Megyeget a webshopod, de idő és szaktudás hiányában egyre kevesebb időd jut a marketingre. Elmarad egy-egy poszt a Facebook-on, nem megy ki hírlevél és a hetente optimalizálom a kampányokat helyett kéthetente ránézel a fiókra. Az eredményekről csak nagyjából tudsz és nem tudod, vagy nem vagy abban biztos, hogy jó a marketinged.
Pedig a cuccod király, csak kevés ember ismeri még.
Ha nem marketingezel összeszedettebben, nem jönnek az eredmények, nem lesz növekedés, egy kicsit is profibb cég pillanatok alatt lenyúlja a vevőidet. A mai e-kereskedelmi versenyben pedig ezt nehezen fogod túlélni, mert nemhogy új vevőket nem fogsz tudni behúzni, a régieket sem fogod tudni megtartani.
El kell kezdened még jobban marketingezni. Több vevőt szerezni minél olcsóbban, őket újbóli vásárlásra és minél nagyobb költésre buzdítani. Ehhez szükséged lesz egy komplett webáruház marketing tervre és annak megvalósítására.
A BeOnWeb-nél ebben tudunk neked segíteni, és mindezt elérhető áron tudjuk adni.
Full-service ügynökségként a teljes webáruház marketingedben tudunk segíteni, hogy minél több pénzt termeljünk neked.
Google és Facebook Ads
Keresőoptimalizálás
Webshop optimalizálás
Hírlevél marketing
Facebook és Instagram oldal menedzsment
Tartalommarketing
Fő célunk, hogy bevételt hozzunk, nem Facebook LIKE-okat. Az is fontos, megvan a maga helye a rendszerben, de elsősorban a bevételre fókuszálunk, mert abból fogsz tudni kifizetni minket.
Hogy ez a lehető legjobban megvalósuljon, több lépcsőben is dolgozunk
#1 Csinálunk egy rövid kutatást, felmérjük a cégedet, a vevőidet és a piacodat
#2 Összeállítunk veled közösen egy stratégiát
#3 Elkezdjük a megvalósítást - posztokat írunk, hírleveleket rakunk össze, kampányokat indítunk
#4 Folyamatosan visszamérjük az eredményeket és erről be is számolunk neked
#5 Optimalizáljuk a folyamatokat és költéseket, hogy a legtöbbet hozzuk ki a marketing rendszeredből
Nézz bele egy webshopunk koncepciójába, amit kiküldtünk:
Több csatornában és több megoldásban is gondolkodunk.
Első lépésként mi az új és aktív piacot céloznánk meg. Erre a keresőmarketing eszközök lehetnek a legjobb megoldások, mint SEO és a Google ads keresési kampányai vagy a shopping kampányok. Itt a fő célunk olyan emberek megcélzása, akik már keresnek a termékekre vagy a márkára.
A fizetett hirdetések keretében meghatározott kifejezésekre jelenítenénk meg hirdetések a Google-ben, amit kattintásonként számol el a rendszer. Előnye, hogy már akár holnap el is indulhatnak a kampányok. A keresőoptimalizálás terén pedig egyrészt a márka névre, másrészt pedig a termékekre vagy termékkategóriákra optimalizálnánk a weboldalt úgy, hogy minél több ingyenes látogatónk legyen a google-ből. Fontos megemlíteni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú folyamat, hogy a változtatások beérjenek, ez akár 3-6 hónapot is igénybe vehet, mire az első eredmények megszületnek. Emiatt is javasoljuk a Google Ads futtatását is.
Második lépésként lehetne megcélozni azon személyeket, akik a célcsoportunkba tartoznak és érdeklődési körük a vitamin, egészséges életmód témaköre. Míg az aktív keresők kb. a piacunk 30%-át fedhetik le, ez a célközönség kb. 70%-ot fed le. A megszólításukban több megoldás is van: DIsplay hálózati bannerek, Youtube hirdetések, Gmail hirdetések valamint a Facebook és Instagram hirdetések. Itt a büdzsé függvénye, hogy mivel érdemes indulni, mindegyik a maga módján nagyszerű választás. Ha priorizálni kellene a célcsoport hatékony elérése céljából, akkor először Facebook és Instagram, utána Youtube, majd Gmail és Display hálózatokra fókuszálnék. Azt sajnos tudni kell, hogy az itt megszólított hideg közönség esetében a vásárlási hajlandóság kisebb, mivel nem a vásárlási szándék idején szólítjuk meg a látogatókat. Ellenben nagyon jó forgalomterelő és brand építő eszköz lehet, hogy indirekt módon növeljük a webshop forgalmát.
