Online Marketing Eszközök
Az online marketing eszközök skálája igen széles, és nem is szükséges mindegyiket alkalmazni.
Én sem használom az összes eszközt és csatornát, kiválasztottam magamnak azt a néhányat, amellyel hatékonyan érem el a célcsoprtomat.
Online piackutatás
Sokan nem említik, pedig szerintem az online marketing egyik alapja. Kutatunk. Megvizsgáljuk a célcsoportunkat, és az eredményeket felhasználjuk az Online Marketingünk alkalmazásakor, hogy még hatékonyabbak legyünk.
A weboldalad
Az egyik leghagyományosabb Online Marketing eszköz. Neked is van. De ha kéred, készítünk neked egy újat. Vagy lemenedzseljük a weboldalkészítést, fejlessze azt a kollégád, ismerősöd vagy az unokatestvéred.
Keresőoptimalizálás
Vagy más néven SEO. A piackutatás során megállapított kulcsszavaidra optimalizáljuk a weboldaladat. Nem optimalizálunk céged nevére, arra optimalizálunk, amire a céged megoldást kínál.
Webszövegírás
A keresőoptimalizálás és a weboldalad elengedhetetlen része. Te is meg tudod írni a szövegeket, de ha átküldöd tanulmányozásra, biztos, hogy belejavítok. Mit? Felkeltem a látogatód figyelmét, utána az érdeklődését. Majd vágyat ébresztek benne és végül odaterelem neked kapcsolatfelvételhez vagy a kasszához.
Közösségi Média
Főleg Facebook, de itt még fontos a Youtube és mára már az Instagram is. Melyiket érdemes Neked használnod? Azt a piackutatásod mutatja meg. Felépítjük a közösségedet, és ápolgatjuk, kezelgetjük, hogy végül a cégednél kössenek ki. Tetszik?
Nem ezek az eszközök fogják neked először a bevételeket hozni.
Facebook hirdetések
Jelenleg talán az egyik legjobb lehetőség a Facebook-on hirdetni. De nem mindegy, hogy csinálod, kinek hirdetsz és mit. Vevőszerző hirdetéseket kell csinálni.
Adwords hirdetések
Kattintásonként fizetni a hirdetésekért. Van ennél jobb? Szerintem nincs, de az AdWords fiókot is profin kell kezelned, hogy hatékony legyen, és ne csak látogatásokat, hanem vevőt is hozzon a vállalkozásodnak.
Érdeklődők gyűjtése és az e-mail marketing
Az egyik legnagyobb marketingfegyver a címlista. Összeszedjük a Te címlistádat, nem csak a vevőidtől, de az érdeklődőktől is. Utána összerendezgetjük őket és ahelyett, hogy tele spamelnénk a levelezőjüket, rávesszük őket a vásárlásra.
Webanalitika
Minden látogatód vásárol vagy érdeklődik nálad? Akkor ez nem neked szól. Ha nem, akkor teljesen kielemezzük a weboldaladat és a vevőszerző üzletfolyamatodat. Ezekhez mérőpontokat rendelünk és megvizsgáljuk, hogy honnan jönnek a vevők és honnan csak a látogatók. A vevőket megtartjuk, és építkezünk rájuk, a látogatókat meg vevővé alakítjuk.
Mobil marketing
A mobilon olvashatatlan weboldalakat 90%-ban elhagyják a látogatók. A Facebook-ot több, mint 80%-ban mobilról nézik. Itt olvassuk az e-mailjeinket is. Megnézzük a piacod mobilozási szokásait és felkészülünk ezekre a látogatókra. Fel kell rájuk készülni, mert egyre többen vannak.