Hírek 7/9

A keresőmarketing folyamata

Klasszikus téma, szinte már unod is. Nem baj, azért megint csak elővesszük.

De most nem a keresőoptimalizálásról lesz szó, abban már elég jártas vagy, nem untatnálak vele. Most nézzük kicsit általánosabban ezt a dolgot, a keresőmarketinget.


Keresőoptimalizálás vagy keresőhirdetés?

Egy örök kérdés. Számtalan választ fogsz rá találni. Ahogy mindenre, erre is csak azt tudom mondani, hogy ki kell próbálni mind a kettőt. De kicsit tegyük tisztába a dolgokat.


Az akciólinkek beépítése a weboldalba

Egy gyors és rövid tanács weboldaltulajdonosoknak:

Akármilyen weboldalad van, azt valamilyen céllal hoztad létre. Ha más miatt nem is, akkor már csak azért is, mert a konkurenciádnak már volt weboldala, akkor Neked is kell, hogy legyen. Vagy csak azért hoztad létre, mert ott szeretnél információkat közölni a cégedről vagy termékedről, mert az olcsóbb, mintha katalógusokat postáznál.

Ezen ma már túl kell lépnünk, és egy valós célt kell felállítani, amit igénylünk a weboldalunktól, hogy teljesítsen.


Miről írj a blogodban?

Mutatok Neked néhány témaötletet, amikről bármikor bármit írhatsz. Ráadásul ezeket kisebb bejegyzésekre is tördelheted, így már lesz egy csomó Facebook posztod is.


Miért jó, ha blogolsz?

Egyre több helyen találkozol blogokkal, igaz? Sőt! Talán már Te is írsz blogot. Tök jó.

Ezeknek a bejegyzéseknek több szempontból is van jelentősége, amit ha Te is végig gondolsz, akkor egyedül is meg tudnád írni ezt a bejegyzést.



Miért használj képeket a weboldaladon?

Sokan megfeledkeznek róla. Bár erről is, mint mindenről, megoszlanak a vélemények. A képek alapvetően jók. Azért jók, mert jók. Te is szereted őket, én is szeretem.


A külső linkek használata

A belső linképítésről már esett szó. Ez a rész volt az, ahol az oldalaidba és a szövegekbe elhelyeztünk linkeket, amik a saját oldalaidra vagy egy külső oldalra mutattak.

Most jön a külső linképítés.


Hogyan írjunk jó webszöveget?

Legutóbb már kicsit belekezdtünk a webszövegírásba, adtunk címeket, alcímeket az oldalaidnak, sőt még a forráskódba is beírtunk néhány dolgot. Most akkor írjuk meg a webszövegeidet.

“Na de Gábor! Webszöveget mindenki tud írni.” Pontosan. Fogalmazni mindenki tud. Írtatok már számtalan e-mailt, számtalan bemutatkozó e-mailt, van Rólunk” oldal a weboldaladon, vannak szórólapjaid vagy katalógusaid, amit valószínűleg Te állítottál össze. Ez mind-mind szövegírás.

Van azonban pár dolog, ami a webes szövegeknél kicsit másképp kell, hogy működjön. Van pár olyan fogás, ami az egyszerűbb leíró szövegedet kicsit felturbózza, kicsit marketingesebbé teszi.


Miért fontos a tagek alkalmazása?

Megvannak az URL címeid, ezekből már valamit megtudhatnak az érdeklődőid és a Google is, hogy mivel is foglalkozol és hogy miről szól az oldalad.

Most ráteszünk erre egy lapáttal, és még több infót adunk a Google és a vevőid számára. Ez már egy kis szövegírást is tartalmaz, de elsősorban most még nem ezzel foglalkozunk.