Online marketing tipp azoknnak cégeknek, akik a mi megtakarításainkkal foglalkoznak

A pénzpiac online marketingje

Mielőtt nagyon belevágok, néhány dolog:

Nagyon sokat gondolkoztam ezen a területen és saját vagy rokonaim, barátaim hozzáállása alapján mentem végig a lehetőségeken. 

Mert bizony van egy kis gond ezen a piacon a célcsoporttal.

Sajnos a pénzpiac egy olyan szelete a világunknak, ahol a kis országunk kis lakói eléggé elvesztették a bizalmukat. Nem szeretnék senkit sem megbántani, de (a kivétel erősíti a szabályt elvet ne feledjük) mindannyian csalódtunk már a bankunkban, egy pénzügyi tanácsadóban vagy pénzügyi szolgáltatóban, biztosítóban, stb.

Be vagyunk arra állva, hogy egyre kevesebbet hiszünk nekik. Ezzel pedig az a baj, hogy nehezen fogják lenyomni a torkunkon az ajánlataikat.

Ezért lassabb, fokozatosabb online marketingre lesz szükség.

Fel kell építened egy bizalmat a potenciális vevőidben, hogy benned megbízhat és hogy Te nem csak egy vagy a sok közül. Viszont ehhez lehetőségek sora áll rendelkezésedre. 

bank-note-209104_1280

Bizalmat nagyon jól tudsz építeni tartalommarketinggel - Facebook-kal, belső és külső bloggal, email marketinggel, mobil applikációval. Nagyon fontos, hogy a kommunikációdban a vevőre és az ő probklémáira és kérdéseire fókuszálj és a tartalmi kommunikációdban erre add meg a válaszokat. 

Ehhez viszont érdemes lekutatnod a célpiacodat vagy a már meglévő vevőidet. Erre itt van pár trükk

Ha ez megvan, alakítsd ki a tartalmi tervedet. Itt fontos lesz, hogy ha több különböző eszközön is támadsz, akkor lehetőleg külön tartalmak készüljenek, de azért legyen egy kis átfedés is benne.

Ha javasolhatom, akkor mindenképp legyen egy a saját oldaladon belüli blogod és egy aktív Facebook kommunikációd. Facebook-on egy lazább tartalom legyen, ne legyél túl szakmai, de ugyanakkor adj tippeket is a követőidnek. A blogodra pedig mehetnek a mélyebb szakmai cikkek, hírek, tanulmányok, stb. Ha már van folyamatosan tartalmad a Facebook-on, akkor akár követőket is elkezdhetsz gyűjteni hirdetéssel.

Ezeket a blogcikkeket terjeszd el Facebook-on hirdetéssel egy jól beállított célcsoport számára. Csak olvassák el.

A blogcikkeidre pedig építs ReMarketing stratégiát

Mindenkinek, aki elolvasta a cikked, hirdess egy feliratkozási lehetőséget vagy egy belépő terméket (akár konzultációt). Ha feliratkoztatod őket, még inkább bizalmat tudsz benne építeni a hírleveleiddel, ahol szintén a cikkeidet vagy egyedi tartalmaidat osztod meg. Ez lesz egy edukációs folyamat.

Ezután nincs is más dolgod, csak a feliratkozóknak vagy a ReMarketing listád tagjainak egy egyedi belépő terméket eladni. Ez lehet ingyenes is, de kérhetsz érte egy jelképes összeget is. 

A belépő cuccod esetében is még mindig figyelned kell a bizalomépítésre. 

  1. Legyen kipróbálási lehetőség
  2. Legyen elég olcsó (vagy inkább ingyenes) ahhoz, hogy a potenciális vevőid átbillenjenek a küszöbön
  3. Legyen benne garancia, hogy érezzék, hogy semmit sem vesztenek a vásárlással
  4. Legyen benne referencia
  5. És tömd tele ajándékokkal, bónuszokkal

És így építheted finoman, nem tolakodóan és bizalmat keltően a vállalkozásodat.

Bizalomépítés mesterfokon - A PR és egy új technika

A legjobb bizalomépítési eszköz, ha nem Te reklámozod magadat, hanem valaki más. Ilyen például az is, ha kérsz be referenciát az ügyfeleidtől, csak kicsiben. De ilyesmi a PR is, ahol kicsit magadat fényezed más médiumoknál, ők pedig ha jófejek (nem), akkor lehoznak Rólad egy cikket, amit lehet, hogy Neked kell megírnod.

Egy újabb megoldás, amikor a témában jártas blogokat kérsz fel, hogy írjanak arról a problémáról, amit a Te terméked vagy szolgáltatásod old meg a piacon. Itt a problémáról írnak főleg, és csak a cikk végén (vagy cikksorozat esetén az utolsó cikkben) jelenik meg a Te cuccod. Itt még annyit kérj (és fizesd is ki), hogy aki írja a cikket blog, hirdesse meg ezt a Facebook-on a Te költségedre. 

Az történik, hogy a pénzügyi területen jártas külső blog (akiben bíznak az olvasók) reklámozza a Te termékedet.

Röviden, ezt lenne érdemes a pénzpiacon kipróbálni.