Bemutatom a Vevőd

Úgy gondolom, hogy ha el akarsz adni, akkor minél több mindent érdemes lenne tudni a vevődről és a problémáiról. Azokról a dolgokról, amikről Te úgy gondolod, hogy a Te céged lesz a megoldás.

Az első tippem, hogy vizsgáld meg kérlek a vevőid szokásait. Ez szerintem nem csak az online, hanem az offline üzleti folyamataidban is sokat fog segíteni.

Miket kellene megvizsgálni:

  • Honnan jönnek a vevőid?
  • Átlagosan mennyit költenek nálad?
  • Honnan tudnak a cégedről?
  • Mit vesznek meg?
  • Mi a problémájuk, amiért hozzád jöttek?
  • Mi érdekli őket?
  • Milyen újságokat, weboldalakat olvasgatnak?
  • És még sorolhatnám…

A lényeg az, hogy minél többet megtudjunk a vevőink vásárlási és tájékozódási szokásairól. Ha átgondolod, akkor a fenti kérdésekből több fontos online megjelenést érintő kérdésre is választ kaptunk:

  • földrajzi elhelyezkedés
  • problémák, vagyis a kulcskifejezések
  • a médiák, ahol a hirdetéseiddel hatékonyan el tudod érni őket

Ha régebb óta működik a céged vagy csak most kezdesz neki, de ezekkel az információkkal nem vagy tisztában, akkor a következőképpen tudod megszerezni:
Rakj össze egy gyors kérdőívet a Google segítségével!

(Lehetőleg ne legyen több 6-7 kérdésnél)

Küldd ki e-mailen a vevőidnek, nyomtasd ki, és tegyél pár példányt a telefonod vagy a pénztárgéped mellé. Ha jön egy vásárlód, akkor töltsétek ki gyorsan.

Másik megoldás, hogy lépj be a saját, személyes facebook oldaladra. (Ne az üzletit használd) Írj meg egy posztot, amiben szerepeljen, hogy vállalkozásodhoz segítséget szeretnél kérni ilyen és ilyen témában, és kérlek osszák meg. A posztba illeszd be a Google kérdőív linkjét. Második lépés, hogy kezdd el a posztot kitenni a témában szerinted hasznos oldalakra. Ilyenek lehetnek szakmai oldalak, nyilvános csoportok vagy újságok, hírportálok oldalai (Azért ne az üzleti oldaladat használd, mert kellemetlenül is elsülhet egy ilyen oldalon). Várd az eredményeket, ha nincs elég, akkor oszd meg újra a posztot. Ha jönnek az eredmények, akkor már látni fogod, hogy melyik portálokat, újságokat nézegetik a potenciális vevőid. Oszd meg ezeknek az oldalán is a kérdőívet!

A válaszok beérkezése után már néhány kérdésre tudni fogod a választ. Nem mindenre, de egy indulási alapnak jó lesz. Például lesz pár kulcsszavad, amire a teljes online jelenlétedet fel fogjuk építeni. Lesz pár olyan oldalcímed, ahol majd a későbbiekben reklámozhatsz. És még sorolhatnám, hogy egy jól összeállított kérdőívvel mikre kaphatsz választ.