Segítség! Nem működik a Facebook hirdetésem

Néha szükségszerű, hogy az elindított Facebook kampányodba belenyúlj. Könnyebb a helyzeted, ha már működik a kampányod, hoz konverziókat és "csak" optimalizálnod kell. Itt csak mérned kell az adatokat és a minél jobban teljesítő részeket kell jobban megnyomnod.

De mi a helyzet akkor, ha a kampányod nem hoz eredményeket, pedig sokat vártál tőle?

Ekkor már kicsit komplexebb a helyzet, több dolgot is meg kell vizsgálnod, de nézzük meg az alapokat.

1)
Evidensnek tűnhet, és mi marketingesek mindig ezzel kezdjük, de érdemes pár percet szentelned rá: Nézd meg, hogy jól van-e beállítva minden.

Előfordult már, hogy nem volt a hirdetési fiókhoz bankkártya megadva, vagy egyszerűen elérte a fiók a limitet és nem tudott elindulni a kampány. Olyan is előfordult, hogy az ütemezés rosszul volt beállítva. Gyakoribb, amikor már fut a kampányod, de nem méri a konverziót, mert rosszul van beállítva. (Ez a cikk segít neked a Facebook pixel és hozzá a konverzió helyes beállításában).

Első lépésként mindenképp nézd meg, hogy jöttek-e már eredmények a hirdetéshez, utána könnyebben megtalálod a hibát.

pexels-photo-52608

2)
Rossz célközönségnek hirdetsz, nem oda jut el az ajánlatod, ahova szeretnéd.

Ezt úgy is le tudod ellenőrízni, hogy megnézed a kampányod CTR-jét (átkattintási arányát) és a relevancia pontszámát. Ha ez alacsony, akkor az azt jelenti, hogy egyrészt a hirdetésed nem releváns a megadott célközönségnek, másrészt pedig a kreatívod is lehet gyenge, de ezt később átvesszük. 

Ilyen esetekben nézd meg, hogy jól állítottad-e be a közönséget a hirdetéssorozat szintjén, esetleg tesztelj le más közönséget is. 
Egy másik gyakori hiba, hogy nagy elköteleződést vársz a megadott közönségtől, pedig még nem is nagyon ismernek téged. 

3)
Nem jó az ajánlatod, ezért nem veszik meg.

Ezt a végére akartam írni, de ide passzol. A fentiek alapján elképzelhető, hogy az ajánlatod nem passzol a közönséghez. Túl nagy elkötleződést kérsz tőlük (pl. vegyenek tőled online egy biliárd asztalt), vagy úgy van összerakva az ajánlatod, amit csak a követőid értenek (pl. szülinapi ajánlat, hűséges vevőknek kedvezmény). Ilyen kampányokkal gyakran mellé lehet lőni, ezért érdemes ezt is megvizsgálnod.

4)
Kevés emberhez jutsz el.

Akárki akármit mond, azért a nagy számok törvénye eléggé igaz a marketingben. Minél több emberhez eljutsz, annál nagyobb esélyed van eladni (persze, ha minden más betartasz). Ezt azt jelenti, hogy meg kell vizsgálnod, milyen a hirdetésed elérése, hányan kattintottak. Mert a CTR-ed lehet magas 10 kattintás és 200 kattintás esetén is, a kettő között viszont van egy 20-szoros eltérés. Nézd meg tehát, hogy mennyi emberhez jutott el a hirdetésed. Ez azért lehet alacsony, mert egyrészt a beállított célközönséged száma is alacsony (próbálsz csak az 1000 Facebook Like-olódra hirdetni, de ez kevés lesz). De lehet azért is, mert kicsit spórolni akarsz, és a licited alacsonyan van, a konkurensek rád licitálnak és ezért keveset tudsz megjelenni.

5)
Nem elég jó a kreatívod, nem jó a hirdetés szövege

Ez egy nagyon fontos dolog a hirdetéseknél, mert a kreatívod löki tovább a látogatódat a vásárlás felé. Ezt a CTR-edből tudod megnézni, ha túl alacsony, akkor ugyan magas az elérésed, de nem kattintanak a hirdetésedre. Ez persze azt is jelentheti, hogy rosszul választottál célközönséget, de azt is, hogy a kreatívod nem elég jó. Elsőként inkább a kreatívot vizsgálnám meg, azon javítanék. Egy figyelemfelkeltőbb kép, egy jó szöveg, amire az emberek felfigyelnek és kattintanak. 

Ha javítod az átkattintási arányt, akkor olcsóbban is fogsz hirdetni.

Egy példa:
Adott 2%-os konverziós arányod. Egy konverziód kijön 500 Ft-ból, ez azt jelenti, hogy a kattintási költséged 10 Ft.

Képzeld el, ha javítod az átkattintási arányodat, le tudod vinni a kattintási költségedet 8 Ft-ra. Ezzel a konverziód pedig 400 Ft-ra csökken, ami azt jelenti neked, hogy minden 4-edik vásárlás esetén nyertél plusz egy vásárlást. Deal?

6)
Nem azt kapják a látogatók kattintás után, amit várnak

A legjobb, ha egy-egy hirdetés esetén egy landing oldalra vezetjük a látogatót. Ezt csináljuk mi is, bár kivételt képeznek ez alól a webáruházak: itt ugyanis a termékoldalra szoktuk vezetni a látogatót. Ezeknek az oldalaknak egyetlen célja van, hogy eladjon. Erre kell felépíteni az egészet.

Viszont sokszor az a gond, hogy ugyan jók az átkattintási arányok, sokszor jelensz meg és mellé sok kattintást is kapsz, még a célközönséged is jó, mégsem vásárolnak. Ilyenkor a korábban említett ajánlatoddal is gond lehet, de a rosszul felépített oldal is akadályozhatja a vásárlást. Ezt egyszerűen meg tudod nézni, csak nézz bele az Analytics fiókodba és nézd meg, hogy az adott oldal vagy az adott kampányból érkező látogatók (ezt UTM címkézéssel tudod mérni) milyen statisztikákkal rendelkeznek. Az oldalon kevés időt eltöltöttek vagy visszafordulók nem jelentenek jót, ebből adódik, hogy valami a landoló oldaladdal nem stimmel.

 

Fontos, hogy ha nem működik valami, nem kell azonnal pánikba esni. Kicsit nézz bele az adatokba, vizsgáld meg és azok alapján próbálj egy kicsit javítani a hirdetésen. Ha végképp nem javulnak a számok, akkor kérj egy kis segítséget vagy szakitól vagy csak kérj meg egy ismerőst, hogy nézze már meg neked. Biztos lesznek jó ötletei.