Ciki marketing eszközök

Apróhirdetési oldalak, ár-összehasonlítók és a piacterek

Amikor ezekről az eszközökről van szó, mint marketing eszköz, általában mindenki kicsit furán érzi magát. Nem egy szokványos eszköz, sőt, nagyon kevesen használják. Talán ciki is használni őket, hiszen ezek már lejárt reklámeszközök.

Akkor viszont miért volt akkora reklámverseny a két nagy apróhirdetsi portál között? Valamiért, azért mégiscsak működnek…

Azért működnek, mert egy bizonyos, nagyon jól eltalált szituciónk van: azért látogatjuk meg ezeket az oldalakat, mert vásárolni szeretnénk valamit, és úgy gondoljuk, hogy használtan talán olcsóbban hozzá is juthatunk. Tehát a célcsoportunk ezekre az oldalakra már egy vásárlási szándékkal érkezik, pénzt akar költeni. Ezek pedig a legjobb a vevők! Akik pénzt akarnak hagyni valahol. Akkor pedig, nekünk nincs más dolgunk, csak fel kell mutatni neki a termékünket, az ajánlatukat. Ha ügyesek vagyunk, akkor észre se lehet majd venni, hogy cég vagy magánszemély adta fel a hirdetést.

Ilyen vásárlási funkciója van a piactereknek és az apróhirdetési portáloknak is. Kezdjük el használni őket bátran. Töltsünk fel rájuk néhány ismertebb terméket, és nézzük meg a reakciókat.

Az ár-összehasonlító oldalak másképp működnek. Itt cégek hirdetik meg termékeiket egy gyűjtőoldalon. Összegyűjtik egy termék összes hirdetőjét és ár alapján rangsorolják őket. Egyszerű ötlet, és sokan meggazdagodtak belőle.

Amiért előnyös

A vásárlási szituáció mellett két nagyon fontos dolog miatt előnyösek még ezek az oldalak. Ez pedig a keresőoptimalizálás és a reklám. Ezek az oldalak profin vannak összerakva, és hidd el nem kevés pénzt költenek keresőoptimalizálásra. Ezen felül az elmúlt hónapokban azért Te is észrevehetted, hogy a nagy oldalak mennyit költenek reklámra. Mindenki ismeri őket, és ha használni kell majd őket, tudják, hogy hova forduljanak.

Gondolom az alábbi szófordulatokat Te is hallottad már: “Töltsd fel az apródra”, “Eladjuk a jófogáson”, “Te vaterázol?”

A nagyok mellett azért ott vannak a kicsi vagy a tematikus oldalak. Ezeknek ugyan kisebb az ismertségük, kevesebben látogatják, de annál relevánsabb a célcsoportjuk. Emellett néhány kategóriát nem is tudtak becserkészni a nagy oldalak: álláshirdetések, használt autók, autóalkatrészek, ingatlanok

Keresd fel a saját piacod hasonló oldalait, és próbáld ki őket. Ha fizetősek is, akkor se riadj vissza, pár ezer forintot megérnek.

Ha új belépő vagy a piacon és a weboldalad még nincs a találati listák elején, akkor a termékeidet töltsd fel ezekre az oldalakra és máris előrébb leszel a keresőkben. A céged indulás elején egyébként se fog érdekelni senkit, hogy hogy hívják, inkább a termékeidre, megoldásaidra fókuszálnak.

Nincs időd ennyi hirdetés kezelésére?

Kezelem a céged helyett az apróhirdetéseket. Keress fel, és elküldöm a részleteket