Amit a leadgenerálásról tudni akartál

Mi a lead és hogyan tudod bevonzani?

Tegye fel a kezét, akinek az első szava egy új online marketinges projekt kapcsán a lead szó? 🙋‍♀️ (A másik tippünk a konverzió, utána pedig a megtérülés.)

Ha ügynökségnél dolgozol vagy a másik oldalon ülsz és ügynökséggel dolgozol, BIZTOS, hogy a lead és lead generálás szavakkal gyakran dobálóztok. Sokunknak sokfélét jelenthet, de ami 100%, hogy az ügyfélszerzéshez kapcsolódik. 

Ebben a blogcikkben kifejtjük, mi a lead, milyen utat jár be, amíg elérkezik a vásárlásig (merthogy személyről van szó 🤭), példákat hozunk, majd a sikeres visszamérésről is beszélünk. 🤘 Csapjunk bele! 

Mi a lead jelentése?

Álljon itt unalmas, de kétségtelenül hasznos definíciója: a lead egy olyan személy vagy szervezet, aki valamilyen módon megosztotta az elérhetőségi adatait, például nevét, email címét, telefonszámát vagy más releváns információkat, és érdeklődést mutatott egy vállalkozás vagy termék iránt. Sőt, tovább megyünk: leadnek nevezhetjük azt, aki aktívan tesz azért, hogy az ügyfeled legyen!

És mi a leadgenerálás?

Csinálhatod ezt nem tudatosan, vagyis stratégia nélkül és így is jöhetnek a leadek. De csinálhatod olyan stratégiával, amit tudatosan építettél fel az üzleti céljaid elérése érdekében! Ebben az online marketingnek is szánj szerepet, hiszen a netes vásárlások száma radikálisan nő minden évben, minden célcsoportnál kortól, nemtől, szoksáoktól függetlenül – és ki akarna erről a bevételről lemaradni?

💡 Tipp: csak egy kis segítség: ebben a cikkben összeszedtük, ami fontos lehet, ha az üzleti céljaidat akarod profin belőni, megvalósítani, felépíteni a funneled, plusz jókora segítség kapsz a konverzióméréshez.

A leadgenerálás legegyszerűbben megfogalmazva azt jelenti, hogy a lehetséges vevőidet ügyfelekké teszed. A két pont közötti utat Neked kell kiépítened, és a leadgenerálásba beletartozik, hogyan teszed, milyen eszközöket vetsz be, méred az eredményeket, majd ezeket skálázva csiszolod a stratégiádat.

Ezt csináld, ha nem akarod szórni a pénzt a hirdetésekre

Az alábbi iránymutatások segítenek a vállalkozásoknak hatékonyan megszerezni és kezelni a leadeket az online marketing kampányaik során. 

  1. Célcsoport meghatározása: az első és legfontosabb lépés a leadgenerálásban az ideális célcsoport vagy persona meghatározása. Ismerd meg, kik azok az emberek vagy szervezetek, akik valószínűleg érdeklődést mutatnak a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. 
  2. Értékes tartalom kínálata: a leadgenerálás kulcsa az értékes tartalom. Hozz létre olyan tartalmakat, amelyek valós problémákra vagy kérdésekre nyújtanak válaszokat a célcsoportod számára. Ez lehet blogbejegyzés, e-könyv, oktatóanyag, videó, vagy bármilyen más tartalomforma, amely hasznos információval szolgál.
  3. Kapcsolatépítés és bizalomépítés: a leadgenerálás során fontos kapcsolatot építeni az érdeklődőkkel. Fontos, hogy folyamatosan kommunikálj velük, például közösségi média posztokkal. Az őszinte kommunikáció és a bizalomépítés kulcsfontosságú a lead konvertálásában ügyféllé.

A cél, hogy hatékonyabban vonzd, alakítsd ügyfelekké az érdeklődőket, majd tartsd meg őket hosszú távon az online térben értékes tartalommal és a személyre szabott kommunikációval.

Milyen utat jár be a lead?

A leadgenerálás egy folyamat, amelynek során az érdeklődőket bevonjuk és további kapcsolatot építünk velük. Ez a folyamat több lépésből áll

1.Látogatók bevonzása weboldalra vagy landing oldalra: Az első lépés az érdeklődők elérése és bevonzása. Ezt általában a vállalkozás weboldala vagy kifejezetten erre a célra készült landing oldalak segítségével érhetjük el. Itt lehetőség van a látogatóknak információt szerezni a termékekről vagy szolgáltatásokról.

    Azt, hogy mennyire fontos, a felhasználó élményként élje meg a weboldaladon töltött időt, mi sem mutatja szebben, hogy ha belegondolsz: mennyivel szívesebben vásárolgatsz egy mutatós, dinamikus, logikusan összerakott weblapon, mint egy 2000-es évekből hátramaradt weblapon (és el is kattintasz róla)! Mintha egy iPhone 28 Pro állna szemben egy Siemens S10-sel. Ennek az az oka, hogy szeretjük a szépet és jobban meg is bízunk benne 🤷‍♀️

    2. Konverziók és adatgyűjtés: ha az érdeklődők eljutnak az oldalra, konkrét cselekvésekre végrehajtására kell ösztözönünk őket, hogy begyűjtsük az adataikat, például kitöltenek egy űrlapot, feliratkoznak a hírlevélre vagy letöltik egy ingyenes tartalmat (pl. e-könyvet).1

    Ha például emberek jóllétével foglalkozol, a hirdetéseid is hozhatnak a konyhára, na de ha készítesz egy INGYENESEN letölthető step-by-step, ami mondjuk az óvodai időszak stresszhelyzeteit segít feldolgozni és ősszel meghirdeted… 💣✨ Garantált siker!

