Közösségi Média
Manapság egy nagyon kedvelt Online Marketing eszköz a közösségi média. Miért? Mert most ez a divat, mindenki facebookozik, twitterezik és instagramon tölti fel a képeit. Meg a többi dolog. Hamar ráismert ennek az erejére a marketing szakma is, és lecsapott rá. Aztán ráismert a közösségi lehetőségek üzembentartója is, és megjelentek a fizetős lehetőségek.
Miért kell Neked a közösségi médiát alkalmaznod?
Nem kell, semmi sem kötelező. De a célcsoportod nagy része biztos, hogy fent van legalább a facebookon, kivéve, ha a fizetőképes vevőd 70 év felett van (tisztelet a kivételnek).
Egy új csatorna a közösségi média. Régen volt újság, TV és rádió. Lett internet és Google, most meg már van közösségi média.
Azért is kiemelten fontos ez az online marketing eszköz, mert itt követőket gyűjthetsz. Olyan réteget köthetsz magad köré, aki érdeklődik a témád iránt, de még nem akart vásárolni tőled. Ha ez a csoport kialakult, akkor már sokkal hatékonyabban fogsz tudni eladni nekik. Egy saját csatornát tudsz tulajdonképpen létrehozni a saját érdeklődőiddel.
Hogy kell csinálni?
Megnézzük, hogy melyik közösségi oldalakat érdemes használnod aktívan, és melyiket csak keresőoptimalizálásként. Ezt a piackutatás eredményeiből tudjuk meg.
-
facebook
-
twitter
-
instagram
-
pinterest
-
Google+
-
youtube
-
blog
Az oldalaknak és a célcsoportodnak megfelelően kialakítjuk a közösségi média stratégiádat. Mit, mikor hol kell közzétenni, és mire is jók a közösségi oldalak. Csinálunk néhány hirdetést is, hogy növeljük a követők számát és aktivizáljuk őket.
A legelterjedtebb közösségi oldal. Magyarországon kb. 5 millió regisztrál tagja van. Mindenkinek érdemes használnia, gondolom a Te céged is regisztrált már, ezért kicsit bővebben foglalkozom vele.
Kialakítjuk vagy módosítjuk a jelenlegi facebook üzleti profilodat a célcsoportod igényei alapján. Plusz elemeket teszünk bele, és érdekessé tesszük az oldalt. A célunk az, hogy minél több követőd legyen, és ezeket a követőket a kasszádhoz tereljük. Persze ezt sem csináljuk túl direkten, megfontoltan, szépen, online marketingeshez méltóan.
Blog és blogolás
Ma már mindenki írhat blogot és ír is. És ezt az eszközt is hamar felismerték az Online Marketing szakemberek.
Azért előnyös, mert a blog a sajátod lesz. Te fogod üzemeltetni és Te fogsz írogatni oda bejegyzéseket. Ennek a blognak az olvasótábora mind érdeklődőd lesz, akiket meg fogunk győzni arról, hogy Tőled vásároljanak. Szépen lassan, türelmesen.