Hírek 8/9

A weboldalad domain nevének és az URL címeknek a szerepe a keresőoptimalizálásban

Az előző bejegyzésekben átvettük a keresőoptimalizálás összetevőit röviden. Volt ott minden jó, amivel foglalkoznod kell majd. Van amit egyszer be kell állítanod, és onnantól kezdve oké, van amit minden új tartalmadkor be kell külön állítanod, és lesz olyan, amin érdemes lesz folymatosan dolgoznod. Most vegyük sorba ezeket az összetevőket.


Miért fontos, hogy bejárható legyen az oldal?

Túl vagyunk a Long Tail módszeren is, most már remélem kezded átlátni, hogy mi is a lényeg a keresőoptimalizáláskor a kulcsszavaknál. Nem egy általános kulcsszóra optimalizálunk, hanem több, de annál specifikusobb szóra.


Egy újabb keresőoptimalizálási tipp

Miután az Adwords kulcsszótervezőjének segítségével  rengeteg kulcsszót gyűjtöttünk össze, és tudjuk, hogy mit keresnek a vevőink, nézzük, hogyan használhatjuk fel őket a keresőoptimalizáláshoz.


Egy egyszerű keresőoptimalizálási lehetőség

Egy egyszerű, de nagyon kevesek által használt keresőmarketing-eszköz. Ha linkekről beszélünk, akkor valószínűleg mindenkinek a kék színnel és aláhúzással jelölt szövegek fognak eszébe jutni. Mert ezek az oldalon belüli linkek, amelyek egy általunk (a honlap tartalomfelelőse által) megadott oldalra mutatnak. Ez nagyban segíti a keresőoptimalizálást, ha okosan használjuk.


Az AdWords eszközeinek maximális kihasználása

Ha van már Google fiókod, ezen belül is AdWords fiókod, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs, akkor készíts egyet. 
Normál Google fiókja van mindenkinek, aki a Gmail-t használja. Ha nincs, akkor csinálj egyet, nagyon sok mindenhez fog kelleni.


Hol hirdessek? AdWords keresési hálózata? Vagy a Display hálózata? Vagy egy tartalomszolgáltatónál Banner hirdetést csináljak?

Gyakran találkozom azzal a kérdéssel, hogy miért adjunk ki drága pénzeket különböző tartalomszolgáltató oldalakon Banner hirdetésre, ha a fizetett keresőhirdetések (AdWords hirdetések egyik része) sokkal hatékonyabbak.


Így csinálj Google kérdőívet

A kérdőívekről, kutatásokról már írtam cikket, most itt a lehetőség, hogy a gyakorlatban is megcsináld a kérdőíved.

Ahogy említettem már, nem kellenek milliók ahhoz, hogy kérdőívezz. Egy jó kérdőívet Te is könnyedén össze tudsz dobni, feldobod a netre, csinálsz rá egy egyszerű kampányt és hagy szóljon.


Apróhirdetési oldalak, ár-összehasonlítók és a piacterek

Amikor ezekről az eszközökről van szó, mint marketing eszköz, általában mindenki kicsit furán érzi magát. Nem egy szokványos eszköz, sőt, nagyon kevesen használják. Talán ciki is használni őket, hiszen ezek már lejárt reklámeszközök.


Elkezdünk kampányokat készíteni, de ehhez előbb érdemes átlátnod a legtöbb kampánylehetőség mechanikáját, a legtöbb célt. Azért is jó ezt előre tudni és jól leírni, mert ezek segítségével fogod tudni felépíteni a hirdetési rendszeredet, a kampányok struktúráját.

Bárhol is készítesz kampányt, érdemes azt máris a céljaid szerint csoportosítani.


Úgy gondolom, hogy ha el akarsz adni, akkor minél több mindent érdemes lenne tudni a vevődről és a problémáiról. Azokról a dolgokról, amikről Te úgy gondolod, hogy a Te céged lesz a megoldás.

Az első tippem, hogy vizsgáld meg kérlek a vevőid szokásait. Ez szerintem nem csak az online, hanem az offline üzleti folyamataidban is sokat fog segíteni.