Hogyan rakjuk össze a tartalmi stratégiánkat? I.rész

Miért van szükség a tartalmi stratégiára?

Egy korábbi Facebook posztomban írtam róla, hogy habár igyekszem rendszeresen és tervszerűen publikálni a Facebook-on a követőimnek, valahogy ez a csatorna nem váltotta még be a hozzá fűzött reményeimet.
Ennek ellenére ott van az e-mail, a hírlevelezés (ezt a szót nem szeretem használni), ami viszont az elvárásaim felett teljesített.

Mindkét csatorna a tartalommarketingem része, ám az egyik sokkal jobban teljesít. És ha azt gondolod, hogy az e-mail marketing haldoklik, akkor az a hírem van, hogy nem. Ez hatékonyabb.

Viszont annak eredményeképpen, hogy valami hiba van a gépezetben, elkezdtem újragondolni a tartalmi stratégiámat, de azt is mondhatnám, hogy most végre kialakítom a tartalmi stratégiám.

Ha az én személyes indíttatásommal nem foglalkozunk, akkor is érdemes egy kis időt fordítanod a tartalmi stratégiád megtervezésére. Ahogy egy kampányt, az üzleti évedet, a marketing tervedet, úgy a tartalmaidat is érdemes megtervezned kicsit előre. Ha készítesz egy ilyet, akkor nem lesznek olyan pillanataid, amikor nem tudod, hogy miről írj, mit posztolj ki. A tartalmi koncepciód ezt megoldja, tudod, hogy milyen témákban kell contentet gyártanod, haladó verzióban pedig már van ehhez egy naptárad is: benne leírva, hogy mit mikor publikálsz.

Ez azért is jó, mert amikor az éves marketing tervet készíted, akkor abba tervezel olyan kampányokat, amik a követőidnek szólnak. Ezeket a kampányokat összhangba kell hoznod a tartalmaiddal: ha egy valamiről kampányolsz, akkor az előtt abban a témában vagy ahhoz a témához kapcsolódóan kell tartalmat generálnod.

Trello - tartalomfejlesztés

De mi a legfontosabb célod a tartalmi stratégiával?

Hogy támogasd a tartalmak gyártását. Mert tartalmakat muszáj gyártanod, ki kell szolgálnod a meglévő adatbázisodat és még újat is kell építened. A nagy marketingesek azt mondják, hogy tartalommarketinggel sokkal könnyebben fogsz tudni eladni, és ez tényleg így van. Egy egyszerű tartalmakhoz kapcsolódó marketing modellről már írtam is, érdemes elolvasnod.

Ezért neked (ha eddig nem is tetted) még jobban kell a tartalommarketingre fókuszálnod, és hogy ez jól és folyamatosan működjön, tervezned kell.

Milyen céljai vannak a tartalmi koncepciónak?

Ki kell szolgálnod a meglévő adatbázisodat tartalommal, hogy később el tudj adni nekik. Az egész arról szól, hogy bizalmat építs.

A marketing egyik alapja, ha a célközönségedet edukálod, akkor el fogsz tudni adni nekik.

Ezt kell neked is tenned, edukálnod és érdekes tartalmakkal bizalmat kiépíteni a célközönségedben. Ha ezt megteszed, akkor később sokkal, de sokkal könnyebben fogsz tudni értékesíteni.

Ez a célom. Releváns tartalmak készítése a meglévő közönségnek. Az egyik célom.

A másik cél pedig, új lead-ek szerzése, az adatbázisom növelése. A nagy számok törvénye alapján minél nagyobb az a közönség, akinek el szeretnél adni, annál nagyobb valószínűséggel fogsz tudnni eladni. De marketingesként nem szabad ilyet mondanom, inkább úgy számolok, hogy azonos konverziós arány mellett egy nagyobb közönség esetén többet tudok eladni. Ezt kell elérni. Ehhez pedig a piacnak meg kell ismernie és ki kell épülnie a bizalomnak. Ma már sokkal nehezebb úgy eladni, hogy „kiteszed a termékedet és vigyék” (persze erre is van működő példa), okosabban, rafináltabban kell csinálni. A tartalom ebben segít neked, mert a tartalmaidon keresztül fognak bejönni a látogatók, akiket később feliratkoztatsz és edukálsz.

És ez a második fő célja a tartalmak készítésének, új lead-ek szerzése.

A következő részben átvesszük, hogy milyen felületekkel fogunk dolgozni és miket lenne érdemes neked is bevetned.

Utána még lesz szó

  1. a tartalmak elkészítéséről
  2. a források kikereséséről
  3. gyakorlati tippekről
  4. eszközökről, amik segítenek
  5. a tartalmi naptár összeállításáról
  6. megvalósításról
  7. és persze az elmaradhatatlan elemzésről