Webanalitika
Szerintem:
Az egész Online Marketing eszközrendszernek egyik alapja a mérés. Így tudjuk meg, hogy a stratégiánk, a kialakított eszközrendszerünk hatékonyan működik-e és termel-e annyi bevételt, mint amire számítottunk.
Korábban a vállalkozások mérték a látogatottságukat, és ebből próbáltak következtetéseket levonni. Ma már ez sajnos nem elég. A látogatottsági statisztikákon felül sokkal komolyabb dolgokat vizsgálunk, és összefüggéseket keresünk. Ehhez a Google nyújt nekünk (ismét) segítséget.
A Google Analytics.
Bármelyik vállalkozás felkeres tanácsadással vagy kivitelezéssel kapcsolatban, először a Google Analytics beüzemelését kérem tőle. Ha még nem használod, akkor itt egy kis segítség.
Ebben az elemzési rendszerben részletes adatokat kaphatunk a weboldalunk látogatóiról, és a szokásokról.
-
Honnan érkeznek a látogatók?
-
Milyen szavakra keresnek a látogatók?
-
Melyik oldalunkat nézik leggyakrabban?
-
Kik vásárolnak leginkább?
-
És még sok hasznos információ
Ha használod már a Google Analytics-et, akkor végzek egy elemzést a honlapodról és a látogatóidról. Javaslatokat teszek Neked módosításokra, változtatásokra a weboldaladon. Beállítunk célokat, amikkel a jó látogatókat mérjük majd. És rájuk fogunk koncentrálni.
Az Analytics-ból kinyert adatokat továbbelemzem, nem állok itt meg. Csinálok kampányvizsgálatot, kulcsszóelemzést és megvizsgálom a megtérülést.