Építsd be az impulzusvásárlásokat a marketingedbe

Az impulzusvásárlás során a vevődet átlendíted érdeklődésből vásárlásba. Több megoldás is van használatára, mutatom:

Múltkor említettem, hogy két esetben lesz sikeres a céged:
1) Ha problémát oldasz meg
2) Ha valami pluszt tudsz adni a piacodnak

És van egy harmadik:

Amikor impulzusvásárlásokra mész rá - a "sok kicsi sokra megy" elv alapján.
Biztos neked is rengeteg olyan kis apró dolgod van otthon, amit alapból nem vennél meg, de mivel vicces és olcsó volt és még tetszett is, ezért megvetted.
Nekem ilyenek pl. az Aliexpressről vásárolt karóráim, 2-5 dolllárért. Van jó órám, nem kell másik, de ennyiért miért ne lehetne (kb fél évig) egy-egy jól kinéző órám
Impulzusvásárlás
Erre a modellre már többen is ráugrottak nem kis profittal. Decemberben az egy portál írt a WISH-ről, ami kifejezetten az ilyen impulzusvásárlásokra fókuszált és még a Facebook algoritmusa is segítette őket. (2015-ben 10 milliárd dollárért akarták megvenni a céget)

De szakmázzunk kicsit mögötte:

Miért is működik ez a modell?

Azért, amiért fentebb is írtam: Olcsó áron kínál neked az érdeklődési körödnek megfelelő termékeket, amikre nem tudod azt mondani, hogy nem kell. Arra hajtanak, hogy impulzust váltson ki belőled, és mivel olcsón is adják, meg is veszed.
Valljuk be, hogy nincs szükségem 3 karórára és nem kell a Star Wars-os kulcstartó sem.
De azért megveszem.

Mi lehet a gond vele?

Működik az ilyen modell, láthattuk, de azért oda kell figyelni pár dologra. Az alacsony ár azt jelenti, hogy vagy a profitodat zabálja vagy pedig alacsony minőségű a termék. Ha az utóbbival dolgozol, akkor azt megtudják a vásárlóid, elterjed, rossz híre megy a cégnek, visszaesik a forgalom, vége.
Ha alacsony a profitod benne, akkor nem lesz pénzed marketingre, amivel új ügyfeleket fogsz szerezni. Ha pedig nem szerzel új ügyfeleket, akkor vége.
(Ezért a WISH sem saját raktárkészlettel dolgozik)
Éppen ezért a "sok kicsi sokra megy" elvet kell követni, hogy a gyártóknál, szolgáltatóknál mennyiségi kedvezményt tudj elérni.
Jó hír neked, ha olyan piacon dolgozol, ahol még olcsó marketingezni, alacsonyak a kattintási költségek, mert akkor fenn tudod tartani a modellt.

Hogyan tudnád mégis alkalmazni?

Már biztosan hallottál a termékpiramis rendszerről vagy a sales funnelekről. Itt egy fontos dologgal lehet találkozni, mégpedig a belépő termék fogalmával, ami a normál terméked és a csalid között helyezkedik el.
Ennek a terméknek az a szerepe, hogy az érdeklődőből vevőt kovácsoljon, vagyis átlépje a vásárlási ingerküszöbét. Semmi más feladata nincsen (még bukhatsz is rajta), csak annyi, hogy a vevő megtegye az első lépést: az impulzusvásárlást.
Ilyen belépő terméked lehet bármilyen kis apróság, ami a piacodhoz köthető. Nézhetsz ötleteket a WISH-ről, Amazon-ról vagy Aliexpress-ről is. A lényeg, hogy kapcsolódjon a piacodhoz és olcsón lehessen hozzájutni. De használhatod az egyik legtöbbet vásárolt termékedet is, amit kisebb kiszerelésbe csomagolsz. Aztán majd upsell ajánlatokon keresztül növeled a vásárlás értékét.
Ennek egyik módozata, amikor nem használunk csalit se, csak egy ilyen impulzusterméket kínálunk fel. A trükk az benne, hogy első lépésként nem vásárlást ajánlunk fel, hanem egy "foglalási" lehetőséget, ahol lefoglalhatják a kedvezményes vásárlási lehetőséget. Megadják az e-mail címüket és csak utána tudnak vásárolni. Ezzel az adatbázisunkat is tudtuk növelni.
Egy harmadik megoldás, amikor rengeteg ilyen terméket keresel a célpiacodnak és ezeket előfizetése ebshopként árulod. Olyan alacsony árú termékeket adsz havi fix díjért, ami érdekli a piacodat.
Ha lenne egy ilyen előfizetéses webshop olcsó, de jól kinéző karórákkal, akkor tuti előfizetnék rá.
A WISH megmutatta, hogy a modell működik, nekünk már csak testre kell szabni és használni.