Ha már megvan, honnan és milyen látogatókat csalogatunk be, akkor a weboldalon belül is érdemes pár dolgot ajánlani a látogatóknak.
· Egyrészt készíthetnénk, heti, havi akciós vagy kedvezményes ajánlatokat, amik csak egy időre szólnak. Ezeket lehetne popup vagy slidereken kommunikálni.
· Az új látogatók számára szoktunk javasolni egy kedvezményes kupont. Ezt email cím megadásért cserébe lenne érdemes kiajánlani, és ezzel olcsóbban vagy ingyenes szállítással tudjuk a látogatót a vásárlás felé terelni.
· A webshopon böngészők figyelmét újabb és újabb termékekre is tudjuk irányítani böngészés közben különböző felugró (diszkrét) ablakokkal. Pl. egy adott terméket böngésző számára ajánlhatunk egy hasonló, de magasabb értékű terméket vagy kiegészítőt is. Ezzel a vásárlót is terelgethetjük a nagyobb értékű vásárlás felé.
· Ha esetleg valaki vásárlás és az email cím megadása nélkül távozna az oldalról, akkor számára tudunk intelligens kilépő popupokat beállítani. ezen egyedi ajánlatokat, ebookot, ajándékot, videót adhatunk az email címért cserébe.
Ha már járt valaki a webshopunkon, akkor őt sem szabad elengednünk. Fontos része a marketingünknek, hogy a már velünk találkozott személyeket remarketing kampányokkal szólítsuk meg. Ezek a kampányok azt csinálják, hogy a weboldal látogatása alapján jelenít meg hirdetéseket a felhasználóknak. Pont emiatt hatékonyak, mivel már találkoztak velünk a látogatók, ismernek minket, csak az utolsó lépést nem tették meg, a vásárlást. Ezeknél a kampányoknál is több megoldást lehetne alkalmazni, amiket mi javasolnánk:
1. dinamikus termékremarketing - a meglátogatott termékeket, vagy abba kategóriába tartozó terméket jelenít meg
2. kosárba helyezés remarketing - ha valaki tett terméket a kosárba, de nem rendelte meg, akkor egy figyelemfelkeltő hirdetéssel rávehetjük a rendelés befejezésére
3. Facebook oldalra meghívás - ha valaki járt az oldalunkon, ő potenciális vevő lehet, ezért érdemes meghívni a Facebook oldalunkra
4. feliratkoztatás email listára - a látogatóinkat érdemes email listánkra is feliratni, hiszen ő már potenciális vevőnk lehet
Ezek a kampányok leginkább a Facebook hálózatán működnek jól, de Google Display és Youtube csatornán is elérhetőek.
Ha ugye van már látogatónk az oldalunkon és még email adatbázist, Facebook követőket is gyűjtünk, akkor a közösségi oldalakról, a követők, feliratkozók kezeléséről sem szabad megfeledkezni. Ez marketing szempontból azért hasznos és fontos, mert egy komoly adatbázist és közösséget tudunk kiépíteni, akik már ismerik a márkát, a termékeket és ők könnyebben vásárlásra vagy újra vásárlásra foghatók. Ezzel tudunk költséget is csökkenteni, mert ezen látogatókat szinte ingyen tudjuk megszólítani, de a bevételeinket is tudjuk könnyen növelni, mert már egy közösségnek mutatjuk be termékeinket. Pont emiatt fontos, hogy megfelelő social stratégiánk legyen az Instagram és Facebook oldalakon is, és a hírlevél esetében is.
A social felületeken 3 szintű kommunikációt szoktunk alkalmazni:
1. Első szinten a brandünkkel való megismerkedés, a követés a célunk, hogy minél több embert bevonzzunk.
2. Második szinten célunk az edukáció, a bizalomépítés, hogy a követőink vásároljanak nálunk.
3. Harmadik szinten a követőinkből és vásárlóinkból közösséget formálunk, akik törzsvásárlóként jelennek meg.
Minden szinten megfelelő tartalmakat kell előállítani, a közösséget mozgatni, hogy az minél jobban megtérüljön.
