősorban a Google keresőben megjelenő kampányokra gondolunk, de azért sokkal több lehetőség van benne. Tény, hogy mi is a keresési kampányokat részesítjük előnyben webáruházak esetében konkrét termékekre vagy termékkategóriákra, mert ezek a keresési szituáció miatt a legjobban teljesítő kampányok. Kár lenne kihagyni őket annak ellenére, hogy egyre drágább megoldás a piacon.

#6 Facebook kampányok futtatása

A webáruházaknál futtatott Facebook kampányok egy külön cikket is megér. A PPC (kattintás alapú hirdetések) piac másik főszereplője, amit minden webáruháznak érdemes használnia. Itt egy teljesen más befogadású piacról van szó, azokat a személyeket célozzuk meg főleg (nem csak őket), akik érdeklődnek a piacunk, termékeink iránt és folyamatosan pörgetik a Facebook-ot vagy az Instagramot. A rendszer előnye, hogy nagyon jól célozható hirdetéseket lehet összeállítani és a brutálisan sok adat miatt nagyon jó algoritmusok segítenek neked abban, hogy minél több vásárlást érj el. 

#7 Árösszehasonlító oldalak

Ha olyan terméked van, amire magas a keresés, magas a verseny, akkor érdemes az árösszehasonlító oldalakat is bevetni. Ide automatikusan be tudnak kerülni a termékeid és összehasonlításra kerülsz más webshopokkal. Hátránya lehet, ha rossz áron akarsz értékesíteni, akkor nem téged fognak választani.

#8 Remarketing megoldások

Az egyik legfontosabb webáruház marketing tipp: a remarketing használata. Az egyszerűbb verzió azt csinálja, hogy a weboldalad látogatóinak készít specifikus hirdetéseket. A rendszer nézi, hogy te mit látogattál meg és az alapján különböző kampányokat tud neked futtatni. A remarketing kampányok futhatnak Google Ads vagy Facebook Ads rendszerében is. Izgalmas téma, itt sokkal többet tudhatsz meg róla

#9 Külső szakértők: bloggerek, vloggerek

A webshopok mellett egyre többen blogolnak, vlogolnak vagy csak influencerkednek egy témában. Ha a te termékeidnek is van egy (vagy több) ilyen szakértője, akkor érdemes vele hosszútávon összedolgoznod. Kérd meg, hogy promótáljon téged, írjon neked teszteket, tartalmakat, amiket publikáljon a követői felé. Az emberek szeretnek ajánlás alapján dönteni egy vásárlás során, építs erre te is.

#10 Influencer marketing

Régi technika új köntösben. Korábban is egy jó technika volt olyan embereket bevonni az értékesítésbe, akikben bíznak a vevőid. Őket csak arra kell kérni, hogy ajánlják a termékeidet, az ajánlás hatására pedig vásárolni fognak. Ma ezt Influencer marketing keretein belül tudod megoldani: keress olyan Instagram vagy Youtube-on aktív, nagy közönséggel rendelkező személyeket, akik a célcsoportodba tartoznak. Lehet több, kevesebb követővel rendelkező influencer is, nem kell feltétlenül a nagyokkal dolgoznod. Alakítsatok ki mindkettőtök számára előnyös megállapodást és dolgozzatok hosszútávon együtt.

#11 Az új típusú email marketing - hírlevelezés 2020-ban

A legtöbben temetik, pedig az egyik leghatékonyabb (értsd: olcsón sokat hozó) eszköz. Ha már régóta gyűjtöd a feliratozóidat, akkor egy aranybánya tud lenni. Gondolj bele, hogy mindig van egy bázisod, akiknek tudsz ingyenesen emailt küldeni a termékeidről, akcióidról, újdonságaidról. Mivel ők már ismernek téged, könnyebben rá tudod venni őket a vásárlásra is. Az email marketing az elmúlt években sokat fejlődött, az egyszerű heti hírlevelek mellett most már szegmentált, viselkedés alapú hírleveleket is tudsz küldeni. Ezzel pedig az email marketing egy igen fontos tippem a webshopoknak. Az új hírlevelezők összeköthetőek a webáruházakkal és követhetőek lesznek a vásárlások. Ezek alapján pedig bárki és bármikor kaphat a korábbi megrendeléséhez kapcsolódó ajánlatot, ami egészen új szintre emelheti a vásárlói élményt a webshopodban, ezen keresztül pedig megnőhet a bevételed.

