Hogyan építsd fel a weboldalad kezdőoldalát?

A weboldalad kezdőoldala egy kérdéses pont. Régebben jó volt egy köszöntő vagy egy rövid bemutatkozás is, aztán vagy elolvasták vagy nem. Ma már ezek a kezdőoldalak nem nyerők, ennél egy kicsit komplexebbé vált a helyzet.

De mielőtt belevágunk a tippekbe, tanácsokba, kicsit lépjünk hátra és nézzük meg más szemszögből a kezdőoldalad kérdését.

Van ez az úgynevezett keresőoptimalizálás, ami egy elég komplex folyamat, külön szakemberek foglalkoznak vele, így ebbe most nem mennék bele mélyebben. De ami a lényeg belőle, hogy a keresőoptimalizálással egy újfajta megközelítés is eljött, még pedig a long tail módszer. Röviden ugye annyiról van szó, hogy a weboldalunkat és a keresőkifejezéseinket alszegmensekre, alcsoportokra osztjuk, és a megfelelő aloldalunkat a megfelelő kulcsszó szerint optimalizáljuk. A Google pedig ezt az aloldaladat fogja felhozni.

Általában nem a kezdőoldaladra mennek a látogatók.

De ettől függetlenül fontos lesz, mert egy újabb oldal, amit ki kell töltened tartalommal. Több opciód is van, ezeket most át is nézzük.

Amit én javasolnék:

Építsd fel a kezdőoldaladat úgy, mint a fő szolgáltatásod landing oldalát

Én már kipróbáltam, jól működik. A fő terméked vagy szolgáltatásodra készíts egy landing oldal vázlatot, majd azt másold be a főoldaladra. Ha az a célod, hogy eladj, akkor ide is nyugodtan kiteheted a terméked, szolgáltatásod egy kicsit sales-es formában. Újabb lehetőség, hogy a látogatóid vegyenek tőled valamit.

A kezdőoldalad hajtás feletti részére tedd be a feliratkozási ajánlatodat és gyűjts lead-eket

Szintén tudsz adni egy újabb felületet a látogatóknak, ahol fel tudnak iratkozni. Azért jobb a normál terméked vagy szolgáltatásod landing oldalánál, mert (habár nem szeretjük) még mindig könnyebben adjuk meg az e-mail címünket, mint veszünk meg valamit. Emellet egy feliratkozási ajánlat, annak a szövege lehet rövidebb, így pont elfér a hajtás felett (Hajtás feletti rész az a területet, ami a weboldal betöltődésekor megjelenik a képernyőn görgetés nélkül)

Tedd be a kezdőoldalra a legkeresettebb, legtöbbet vásárolt termékeket

Apró kicsi marketingtrükk (majd külön cikket is megér), hogy olyan terméket, szolgáltatást teszel be, amit a legtöbben keresnek vagy meg is vesznek. Ez ugye egy kedvelt cucc, mivel sokan érdeklődnek iránta, valószínűleg másnak is kellhet, hát akkor miért ne tehetnéd ki a főoldaladra.

AKCIÓ - Az aktuális akcióidat folyamatosan frissítheted a kezdőoldaladon

A fentiek alapján, ha van bármilyen akciód, kedvezményed, bármi, akkor érdemes ezt betenned a főoldaladra, hogy minél könnyeben ráharapjanak a cuccodra. Magyarok vagyunk, ami kedvezménnyel van, vagy rajta van, hogy akció, az jöhet!

Kereső

Ha sok tartalom, sok termék van az oldaladon, akkor érdemes betenned egy keresőt a főoldalra. Mivel sokan a tartalmakból vissza fognak lépni ide, hogy újból elkezdjék a böngészést, megkönnyítheted a dolgukat egy kereső beépítésével.

Apró kicsi finomságok a főoldaladon

  • Ez nem landing oldal lesz, az összes menüpontod szerepelhet rajta. Gondolj bele, hogy nagyon sokan akkor térnek vissza a főoldaladra, ha a böngészés közben elvesztek és egy kiindulópontot keresnek. Innen pedig indulnak újra.
  • A hajtás felett legyen egy szép kép (éppen amiről) egy rövid szöveg és egy CTA gomb, amire kattintva máris továbbmehet a látogató, hogy teljesítse azt, amit kérsz tőle.
  • Adj azért információt a cégedről, hogy kik is vagytok. De ne az unalmas bemutatkozást, hanem olyan dolgokat írj ki, ami meggyőzi az ügyfelet.
  • Vagy beszélj az ügyfél problématudatáról és a megoldásról.

A kezdőoldaladon van lehetőséged több dolgora is, én azt tanácsolnám, hogy kicsit sales-ezz ezen az oldalon is. Ha gyakran van akciód, akkor azt tedd ki. De ha van közkedvelt, keresett terméked vagy szolgáltatásod, akkor azt helyezd el a kezdőoldaladon.