Emellett egy aktív Facebook oldal, hírlevél lista segít nekünk abban, hogy az időszakos pormóciókat számukra minél kisebb költség mellett eljutassuk, amivel szintén tudjuk a forgalmunkat növelni. Szintén hozzá kell tennem, hogy ennek kiépítése is hosszú távú folyamat, de abszolút megéri.
Fontos célunk lenne, hogy folyamatosan gyűjtsünk email címeket úgy, hogy arra később hírleveleket tudjunk küldeni. Erről már fentebb írtam pár technikát, így ezt nem részletezem. Ha gyűlnek az email címek, akkor ezekre rendszeres időközönként tudunk ajánlatokat vagy érdekességeket tartalmazó cikkeket küldeni. Ez amiatt fontos, hogy folyamatosan fenntartsuk a feliratkozók figyelmét és később megfelelő ajánlatokkal újra vásárlásra buzdítsunk.
Az email marketing is már komoly szinteket lépett, attól függően, hogy milyen rendszert használunk. Az alap verzióban a rendszeres időközönként (pl hetente) tudunk hírlevelet küldeni és a feliratkozási időhöz képest előre automatizált (követő) leveleket is beállíthatunk. Egy kicsit profibb rendszer már a feliratkozónk vásárlási adatait is tudja kezelni, ez alapján pedig lehet szegmentálni, hogy kit milyen termékcsoport érdekelhet, vagy például azt, hogy ki, mikor milyen terméket vásárolt és ez alapján újra vásárlói emailt kapjon valaki.
Egy profi megoldás, ami mesterséges intelligencián alapul, már sokkal több mindent tud és teljesen automatizáltan működik. Ez azt csinálja, hogy a feliratkozó és a látogatói adatokat is menti, elemzi, majd ezek alapján küld termékajánló levelet. Ha valaki a késeket böngészi és fent van a listán, neki késekről tartalmazó emailt küld ki.
A marketing eredményét Google Analytics, Google Ads és Facebook Ads rendszerén keresztül mérjük. Azért szükségszerű több rendszer, mert a vásárlási folyamat több lépésből áll, egy vásárlás több csatornát is érinthet és ez csak így követhető.
Miért éri ez meg neked?
Full service cégként minden területhez értünk, megvan a szakértőnk. Így mindenben tudunk neked segíteni, ami online, nem kell 3-4 ügynökséggel tartanod a kapcsolatot.
Nem kell marketniggel foglalkoznod: Csak küldöd az ötleteidet, mi kidolgozzuk és megcsináljuk. Több időd jut a cégedre és arra, hogy minket számonkérj.
Tele vagyunk tudással, amit fejlesztünk. Tavalyi évben 1.053.000 Ft-ot költöttünk képzésre 3 fő részére, ami nem tartalmazza a belső képzéseket, az ingyenes ebookokat, hírleveleket. Idén 1.500.000 Ft van tervben.
Elérhető áron dolgozunk. Tudjuk, hogy KKV-ként (egy ideig) költségként tekintesz a marketing díjakra. Igyekeztünk úgy belőni az árainkat, hogy korrektek legyünk veled.
Akikkel együtt dolgozunk most is:
medimarket.hu
mpdiesel.hu
paleocentrum.hu
rapcity.hu
Jelenleg is 28 projektet viszünk, és átlagosan 12+ hónapig dolgozunk együtt egy-egy ügyfelünkkel.
5 éve foglalkozunk online marketinggel kifejezetten a KKV-k számára. Sokat megéltünk már ez idő alatt, több webshop projekten is túl vagyunk és többet most is csinálunk.
Amikor együtt dolgozunk, kapsz egy projektmenedzsert, aki kézben tartja a dolgokat: egyeztet veled és koordinálja a kollégákat. Minden területnek van nálunk egy szakija, aki az adott területet képviseli, ő biztos, hogy részt vesz a te projektedben is. Közösen dugjuk össze a fejünket és ötletelünk, hogyan hozhatnánk ki a legtöbbet a webshopodból.
Ez biztos felmerül benned:
Már mással próbálkoztál – Szuper, akkor ismered milyen árakon miket adnak el ügynökségek vagy épp szabadúszók. Akkor megpróbálkozhatsz velünk is.