Nem kell marketingesnek lenned ahhoz, hogy sikeres legyen a webáruházad marketingje. Elég, ha megbízol egy online marketingest. 

Klikk ide

#12 Segíts a látogatónak böngészni az oldaladon

A látogatód megérkezik a webshopodra és megnézi, amit akart, esetleg kicsit böngészi még a termékeket. Segíthetsz neki minél több időt az oldalon tölteni azzal, ha különböző bannerekkel vagy beúszó ablakokkal ötleteket adsz neki, mit érdemes megnéznie. A bizonytalan látogatót tovább tudod terelni más termékekre, ajánlatokra, ahol nagyobb eséllyel fog vásárolni.

#13 Látogatók megmentése egyedi ajánlatokkal

Egy-egy látogatód lehet, hogy vásárlás nélkül akarja elhagyni a webshopodat. Valami hiányzik még neki. Ezeket a látogatóidat megmentheted egy-egy kilépő ablakkal: adhatsz azonnal beváltható kupont, elkérheted az email címét, stb. A lényeg az, hogy valamilyen módon nyúlj utána és azonnal vagy kicsit később tereld vissza őt a webshopodra. 

#14 Legyenek kedvezményes, ingyenes szállítást biztosító kuponjaid

Minden magyar imádja a kedvezményeket, még akkor is, ha nem igaz. Ez egy általános webshop marketing tipp, amit mindenkinek érdemes használnia, de ne túl gyakran. A sok kedvezmény, akció rontja a céged megítélését és a profitját is, ezért ne használd túl sokat.

#15 Blogolj, gyárts tartalmakat

Minden webshop esetében a legangyobb kihívás a blogolás, nem tudod, miről és hogyan írj. Mivel a legtöbb konkurens így van vele, ezért kell pont blogolnod. Az emberek szeretnek hasznos és jó tartalmat fogyasztani, olvasni és nem mellesleg a Google is szereti a tartalmakat a webshopodon. Kezdj el a termékeidről, a témádról, a piacodról rendszeresen blogolni a cikkekbe pedig ágyazz be bannereket, amik a termékedre mutatnak.

#16 Ebook-ok készítése

Elcsépeltnek hangzik, pedig nagyon sokat tud dobni a vásárlói bizalomépítésen egy jól felépítet, tartalmas ebook. Felejtsük el végre a 2-3 oldalas “hogyan segít neked a termékem” ebook-okat, helyette készítsünk izgalmas, a piacon nem elérhető ebook-okat. Tudom ajánlani a termékválasztást segítő anyagokat egy kis storytellinggel fűszerezve.

Webshop marketing tippek 2020 - social felületek | BeOnWeb

#17 Social media rendszeres használata

Nem hagyhatod ki a social media felületeit sem, hiszen egyrészt már mindenki csinálja, másrészt egy jó látogatottság és bizalomépítő eszközöd lehet. Itt is engedd el az elcsépelt használatot és próbálj meg minél izgalmasabb felületetet létrehozni, amit érdemes követni. 
Fontos, hogy olyan tartalmakat állíts elő, ami interakciókat vált ki az emberekből, mert ezzel fogod tudni növelni az organikus elérésed.
A célcsoportodtól függ azért, de én főleg Facebook és Instagram oldalakban gondolkodnék, mindkettő hatékony tud lenni, ha megfelelően használod.

#18 Kezdj el a Pinterest-en mozgolódni

Alig használja itthon egy-egy webshop a Pinterestet marketing célokra, pedig érdemes lenne. Egyre többen vannak jelen és használják is nem csak inspirációs céllal, hanem keresésre, böngészésre. Ha itt jól jelen tudsz lenni, akkor sokat nyerhetsz vele, mert olyanokhoz is eljuthatsz, akikhez máshol nem. És egyébként a Google és a Pinterest nagyon jóban van, a SEO-t is fogja támogatni egy jó megjelenés.

#19 Nyereményjátékok használata

Egy elcsépelt tipp, hogy futtass nyereményjátékokat, de azt javaslom, hogy futtass nyereményjátékokat. Jól tudod aktivizálni a közösségedet és egy megfelelő nyeremény és játék csak a releváns követőket vonzza be. A játékokat is tervezd meg, találd ki, mi a célod vele és az alapján dolgozd ki a részleteket. Más játékot javaslunk követők gyűjtésére és másikat a követőid aktivizálására.