    3. A lead további kezelése és átalakítása ügyféllé: miután sikerült a lead adatait megszerezni, a következő lépés átalakítása ügyféllé. A cél az, hogy az érdeklődőt átvezessük a vásárlási folyamat következő szakaszába, vagyis lejjebb csurogjon a funnelben. 

    4. Leadek minőség szerinti skálázása: ez nagyon fontos! Egy ügyfelünknél volt beépített formkitöltő rendszer, de rendszeresen végeztek leadskálázást, hogy lássák: a jelentkezők mennyire váltak be.

    💡Tipp: ha finomítani akarsz a leadek minőségén, érdemes megosztanod az online marketingeseddel! Ha az infók birtokában módosítod a hirdetések üzenetét, szövegeit, jobb minőségű leadeket kaphatsz.

    Milyen eszközei vannak a leadgenerálásnak?

    Még egyszer, külön is kiemelve:

    👉 Opt-in űrlapok és landing oldalak
    👉 Email marketing kampányok
    👉 Közösségi média, tartalommarketing pl. blogbejegyzések, e-könyvek
    👉 Hirdetések

    Hogyan mérjük a leadgenerálás sikerességét?

    Egyrészt analitikai eszközökkel.Neked melyik van meg? Pipáld ki, ha megvan:

    ✅ a Google Analytics 4 a webhelyyforgalmad teljes mérésére, amin konkrétan minden bejövő forgalmat látsz, honnan jött, merre kolbászolt az érdeklődő, hol lépett ki az oldaladról, mit vett stb.,
    ✅ a Tag Manager, a Google és Meta Ads saját mérései a hirdetésekhez,
    ✅ a Meta Business a Facebook és Instagram posztokhoz,
    ✅ Mailchimp, MailerLite, vagy más email marketing követésére alkalmas eszköz,
    ✅ HotJar, amivel a weblapon kóricáló érdeklődők útját nézheted meg, mintha csak a Való Világ villa porondmestere lennél.

    Ezek az alaprendszerek, amik hogyha nem ismerősek, szívesen javasolunk Neked egy rád szabott listát az üzleti céljaid, weblapod és hirdetésrendszered alapján – sőt, az online marketingeddel is szívesen összehangoljuk 😉

    Mit nézz? 🧐 Avagy kulcsfontosságú mutatók a leadgenerálás során:

    • az átkattintási arány (vagyis mennyire volt megkapó a célközönséged számára, amit hirdetsz)
    • a weblapon eltöltött idő és annak milyensége, tehát mit nézett meg, hol időzött, mire kattintott stb.
    • a konverziós arány (vagyis mennyien konvertáltak a tartalmad megnézése, elolvasása, kitöltése után)
    • CPL (CPL – Cost Per Lead), vagyis a leadgenerálás költsége

    💡 Tippek a hatékony leadgeneráláshoz

    💡 Testreszabott tartalom és ajánlatok: ha pontosan belőtted a célcsoportodat, könnyebb dolgod van a testreszabott tartalmak elkészítésében. Amikor arról beszélübk, hogy jól lőtted be, az azt jelenti, hogy tisztában vagy a fájdalompontjaikkal, problémáikkal, amiken Te tudsz segíteni.

    💡 A/B tesztelés: végezz A/B teszteléseket az opt-in űrlapokon, landing oldalakon és hirdetéseken, hogy megtaláld a legjobban teljesítő változatokat. A kísérletek során összehasonlíthatod a különböző elemek (pl. címek, szövegek, színek) hatását a konverziókra.

    💡 CRM (Customer Relationship Management) rendszerek: használj CRM rendszert az érdeklődők nyomon követésére és az ügyfélinformációk kezelésére. A CRM rendszer segít az érdeklődőkkel való kommunikáció nyomon követésében és testreszabásában.

    💡 Hosszú távú elemzés: ne csak azonnali eredményekre koncentrálj! Vizsgáld meg a leadgenerálási kampányok hosszú távú hatásait is, például azt, hogy mennyi lead válik vásárlóvá idővel, és milyen hosszú az élettartam értékük.

    💡 Visszajelzések és felhasználói élmény elemzés: figyeld meg az érdeklődők visszajelzéseit és viselkedését az online felületeken. A negatív visszajelzésekből és az oldalhasználatból nyerhetsz információkat az optimalizáláshoz.

    Összefoglalva: jó leadgenerálás = ügyfélszerzés egy ✨csipet extrával

    Ha az üzleti céljaidhoz átgondolt, tudatos marketing stratégiát alakítottál ki, amihez egy jó funnel kapcsolódik, a leadgenerálás könnyebben megy és ki fogsz emelkedni a konkurenciáid közül.

    Ha bizonytalan vagy bármelyik fenti pontban és úgy érzed, hogy Te vagy vállalkozásod B2B leadgenerálása még nem kiforrott, szívesen segítünk 🙂 Keress minket bizalommal és jelentkezz ezen a formon keresztül!

    Ha nem csak égetnéd a pénzt hirdetésekkel...

    Hasonló bejegyzések