Hogyan indulj újra a korlátozások után

A jó hír az, hogy lassan, biztonságosan elkezdik újraindítani az életet itthon. Vidéken már elindult az élet, az éttermek, kávézók is - korlátozottan ugyan - de megnyitottak. Bíztató jeleit látjuk annak, hogy egyre több helyen, fokozatosan meg fog indulni az élet.

Közben azt is olvastam, hogy erre az évre recessziót, jövő évre pedig fellendülést várnak.

Eljött tehát az idő, hogy te is elkezdj gondolkodni az újrainduláson. Mit és hogyan csinálj, milyen marketing stratégiával, kinek hirdess, stb.

 

Újraindulás a koronavírus után

Valószínűleg még mindig azon gondolkozol, hogy hogyan tudnál spórolni kicsit, akár a marketingen, akár máshol. Most jön majd az az időszak, amikor a marketinged befektetés lesz, ami meg fog térülni. Lehet, hogy nem azonnal, lehet, hogy csak pár hét múlva, de biztos vagyok benne, ha most beleteszel pénzt és időt a marketingedbe, akkor az vissza fog jönni.

viber_kép_2020-05-04_12-54-19

Mielőtt belevágnál, gondolkodj egy kicsit

A helyzet az, hogy az enyhítések jók és minden cég, ember örül neki, de attól függetlenül van egy kis félelem mindenkiben. Gondolj bele, hogy eddig nagyon terjedt a vírus, vigyázni kellett, de május 4-től nem kell. Mi? 

Ez nagyban fogja befolyásolni a kommunikációdat is, mert ezt a félelmet kezelned kell. El kell érned, hogy az emberek megbízzanak benned, és elmenjenek hozzád vásárolni, ebédelni, bármit.

Szerintem ugyanez a félelem még egy dolgot eredményez: Első körben mindenképp azokkal lenne érdemes kommunikálnod, akik már ismernek, törzsvásárlóid vagy elkötelezett rajongóid is akár. Őket sokkal egyszerűbben fogod tudni megszólítani, könnyebben rá tudod venni őket megfelelő kommunikáció mellett arra, hogy vásároljanak.

Akkor hogyan kezdjünk bele a marketingbe az újrainduláskor?

Már a koronavírus alatti marketing költésed esetén is azt javasoltam, hogy vizsgáld meg, honnan vannak a vevőid. Ha ezt elfelejtetted megtenni, akkor fuss neki még egyszer.

Ebből azonnal kiderül, hogy melyik csatornáid, eszközeid voltak erősek, amiket újra be kellene vetned. Itt máris lesz egy szép listád, de még várj.

Második lépcsőben gondold át, hogy a célcsoportod közül kiket tudsz könnyebben rávenni arra, hogy vásároljanak. Ilyenkor első körben gondolkodj törzsvásárlókban, utána az elkötelezett követőidben. Ők lesznek azok, akik már alig várják, hogy újra meglátogassanak téged. 

Én személy szerint március 10-e óta itthon vagyok, a legnagyobb kijárásom egy barkácsáruházba volt. Alig várom már, hogy a kedvenc kerthelyiségeim megnyissanak, és ki tudjak ülni meginni egy jó búzasört.

Ha a megnyitásról és az elérhető ajánlataidról nem tájékoztatod a vevőidet, akkor rengeteg induló bevételtől esel el. Ez a célcsoport már van annyira elkötelezett, hogy könnyen, olcsón tudsz nekik kommunikálni és biztosra veszem, hogy megindulnak hozzád.

Ők nagy valószínűséggel rajta vannak az email listádon, követnek Facebook-on vagy Instagramon, de ha van zárt Facebook csoportod, akkor ott is lehetnek. Nekik elegendő lehet egy hírlevél vagy egy célzott Facebook, Instagram poszt is, ami nekik szól.

Utána vagy közben szólítsd meg azokat is, akik fent vannak az email listádon, követnek a Facebook-on vagy Instagramon. Hozzájuk venném még, akik egyszer már vásároltak nálad. Ők már ismernek téged, megvan a kapcsolat (akár még vásároltak is nálad), így “csak” el kell juttasd az üzenetedet hozzájuk. Erre is elég lehet egy-egy poszt vagy hírlevél, de én itt már bevetnék remarketing kampányokat is.

Nézd meg, hogy a földrajzi (ha ez meghatároz) elhelyezkedésed kinek teszi lehetővé azt, hogy könnyen, kis kockázatok árán eljusson hozzád és vásároljon nálad. Ők lehetnek a harmadik célcsoport, akikkel érdemes számolnod. Nem feltétlenül kell, hogy kövessenek téged, lehet ez már egy hidegebb lista is. Ha jó az üzeneted és az ajánlatod, akkor könnyen tudod őket vevővé konvertálni.

Velük egy időben én mindenképpen elindítanám a Google Ads keresési kampányokat is (ha leállítottad volna). Ha valaki keres a termékedre vagy szolgáltatásodra, te pedig ki tudod szolgálni, akkor mindenképp érdemes megjelenni számára. Ők is könnyebben fognak konvertálni, használd ki őket.

Ha már forgalmat terelsz a weboldaladra, akkor mindenképp érdemes remarketing megoldásokkal is dolgoznod. Mindenkinek, aki járt a weboldaladon, mutasd meg újra az ajánlatodat, vagy akár egy downsell terméket. 

 

És emellett fokozatosan, de indítsd újra a teljes marketingedet, ahogy az a korlátozások előtt is futott. Induljanak el a feliratkozási kampányok, a tartalommarketing és emelgesd a költésedet.

Én mindig lépcsőzetes marketinget szoktam javasolni, ami azt jelenti, hogy első körben az ismert, bevételt hozó technikákkal dolgozzunk és utána (vagy épp párhuzamosan) indítsunk el olyan marketing megoldásokat, amik hosszabb távon térülhetnek meg.

Rövid távon jó eszközök

  • Google Ads keresési kampányok
  • Facebook Ads
  • Sales Funnel
  • Remarketing megoldások

Hosszú távon jó megoldások

  • Tartalommarketing
  • Facebook, Instagram tartalomgyártás
  • Feliratkozási ajánlatok
  • Új, kiépített email automatizmusok
  • Keresőoptimalizálás

Nagyon fontos, hogy most még nem teljes a “nyitás”. Egyrészt a könnyítések sem teljes körűek, másrészt az emberek is félnek még kicsit. Emiatt még nagyobb jelentőséget kap az, hogy folyamatosan mérj, tesztelj és csak a közvetlen vásárlókat hozó kampányokra fókuszálj. Ha nem is tudsz online mérni, mert mondjuk fizikai boltod van, akkor tesztelj időszakokat: egyik héten ilyen marketinget csinálj, másik héten olyat. Amelyik jobban megy, azt használd.

Átvesszük tőled: 

Teljeskörű online marketing kivitelezés olyan cégtulajdonosoknak, akik az online marketing feladatok helyett a cégük vezetésével szeretnének inkább foglalkozni

Érdekel, megnézem, mit ajánlotok