#20 Facebook csoportok kiépítése

Az elmúlt 1-2 évben előtérbe kerültek a Facebook csoportok. A nagy közösségi oldal elment a mikroközzösségek irányába, ami azt jelenti neked, hogy a Facebook oldalad mellett kisebb, de annál jobb csoportokat is el kell kezdened üzemeltetni. Csinálhatsz csoportot pl. a törzsvásárlóknak, vagy akár egy, a témádra specializált gyakori kérdés csoportot. Az itt megjelenő posztok sokkal nagyobb elérést tudnak hozni, emellett pedig sokkal jobban fognak kötődni hozzád a vevők.

#21 Törzsvásárlói programok bevezetése

A törszvásárlóid a legjobb vásárlóid. Rájuk mindig számíthatsz, ha baj van, és ők ajánlanak majd téged először másoknak. Érdemes velük komolyabban is foglalkozni és külön programot készíteni nekik. Itt nem csak arról van szó, hogy kedvezményeket kapnak a vevők, sokkal többet adj nekik: vásárolhatnak megjelenés előtt, kaphatnak egyedi ajándékokat, lehet rendezvényt tartani nekik. A lényeg, hogy érezzék azt, hogy ők különlegesek a céged számára.

#22 Chatbot használata

A chatbot 2 évvel ezelőtt volt menő, de a mai napig sokan nem vezették be. Csak mi csináltunk 3 olyan chatbotot webáruházaknak, amik végül nem kerültek bevezetésre. Pedig a chatbot kisegítheti az ügyfélszolgálatodat, adhat termékvásárlási tippeket vagy éppen befolyásolhatja az értékesítést. Mindezt automatizáltan a hét bármely napján. Egyszer kell betanítanod és utána teszi a dolgát valós időben akkor, amikor a látogatód épp a termékedet böngészi.

#23 Termék oldalak mellé vezess be landing oldalakat

Ha webshopod van, akkor valószínűleg termék oldalakon értékesítesz. Itt a SEO szempontok alapján állítasz össze címeket, szövegeket. Ez jó is, de ha fizetett kampányokat használsz, akkor érdemes ún. landing oldalakkal dolgoznod. Ezeknek az oldalaknak a célja termékeladás és mindent bevet annak érdekében, hogy ez teljesüljön. A termékek leírása helyett másképp közelíti meg az eladást: a vevő szemszögéből. Főleg a vevő előnyeire, problémáira helyezi a hangsúlyt, kezeli a kifogásokat, véleményeket, hitelesítő elemeket használ, és végül egy nagyon erős ajánlattal zár, aminek a célja az eladás. Nagyon sok landing elem létezik, amit beépíthetsz, ami több eladást tud hozni neked. Kezdj el készíteni és tesztelni ilyeneket.

#24 Kosárelhagyás csökkentése

Az egyik legnagyobb gond a webshopok esetén, hogy a vevők elhagyják a kosarat a vásárlás befejezése előtt. Ezzel az a gond, hogy drágán megvetted a látogatót, mégsem vásárol. A kosárelhagyás komoly jelenség, mindenképp érdemes vele foglalkozni. Első lépésként érdemes megtudni, hogy miért hagyják el a kosaradat a vásárlók: rossz a folyamat, drága a szállítás, nem tudnak kártyával fizetni, bizalmatlanok, stb. Ezt egy egyszerű kilépő popup-pal megtudhatod. Utána a válaszok alapján kezdj el javítani a checkout folyamaton, hogy csökkenjen a kosárelhagyási rátád.

#25 A vásárlási folyamat egyszerűsítése

Gyorsan, egyszerűen akarunk vásárolni és egyre többet mobilról. Emiatt kezdj el te is így gondolkodni a webshopod vásárlási folyamatain. Én például nem szeretek regisztrálni webshopokra, csak gyorsan megadni az adataimat és fizetni, lehetőleg kártyával. Egyre elterjedtebbek az egyoldalas checkout folyamatok a korábbi többoldalassal szemben. Add meg a lehetőséget a vevőknek, hogy ne kelljen regisztrálniuk az oldalra, pár kattintással tudjanak rendelni. A pipás boxokat úgy alakítsd ki, hogy mobilon se legyen kellemetlen használni őket. 

#26 Upsell, Cross-sell vagy down-sell ajánlatok használata

Mindegy, hogy hogy nevezed és melyiket használod, csak használd. A technika lényege az, hogy egyes termékeidhez a vásárlás során más terméket is ajánlasz, amivel a kosárértékedet tudod növelni. Ez lehet ugyanazon termék egy premiumabb változata, lehet kiegészítő vagy valami extra (pl. garancia). A célunk az legyen, hogy több pénzt hagyjon a vevő nálunk, ehhez pedig tudunk neki segítséget adni.

