Online marketing megoldások, amiket használnod kell

A rengeteg online marketing megoldás közül összeszedtem azokat, amiket szerintem mindenképp érdemes bevetned.

A lista egyáltalán nem teljeskörű, rengeteg eszköz és megoldás elérhető, amivel tudsz online marketingezni. (Itt pl találsz egy teljes listát.)

Azt, hogy te mivel is dolgozol, függ a céljaidtól, lehetőségeidtől, ezen belül a marketingre fordítható összegedről vagy idődről (!). Mert ugye ha valamit nem tudunk kifizetni, akkor legtöbbször az időnkkel fizetünk érte, hogy "majd mi megcsináljuk". Ilyen is van, én is használok több olyan megoldást, amit magam csinálok meg - más kérdés, hogy ezek mennek a legnehezebben, valamint ezek térülnek meg legkevésbé. 

De akkor nézzükk sorban, hogy milyen online marketing megoldásokat használj mindenképp

  1. Legyen egy weboldalad - Most biztos, azt gondolod, hogy ez tök egyértelmű, de már nagyon sokan elgondolkoztak azon, hogy valóban kell-e. Egy étterem, kávézó pl. tök jól elvan weboldal nélkül, elég neki a Facebook, Instagram, Tripadvisor. Így is van, de azért egy weboldal mégiscsak a sajátunk, ha ránk keresnek a google-ben, akkor mégiscsak mi jöjjünk ki találatnak.
  2. Facebook oldal és a posztok - Ha olyan a célpiacod, aki jelen van Facebook-on, akkor ezt ki ne hagyd! Ma Magyarországon kb. 5,3 millió ember van fent a Facebook-on, ennek kb. 30%-a szinte használhatatlan, szóval még mindig van kb 3,8 millió elérhető ember. Nekem az a véleményem, hogy ha ebbe nincs benne a célcsoportod, akkor nagyon nehezen fogsz tudni online marketingezni, más eszközökhöz kell folyamodnod.
  3. Facebook hirdetések - Hirdetések nélkül már nem nagyon tudsz érvényesülni, egész egyszerűen azért, mert annyi tartalom lepi el a falunkat minden nap, hogy csak fizetett kampánnyal fogsz kitűnni. Ráadásul én hiszek a Facebook hirdetési rendszerében, annyi megoldást és segítséget ad a kezünkbe, amivel nagyon szép és jól teljesítő kampányokat tudsz csinálni.
  4. Keresőmarketing - Ha olyan szolgáltatást vagy terméket árulsz, ami keresett, ismerik az emberek, akkor az egyik legjobb megoldás, ha erre építesz stratégiát: a keresőmarketingedet. Ezt azt jelenti, hogy lekutatod a kulcsszavakat a témádban és utána úgy dolgozol, hogy ezekre a keresőben megtalálható legyél. Erre két opciód is van: Keresőoptimalizálás vagy az AdWords keresési hirdetése.
    1. Keresőoptimalizálás: Ilyenkor a weboldaladat a keresőszavak szerint optimalizálod: jól építteted fel a weboldalad struktúráját, tartalmakat gyártasz, linkeket szerzel, stb. Kicsit lassú folyamat, de hosszú távon hatékony.
    2. AdWords keresési hirdetések: A fenti dolgot meggyorsítod azzal, hogy hirdetsz az AdWords-ben. A kiválasztott kulcsszavakra kampányokat hozol létre, így akár már ma meg is fogsz jelenni a keresőben. Persze fizetned kell érte, nem is keveset. Ha új vagy egy telített piacon, akkor ne az elején keresőoptimalizálj, ráérsz később.
  5. Egy intelligens felugró ablak - NEM IDEGESÍTŐ POPUP ABLAK! Az intelligens popup ablak annyival jobb, hogy testre tudod szabni a megjelenését, akkor és olyan tartalommal jeleníted meg a látogatódnak, amikor az a legjobb neki. Pl. egy kilépő ajánlatot dobhatsz be neki, de ez csak egy alap felhasználási mód - mára kicsit elcsépelt. Ennél sokkal többet tud, ezért is ajánlom. (Erről fog készülni egy elég jó kis tudásanyagom is)
  6. Retargeting vagy remarketing - Ez a legjobb módszer és mivel mindenki számára elérhető, ezért érdemes használnod. Nem fejtem ki bővebben, itt mindent megtudsz róla.
  7. E-mail marketing - Szándékosan nem hívom hírlevelezésnek, mert már nem az. Egész egyszerűen brutálisan átalakult ez a megoldás: a klasszikus iratkozz fel helyett már van ahol visszatért (!) a csak sales jellegű email. De egyszerűen kell, hogy építs listát, mert később nekik folyamatosan fogsz tudni kommunikálni és ha SOS pénzre van szükséged, akkor csak egy árakciót kell kiküldened a listádra és dőlnek a bevételek. Ezen felül a feliratkozókat egyszer kell megszerezned, utána szinte ingyen vannak (azért szinte, mert ha folyamatosan tartalmat írsz nekik, akkor az idődet veszi el, ami meg pénz - van ahol 37.500 Ft óránként).
  8. Upsell - Én is csak későn kezdtem el, de valóban az egyik legjobb módszer. Minden egyes aktuális vásárlódnak ajánlj fel valamit megvételre. Legalább 10% kérni fogja, ha one-click-upsellt használsz, akkor ez 40% (!) is lehet amellett, hogy a vevő megszerzésére fordított összeged nem változik. Tök jó üzlet.
  9. Videómarketing - Most már tényleg el kell kezdened neked és nekem is. Nem húzhatjuk tovább a dolgot, egyszerűen a mai online marketing egyik alapja, sokkal könnyebben tudsz eladni vele. Jobb lesz az elérésed a Facebook-on és máris lesz tartalmad a Youtube csatornádra.

Szerintem ezek azok az online marketing megoldások, amiket mindenképp érdemes lenne használnod. Ezen felül még elég sok minden van, és a fentieket is kombinálhatod úgy, hogy még különböző megoldásokat hozol ki belőlük.