Miért tudná egy külsős megcsinálni? Nem tudunk mindent és nem is leszek a piacod szakértője: Ellenben külső szemmel, akár a vevőid szemével látom a cégedet, termékeidet. A te iparági tudásod és a mi marketing tudásunk elég lesz a sikerhez.
Miért pont bennünket kéne megbíznod ezzel? Ugyanazt csináljuk, mint mások, de kicsit más hozzáállással: fontos a te céged nekünk, ezért elérhetőek vagyunk péntek délután 4-kor is és 1-2 napon belül reagálunk a kérésedre
Miért ennyi? Már most drágának tartod, pedig nem is látod az árakat. Sok munka van egy-egy projekttel:: felmérni, kitalálni, beállítani, szövegeket írni, optimalizálni, képet és videót szerkeszteni, képezni magunkat, adózni, átgondolni, posztokat kitenni, mérni, meetingelni, jelentést készíteni
Ha ajánlatot kérsz, ezekre biztos rá fogunk kérdezni, így ezekre készülj fel:
Ki a célpiacod? Ha ezt nem tudod megfogalmazni, nem állsz készen a marketngre, nem tudjuk kinek adjunk el
Miért nálad vásároljanak? Mi a koncepciód, amiért az emberek hozzád fordulnak.
Mi a célod a marketinggel? Brandet építsünk? Tartsuk szinten a kommunikációdat? Építsünk közvetlen eladásokat hozó kampányokat? Csináljuk azt, amit a konkurensed, mert neki bejött? Építsünk adatbázist neked?
Nem olcsó buli, bele kell fektetned pénzt. Ha ezt nem látod be, nem tudunk együtt dolgozni
Szervezd ki a webshop marketingedet és nézdd meg, mi történik akkor, ha egy szakértő veszi kezébe a webshopod. Tuti fejlődés: több rendelés jobb áron, mérsékelt ügynökségi díjjal.
Több csomaggal is dolgozunk a webshopoknak, attól függően, hogy mekkora vagy, miyen céljaid és erőforrásod van. A legkisebb csomagunk már havi nettó 80.000 Ft-tól elérhető, de ebben persze alig van valami, indulásnak tökéletes. A legfullosabb csomagunk már nettó 310.000 Ft-ért elérhető, amiben már szinte minden benne van, amire egy komoly webshopnak szüksége lehet.
Nem olcsó, de ha megtérülést nézel. tuti meg fogja érni neked.
Érdekel? Akkor vedd fel velünk a kapcsolatot mielőbb, hogy minél előbb összerakjuk a te webshopod online marketing rendszerét is.
Következő lépés:
Vedd fel velünk a kapcsolatot és 1-2 napon belül visszahívunk, hogy elkezdjük a közös munkát!
Hogyan fogunk együtt dolgozni?
Az ajánlatkérési folyamatunk
- Töltsd ki az ajánlatkérő formot
- 1-2 napon belül felvesszük veled a kapcsolatot
- Küldünk neked pár kérdést a webshopoddal kapcsolatban
- Ezt válaszold meg, ezek alapján pedig kialakítunk neked egy koncepciót
- Erre adunk neked egy egyedi ajánlatot
- Ha elfogadod, elkezdjük a munkát
Az általános együttműködési folyamatunk
- Megrendelés esetén elkészítjük a szerződéstervezetet és elküldjük az első havi díj 50%-áról a díjbekérőt.
- Aláírjuk a szerződést, elkezdjük a munkát és közben megérkezik az utalás.
- A projetkmenedzserünkkel közösen elkészül a Brandbook, ami tartalmazza marketing szempontból a főbb információkat
- A projektmenedzserünk elküldi a hozzáférési utasításokat
- A projektmenedzserrel közösen kialakítják a kampánystratégiát, ami tartalmazza a célokat, célközönségeket, főbb üzeneteket
- Beállítjuk a kampányokat, megírjuk az első posztokat és azok kikerülnek a megfelelő helyre
- Folyamatosan írunk új tartalmakat, optimalizáljuk kampányokat és a projektet a jobb eredményekért
- Egyeztetünk ügyfeleinkkel az eredményekről, értékelünk, új dolgokat találunk ki
- Kérés esetén egyedi riportokat készítünk
- Megfelelő időközönként újragondoljuk a marketing folyamatokat és fejlesztjük ügyfeleink marketing gépezetét