#27 Csomagajánlatok kidolgozása

A legtöbb webshop egy-egy terméket kínál, ezeket össze tudod válogatni egy kosárba. Egy-egy helyen a kosárérték függvényében adnak extra ajánlatokat (kedvezmények, ingyenes szállítás) vagy épp van valami upsell ajánlat. De azt is csinálhatod, hogy ezt már azzal megelőlegezed, hogy alapból csomagajánlatokat készítesz egy-egy termékhez, aminek az ára csomagban nyilván kedvezőbb, mintha külön-külön vennéd meg. Máris emelted a kosárértéket.

#28 Vélemények bekérése és újbóli felhasználása

Nem egyszer írtam már a véleményekről, referenciákról. Nagyon fontosak, hiszen ezeknek nagyon sokan hisznek. Amikor te is szállást foglalsz, megnézed az értékeléseket, véleményeket és az alapján indítod el a foglalást. Ezek segítenek neked. A webshopodban az egyes termékekhez vagy akár a cégedhez is tudsz ilyen referenciákat betenni, amivel növeled a bizalmat a vásárlókban. Fontos, hogy a bullshites vélemény nem jó, konkrétan egy-egy termékre vagy a kiszolgálás módjára kérdezz rá és azt tedd fel a webshopodra.

Webshop marketing tippek 2020 - Vélemények | BeOnWeb

#29 Storytelling - mondj egy sztorit a termékedről

Az egyik legerősebb marketingtechnika. A száraz és unalmas leírások helyett használhatnál sztorikat is a kommunikációban. A Facebook posztokon, a landing oldalakon, de még a termékleírásoknál is alkalmazhatsz egy-egy sztorit, ami közelebb viszi a látogatót a termékedhez és a vásárláshoz is. Ha folyamatosan beszélsz a vevőiddel, akkor számtalan sztorit tudsz már, ezeket csak fel kell használd.

#30 Az új vásárlók mellett fókuszálj újravásárlásra is

Ha olyan piacon dolgozol, akkor kötelező foglalkoznod az újravásárlással is, akár automatizáltan. Ha egy vevőt megnyertél magadnak, akkor csak meg kell tartanod, kezelned, hogy utána megint nálad vásároljon. A social felületek, a hírleveled tökéletes eszköz arra, hogy fenntartsd a vásárlód figyelmét. Néha dobj be neki egy-egy ajánlatot, hogy megint nálad vásároljon. Email marketinggel, de PPC kampányokkal ezt az újravásárlási folyamatot már le is tudod automatizálni. 

#31 Válassz megfelelő motort a webshopodhoz

Alapnak tűnik, mégis sok jónak tűnő webáruház amiatt nem lesz sikeres, mert nem jó motort használ. Egyik ügyfelem pl. Wordpress alapú webshopot használt évekig. Eldöcögött, de sok volt vele a gond. Egyik évben beruházott egy egyedi webshopba, ami egy nagy ügyviteli szoftverhez csatlakozott. Sokáig tartott beüzemelni és rengeteg munka volt a fejlesztése, de bejött: az első hónap végére 22%-os növekedést hozott az új webshop.

#32 A design nem egy mellékes dolog

Egyikünk sem szeret olyan oldalon böngészni, ami nem “dizájnos”. Nem tetszik nekünk, továbblépünk. A dizájnnak muszáj jónak, modernnek lennie, illeszkednie kell a brandhez és a missziónkhoz. Emellett egy jó megjelenés a vevőket is tudja irányítani, mondjuk a vásárlás felé.

 

Fent összesen 32 marketing tippet írtunk össze, hogy 2020-ban még jobb legyen a webshopod és a forgalmad. 

Kezdj el kalkulálni: Ha egy elem csupán 0,5%-kal segíti az eladásaidat, akkor a 32 tipp után 

Sok sikert hozzá!

Nem kell marketingesnek lenned ahhoz, hogy sikeres legyen a webáruházad marketingje. Elég, ha megbízol egy online marketingest. 

Klikk ide

Bliszkó Gábor BeOnWeb

Bliszkó Gábor

A BeOnWeb kitalálója, ügyvezetője és szakmai támogatója. 

Korábban kezelt Google és Facebook hirdetéseket, készített social tartalmakat, de még hírleveleket is rakott össze. Ma már szakmailag támogatja és irányítja a csapatot.

tel.: +3670 638 8590

e-mail: bliszko.gabor@beonweb.hu