Hírek 7/8

Miért használj képeket a weboldaladon?

Sokan megfeledkeznek róla. Bár erről is, mint mindenről, megoszlanak a vélemények. A képek alapvetően jók. Azért jók, mert jók. Te is szereted őket, én is szeretem.

A külső linkek használata

A belső linképítésről már esett szó. Ez a rész volt az, ahol az oldalaidba és a szövegekbe elhelyeztünk linkeket, amik a saját oldalaidra vagy egy külső oldalra mutattak.

Most jön a külső linképítés.

Hogyan írjunk jó webszöveget?

Legutóbb már kicsit belekezdtünk a webszövegírásba, adtunk címeket, alcímeket az oldalaidnak, sőt még a forráskódba is beírtunk néhány dolgot. Most akkor írjuk meg a webszövegeidet.

“Na de Gábor! Webszöveget mindenki tud írni.” Pontosan. Fogalmazni mindenki tud. Írtatok már számtalan e-mailt, számtalan bemutatkozó e-mailt, van Rólunk” oldal a weboldaladon, vannak szórólapjaid vagy katalógusaid, amit valószínűleg Te állítottál össze. Ez mind-mind szövegírás.

Van azonban pár dolog, ami a webes szövegeknél kicsit másképp kell, hogy működjön. Van pár olyan fogás, ami az egyszerűbb leíró szövegedet kicsit felturbózza, kicsit marketingesebbé teszi.

Miért fontos a tagek alkalmazása?

Megvannak az URL címeid, ezekből már valamit megtudhatnak az érdeklődőid és a Google is, hogy mivel is foglalkozol és hogy miről szól az oldalad.

Most ráteszünk erre egy lapáttal, és még több infót adunk a Google és a vevőid számára. Ez már egy kis szövegírást is tartalmaz, de elsősorban most még nem ezzel foglalkozunk.

A weboldalad domain nevének és az URL címeknek a szerepe a keresőoptimalizálásban

Az előző bejegyzésekben átvettük a keresőoptimalizálás összetevőit röviden. Volt ott minden jó, amivel foglalkoznod kell majd. Van amit egyszer be kell állítanod, és onnantól kezdve oké, van amit minden új tartalmadkor be kell külön állítanod, és lesz olyan, amin érdemes lesz folymatosan dolgoznod. Most vegyük sorba ezeket az összetevőket.

Miért fontos, hogy bejárható legyen az oldal?

Túl vagyunk a Long Tail módszeren is, most már remélem kezded átlátni, hogy mi is a lényeg a keresőoptimalizáláskor a kulcsszavaknál. Nem egy általános kulcsszóra optimalizálunk, hanem több, de annál specifikusobb szóra.

Egy újabb keresőoptimalizálási tipp

Miután az Adwords kulcsszótervezőjének segítségével  rengeteg kulcsszót gyűjtöttünk össze, és tudjuk, hogy mit keresnek a vevőink, nézzük, hogyan használhatjuk fel őket a keresőoptimalizáláshoz.

Egy egyszerű keresőoptimalizálási lehetőség

Egy egyszerű, de nagyon kevesek által használt keresőmarketing-eszköz. Ha linkekről beszélünk, akkor valószínűleg mindenkinek a kék színnel és aláhúzással jelölt szövegek fognak eszébe jutni. Mert ezek az oldalon belüli linkek, amelyek egy általunk (a honlap tartalomfelelőse által) megadott oldalra mutatnak. Ez nagyban segíti a keresőoptimalizálást, ha okosan használjuk.

Az AdWords eszközeinek maximális kihasználása

Ha van már Google fiókod, ezen belül is AdWords fiókod, akkor könnyebb dolgod van. Ha nincs, akkor készíts egyet. 
Normál Google fiókja van mindenkinek, aki a Gmail-t használja. Ha nincs, akkor csinálj egyet, nagyon sok mindenhez fog kelleni.

Hol hirdessek? AdWords keresési hálózata? Vagy a Display hálózata? Vagy egy tartalomszolgáltatónál Banner hirdetést csináljak?

Gyakran találkozom azzal a kérdéssel, hogy miért adjunk ki drága pénzeket különböző tartalomszolgáltató oldalakon Banner hirdetésre, ha a fizetett keresőhirdetések (AdWords hirdetések egyik része) sokkal hatékonyabbak.