Google AdWords és az online kampányok
Megint a Google. Létrehozott egy keresőt, majd létrehozta az AdWords-öt, amivel a keresőn lehet hirdetni. Persze az AdWords-nek ott van még a Display hálózata is, ahol szintén kattintás alapú az elszámolás.
Keresőhirdetés
A Google AdWords rendszert a vállalkozások inkább a keresőhirdetésekkel azonosítják. Ez igaz is, elsősorban a kereséseknél tudunk fizetett hirdetést létrehozni. De ahogy a keresőoptimalizálásnál sem volt mindegy a kulcskifejezések listája, itt sem az.
A legtöbb vállalkozás eszetlenül vág bele az AdWords kampányok indításába, és jól is teszi. Talán az egyik leghatékonyabb fizetős online marketing eszköz. Miért? Gondoljunk bele a következő szituációba:
Eljutunk arra a pontra, hogy vágyat érzünk valamilyen termék iránt és meg akarjuk azt szerezni magunknak. Elkezdünk nézelődni, hát hol máshol tennénk ezt meg, mint a Google keresőjében. Beírjuk a kívánt termék nevét, és rengeteg találatot kapunk tizedmásodpercek alatt. Legfelül pedig ott van a fizetett hirdetés, ami tartalmazza a keresett terméket. A pénztárcánk nyitva van, ha a hirdetés tetszik, akkor azonnal vásárolunk.
Eléred ezt más eszközzel?
Talán a keresőoptimalizálással, ha nincs AdWords hirdetés. De ezt a hatékonyságot profi módszerekkel tudod csak elérni.
Kiválasztom a cégedhez tartozó releváns kulcsszavakat és megnézem a hozzájuk tartozó versenyhelyzetet. Megnézem a hasznodat egy vásárláson és kialakítom a liciteket, majd útnak indítom a kampányodat. Az eredményeket folyamatosan mérem, a haszontalan kulcsszavakat megszüntetem és a jól teljesítőkre cserélem. Aztán megint mérek és elemzek. Ugyanazt az összeget hatékonyabban költöm el az AdWords rendszerében.
Mi van még?
Az AdWordsnek ott van még a Display hálózata. Ebbe olyan oldalak tartoznak bele, ahol megjelenik a Google hirdetése. Ilyen például a Gmail, a Youtube és egyéb tartalomszolgáltatók, akik igénybe vették az AdSense szolgáltatást.
Ezen felül rengeteg megoldás létezik még. Ott van az Etarget például, de ide lehet említeni akár a facebook weboldalra történő hirdetéseit is. Vannak még más tartalomszolgáltatók is, akik saját hirdetési felületekkel rendelkeznek. Ezt vagy saját maguk vagy egy online ügynökségen keresztül értékesítik.
Kiválasztom ezek közül a Neked fontos és hatékony oldalakat. Kinézem a piackutatásodból és az Analytics-ból, hogy mi érdekli igazán a vevőidet, és őket melyik oldalon éred el leghatékonyabban. Összeállítok egy online kampányt hozzá, megcsinálom a kreatív anyagokat és mérek. Mérem a weboldaladra és a bevételedre gyakorolt hatást. Ha valami nem jó, módosítok rajta. Ha valami jól működik, még intenzívebben alkalmazom.