Szakik marketingje

Avagy a háztartások szakembereinek így kellene marketingeznie

De kikre is gondolunk?

Akikre a háztartásokban szükség lehet kisiparosok, szakik, akik a klasszikus értelemben ezt-azt javítanak, kiszállási díjat számolnak fel és bosszankodnak, ha nincs lift a házban.

Vízvezetékszerelők, gázszerelők, villanyszerelők, akár a klímások, a vízóra szerelők (pont miatta született meg ez a cikk), rovarirtók-kérmentesítők... és még biztos sorolhatnánk, de egyelőre ennyi.

Általánosságban Róluk és a marketingjükről

Ez egy olyan szakmai réteg, akik egy olyan piacra értékesítenek, ahol kell a  vevő oldaláról már egy igénynek születnie, hogy eladás legyen.

Nem fogsz azért kihívni egy vizest, mert cuki vizes cicás képet tett ki a Facebookra vagy csak mert fel vagy iratkozva hozzá.

Akkor hívod őt fel, amikor baj van, csöpög, folyik, cserélni kell, stb.background-1239366_1920

Ezért, ha ilyen piacon dolgozol, akkor ebben kell gondolkoznod. Erre nagyon jó megoldás, ha a keresőkre vagy a keresési szituációt támogató online felületekre fókuszálsz. Ilyen például a Google: keresőoptimalizálás és az AdWords keresési hirdetése. De ide lehet sorolni a szakember portálokat, az apróhirdetési oldalakat, a lap.hu oldalakat és még ezt-azt. De még ide fér a Youtube azoknak a felhaszálóknak, akik a "csöpögéselhárítás házilag" kifejezésekre fókuszálnak. A lényeg az, hogy akkor kerülj a vevődd szeme elé, amikor szüksége van rád. Erre nem annyira alkalmas a Facebook, a Facebook hirdetés és az e-mail. Vagyis nyilván ezeket is lehet használni, de ha  a hatékonyságra fekteted a hangsúlyt, nem ezek hoznak majd Neked vevőket.

Ezt eddig is tudtam - mi van még?

Nincs más, ezt kell nyomnod erősen. Viszont, hogy ne legyél ugyanaz, mint a "149" másik konkurens, kicsit csavarhatod a dolgot, mégpedig a kommunikációdban és az ajánlatodban.

A kommunikációd a szövegeid

Ismered a vevőidet, tudod, hogy mik a problémáik, milyenek ők, milyen szempont alapján döntenek. Ha nem, akkor kutasd le őket (itt van pár megoldás). Írd össze, hogy mire vágynak és a szövegedbe azt írd le.

Pár ötlet (magamból kiindulva):

  1. Nem szeretem, ha késik -> írd le, hogy pontos vagy (és legyél is az!)
  2. Nem szeretem, ha egy ilyen munka miatt szabadságot kellene kivennem -> Csináld meg gyorsan a munkát
  3. Kosz és a takarítás -> Nyilván fogsz csinálni koszt, de azért kicsit kitakarítasz magad után
  4. Udvarias és kedves -> Írd meg, és ha tudsz, akkor egy kis referenciát is adj
  5. Kiszállási díj -> Én pont nem értek egyet ezzel, szóval ezt adhatnád mondjuk ajándékba vagy beépítheted az árba, de ajándéknak fogalmazod meg

És máris itt vagyunk az ajánlatnál

Ha vízvezeték szerelőt keresek, vízvezeték szerelésre van szükségem. De egyrészt nem kérdeztem az árat, másrészt ennyi információból Te sem tudsz Nekem ajánlatot adni. Vagyis amikor rád találok, Magadat és a szolgáltatásod egy "elő-mozzanatát" add el nekem.

  • Keressen fel és X időn belü kimegyünk
  • Keressen fel problémájával telefonon és megpróbálunk távsegíteni, amíg kiérünk

A lényeg, hogy keressen fel, aztán majd szóban meggyőződ.

Adj egy kicsit mást, mint a 149 konkurensed. Nem vagy egyedül a piacon, ezért Neked ki kéne tűnnöd. Erről itt egy rövid kép. Elég, ha csak mást adsz vagy ugyanazt adod, de azt le is kommunikálod. Sok olyan dolog van mindenkinek a szolgáltatásában, amit nem mondunk ki, mert annyira egyértelmű, de emeli a szolgáltatás színvonalát. De lehet, hogy pár apró dolgot pluszban be kell építened a szolgáltatásba és emeld meg inkább az árad.

De mik lehetnek ilyenek egy vízvezeték szerelőnél?

  1. Most nem számítunk fel kiszállási díjat (lásd fentebb)
  2. Ingyen átnézzük a többi csapot és lefolyót is
  3. Adunk ajándékba egy víztakarékos adagolót a csapra
  4. Vízkőoldóval eltisztítjuk a csapok adagoló részét
  5. A következő alkalomnál X ezer Ft kedvezményt adunk -> Hopp, így csinálj visszatérő vevőt

+1 kicsit online marketing ötlet

A kedvezményről jutott eszembe: Keress kerezstmarketing partnert a Te szakmádból és kérj Tőle egy kupont, amit a vevőd később felhasználhat. Ezt add ajándékba neki, és máris növelted a szolgáltatásod értékét. 
Ezért cserébe Te pedig kérdd, hogy ajánljon a saját vevőinek. Tuti win-win helyzet.