Az első (egyszerűsített) Sales Funneled

Kezdd el a Sales Funnel építést egyszerűen

Nemrég beszéltem róla, hogy mi is az a Sales Funnel, hogy néz ki és hogyan működik. Azzal tisztában vagyunk, hogy ez egy nagyon is jó dolog és érdemes csinálni. Amikor először hallottam róla, azonnal belevágtam saját magamnál és rengeteget bénáztam vele. Többet is készítettem, valamelyik kevésbé működött, valamelyik meg egyáltalán nem. Ki kell tapasztalni.

Sales Funnel-eket is tudsz másolni, és így leszel a leghatékonyabb.

Ha találkoztál már bárhol ilyen megoldással, akkor próbáld meg lemásolni. Nézz körbe itthon, jó pár marketinges alkalmazza ezt a technikát. Ezeket simán lemásolhatod.

Ha nem találsz megfelelőt, akkor van más esélyed, hogy gyorsan elkészítsd az első sales funnel-edet.

1 - Ha van már feliratkozási anyagod.

Ha van már egy bármilyen ebook-od, vagy csalid (itt találsz néhány csali ötletet), akkor nagyon egyszerű a dolgod: A csalid letöltésének a köszönőoldalába építs be egy ajánlatot a bevezető termékeddel. Javaslom, hogy az e-mailben elküldött csalidat, inkább építsd be az oldaladba. Ilyenkor ugyanis nem fog elmenni a látogató az oldalról, meg fogja várni a köszönőoldalt, amin meg ott lesz máris a bevezető ajánlatod.

Ha nincsen bevezető terméked, szolgáltatásod, akkor csinálj egyet. Mielőtt most nagyon megijednél, ez azért annyira nem nehéz. Egyrészt a csalidnak egy-egy részét simán kimelheted, kibonthatod mélyebben, amiből termék lesz és kérhetsz érte pénzt. Másrészt a csalidhoz biztos, hogy tudsz adni valami kis terméket, apróságot, amiért fizetnének a látogatók. Ezen bukhatsz is, a lényeg az itt, hogy elkezdődjön a fizetési folyamat a vevőnél.

Nekem is nehéz volt a bevezető szolgáltatás kitalálása, de megoldottam:

A ReMarketing tudásanyag letöltése után volt egy "Inkább majd megcsinálom" bevezető szolgáltatás nevetséges áron. Lényege az volt, hogy választhatott az ügyfél, egy remarketing kampányt, amit bruttó 3.900 Ft-ért adtam. A feliratkozók 12%-a vette igénybe, és nekik durván 50%-ból lett ügyfelem.

2 - Ha semmid sincs, egy kupon, egy kedvezményes ár mindig jól tud jönni Lead generáláshoz

Ez a legegyszerűbb, webshopoknál ajánlom és mi is alkalmazzuk ügyfeleknél. Annyit kell tenned, hogy a népszerű termékeidet add akciósan és ezért az akcióért adja meg az e-mail címét a vevőd. Kétféleképpen teheted meg:

  1. Az egyik termékedet add brutál olcsón, "ez már szinte átverés" áron. Ezt az árat viszont a látogatódnak le kell foglalnia, amit persze az e-mail címével tud csak megtenni. Virtuálisan jóváírod neki a kedvezményt és már vásárolhat is.
  2. A másik, hogy egy kupont adsz, ami kedvezmény vagy ingyenes szállítás is lehet. Ugyanaz a folyamat, mint fentebb, de itt már egy kuponkódot kap a vevő és azt kell beírnia vásárláskor.

A végeredmény mind a két esetben ugyanaz. Mivel kedvezményről van szó, ezért kötelező, hogy legyen egy upsell ajánlatod, amin vissza tudod hozni a veszteségedet.

3 - Tekerd kicsit ki a meglévő termékedet, szolgáltatásodat

Biztos vagyok benne, hogy a legtöbbeteknek van olyan terméke, szolgáltatása, ami az eladást elősegíti és ingyen adsz jelenleg, de nem sejted, hogy azt használhatod. Ezek ilyen ún. támogató szolgáltatások, mozzanatok. Pl. asztalos esetén egy felmérés; egy autóvásárlásnál a tesztvezetés; egy komplex szolgáltatásnál pedig az első találkozó. Ezeket a szolgáltatásokat simán beárazhatod és adhatod pénzért cserébe. Tudom, kicsit furán hangzik, de ezzel is elő tudod szűrni a vevőidet. 

Én is "gyártottam" egy "új" szolgáltatást:

Korábban is volt, és minden kivitelező, tanácsadó cégnél van egy találkozó, amikor az ajánlatkérést követően találkozol a potenciális vásárlóval. Ezt egy kicsit kitekertem és készítettem belőle egy konzultációt. A konzultáció nem arról szólt, hogy én el akarok adni, hanem az érdeklődő számára összeállítottam egy rövid marketing koncepciót és ezt tulajdonképpen előadtam 60-90 percben. Ez  bruttó 4.900 Ft volt, ez volt a belépő ajánlatom, 10-ből kb. 8 céggel kötöttem hosszabb távra is szerződést. A konzultáció elé pedig a folyamatba beépítettem egy tanulmányt, egy ebook-ot (még jó, hogy a videót akarom rád erőltetni, én meg ebook-ot adok), ami egy teljes online folyamatot ír le. Aki ezt letöltötte, annak megjelent a konzultáció.

Most már tényleg nincs mentség arra, hogy miért nem csinálsz Sales Funnelt. Kezdj egynek neki, aztán majd a saját tapasztalataid alapján csinálsz egy újat, egy jobbat. Majd még egy jobbat. Tökéletes soha sem lesz.